E-kontakt
Har en kontakt sida på nätet för det skulle vara kul att träffa någon. pratade med en kille för ett tag sedan med fick inga riktiga svar men han var trevlig i allafall. Efter att fått några mail från honom så vill han att vi ska ta en fika utan att han berättar något om sig själv….så jag slutade att skriva till honom….för någon dag sedan skrev jag till honom och fick tillbaka "när får man träffa dig" och jag skrev "pratar gärna så här ett tag" undrar om jag får svar. Har varit singel ca 6 år men jag känner att jag vill prata med personen ett tag först och han också ska berätta lite är det fel?
Tycker det är ganska naturligt att man först lär känna varandra lite över nätet innan man träffas. Man måste ju känna av personen lite.
okej för jag skrev att jag ville prata via datorn ett tag då har jag inte gjort bort mig
Håller med #1
Att man gärna vill lära känna varandra ett tag över nätet, sedan övergå till några telefonsamtal och se hur det känns där innan man bestämmer sig för att ses.
Känns ju konstigt att killen du pratar med inte berättar något om sig själv?
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
Tycker inte man gör bort sig för att man inte vill ses på en gång. Men att ta en fika på ett allmänt ställe är ju heller inget farligt.
Jag föredrar ses hyfsat snabbt men är det nån som inte har så mycket info i sin profil och knappt vill säga sitt namn så brukar jag faktiskt prata lite först och försöka få info. Får jag inte det så gissar jag det är något som är lurt och då brukar jag säga till att jag nog inte vill träffas eftersom det känns som om något döljs och att allt inte verkar ärligt. Är själv öppen och ärlig och vill ha samma sak tillbaka.
Testade E-kontakt men jag gillade inte den sidan alls fick bara en massa konstiga meddelanden och dylikt, trivs bättre på HP och HP är ju 100% gratis.
Att prata någon vecka eller så är väl inget konstigt. Man behöver knappast vänta flera månader heller, eller ses efter en dag. Och ja man brukar ju säga sitt namn, lite var man bor och annat tills det känns bra för båda.
Jag och min man träffades via nätet. Vi pratade online i ca två månader innan vi sågs på riktigt och vi var då båda två överens om vilka förväntningar som fanns. Detta var inte via E-kontakt, så jag vet inte så mycket om vad man förväntas söka för kontakter via den sidan, men om den är till för dejting så kan jag förstå att folk kan vilja dejta på riktigt ganska kort efter första kontakten.

Jo fast även om det är en dejtingsajt så vill man ju ha lite information om personen. Bild kanske, namn, ålder, bostadsområde, barn, djur, intressen osv.
Finns många puckon på sånna sajter, så det är bättre och säkrare att skynda långsamt.
Qui dormit, non peccat
#8 Hur många går man över då innan man blir nöjd? Klart man kan göra så, att man tar den långsamma vägen. Är ju upp till alla. Men då får man folk som tröttnar på en också. Spelar ju ingen roll vem man träffar, missade chanser är ingen chans.
Vissa vågar ses ganska snabbt, andra tycker om att dra ut på det och känna sig bekväma vid datorn först. Stämmer inte tiden mellan varandra får man väl släppa, och hitta nästa.

#9 Hellre missar jag någon på internet än att stöta på samma puckon som en del av mina vänner har gjort när de haft för brottom och inte tagit sig tid att fundera. Våldtäkt, förföljare och misshandel är mindre kul i mina ögon och tyvärr något som man får räkna med att man kan riskera eftersom man faktiskt inte känner personen man så gärna vill träffa. Visst har det gått bra för en del oxå och de träffat drömmen.
Nu har jag ioförsig sambo, så dejtingsajter är inget för mig ändå.
Qui dormit, non peccat
Jag ser det itne som att man missar någon om personen man vill prata med över nätet tröttnar för att man vill veta mer om den. Då visar det ju snarare på att man inte passar ihop om denne inte värderar samma saker som en själv, tex information och känsla.
#10 bra det. Därför kan man ses på ett bibliotek, mitt i ett café och behöver inte följa med personen någonstans efter det om det är skumt. Ha en till kompis med, och så.