Tid ifrån varandra
Hej. Jag och min pojkvänhar haft det lite jobbigt den senaste tiden. Vi har båda mått ganska dåligt, han har varit stressad och jag aningens deprimerad. Det har lett till att han har velat vara mer för sig själv, och jag har blivit sårad för att jag inbillar mig att det är mig det är fel på, fast det inte är det. Då har det blivit som en ond cirkel, han känner sig kvävd och jag känner mig oälskad. Idag pratade vi om det, och han sa att det var jobbigt att gång på gång försöka med att vi bättrade oss. Tror ni att det skulle fungera om vi tog en paus från varandra (inte från förhållandet) i några veckor så att vi fick reda ut våra känslor och hinna med allt i den stressiga vardagen och sedan börja träffas igen? Då menar jag inte att vi är singlar under de veckorna. Vi skulle fortfarande vara ihop men inte träffas lika intensivt och båda skulle vara med på det. Skulle det kunna bryta den onda cirkeln? Vi båda älskar varandra otroligt mycket men han känner sig så kvävd.
Bor ni ihop eller är särbos?
Att träffas lite mindre under en period kanske kan fungera. Men för mig hade det känts fel om man inte kan hjälpas åt i svåra tider.
Nej vi bor inte ihop. Men jag mår ganska kasst just nu, jag vet inte om det kommer funka. Han visste inte hur mycket tid han behöver så jag vet inte om det kommer funka.
Okej, vi var ifrån varandra en dag, idag, fast sen insåg killen att det var ett dumt beslut med en paus. Men jag tror vi i iallafall har lärt oss att inte ta varandra för givet. =)
TS; jag ändrade ditt inlägg #3 till anonym också. Ganska bra att komma ihåg att vara anonym i varje inlägg man skriver ;)
Jag tror att det många gånger kan vara jättebra att ta en paus. Jag känner mig själv kvävd o låst i förhållandet och funderar om det skulle bli bättre om vi var ifrån varandra ett tag. Dock vet jag inte hur det praktiska skulle lösas. Det jag vet är att det åtminstone inte kommer bli bra om vi fortsätter på samma sätt som idag.
Lycka till!

Ni kanske kan, för att förebygga dessa känslor från att komma tillbaka, försöka göra saker på var sitt håll då och då.
Tror det är bra både för en själv och förhållandet!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Skrev om hur det gick i inlägg 4. Men faktiskt känns det som om vi kommit närmare varandra efter den händelsen.