hur ska jag hantera detta?
de är så att jag har en vän som jag känt länge..vi umgicks jämt. vi hjälpte å stöttade varandra osv.. men när h*n sedan flyttade så ändrades allt.. vi pratade nästan aldrig. jag hörde av mig men h*n hörde aldrig av sig till mig så jag tröttnade på att jag alltid skulle göra de.. när h*n var i hemstaden å hälsade på i början så hörde h*n alltid av sig å vi träffades alltid då jag inte direkt hade nåt annat att göra.. men de blev mer å mer sällan h*n hörde av sig-- nu pratar vi aldrig.. nu får jag reda på att h*n varit här ett bra tag utan att höra av sig.. h*n . räcker ju med att man ringer å sen träffas i 5 minuter.. så man får säga hej.. jag kan väl inte hålla reda på när h*n är hemma? jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta.. vill itne direkt ha nån dispyt osv… hur ska jag gå till väga?:S vet att jag borde ta upp de.. men hur? vad ska jag säga osv..

Ring bara och säg hej!, hörde att du är i stan, vad sägs om en snabbfika? Skulle vara kul att ses och snacka lite.
Qui dormit, non peccat
ja men h*n är ju inte i stan längre utan hemma hos sig igen:S

Jaha, det missade jag..
Ring h*n ändå då, säg hörde du var i stan, synd att vi inte fick ses. När kommer du nästa gång?
Qui dormit, non peccat
Jag skulle struntat i det fullkomligt.
Uppenbarligen vill han/hon inte ha kontakt.
/Maria
Jag hade också struntat i det. När någon visar så tydligt att kontakt inte är önskad, så hade jag inte tvingat på den heller.
ja eller hur? så känner jag lite med.. menar h*n vet att jag bor i stan å inte har nåt direkt för mig så hade h*n velat träffas så hade h*n ju bara kunnat höra av sig.. så man känner sig juinte direkt som nån som betyder nåt längre:S tycker bara de är sjukt när man varit vänner så länge i vått å torrt:S men ja.. får väl försöka att strunta i de å inte bry mig.. men de är rätt tufft å jobbigt är de ju:S

Allvarligt, undrar då så får du väl prata med personen?
Det är ju inte direkt som att ni bokat träff och sen dök personen aldrig upp och hörde inte av sig heller.
Det är som när jag åker hem till min hemstad, inte fasiken hinner jag träffa alla som jag vill träffa varenda gång. Ibland blir det annat, och det betyder inte att jag väljer bort någon utan att jag helt enkelt är upptagen.
Skulle faktiskt bli väldigt irriterad om någon kom och krävde min uppmärksamhet när jag har något annat för mig. Har jag tid så har jag tid, har jag inte tid så får det bli nästa gång. Ingen ide att övertolka saker och ting.
Qui dormit, non peccat
men men jag ska skita i de helt enkelt.. har bestämt mig nu! tack för svaren!
*dubbelt*

#8 Jo men nu skriver du ju mer info, har h*n tid att träffa era gemensamma vänner så hade du ju kunnat haka på där oxå såklart!
Låter knepigt det där, det kanske är så att ni har växt ifrån varandra helt enkelt.
Ibland blir det ju så :/
Vill h*n inte så strunta i det, ingen ide att lägga energi på sånt folk även om det såklart är trist att allting bara försvann…
Qui dormit, non peccat
japp de får väl vara så.. jag ska inte behöva ta kontakt jämt så nu får de vara.. ville bara höra om de va fler som tyckte som mig.. så de får vara nu.. ska nog flytta själv snar å hoppas på nya vänner:P

Näe precis och nya vänner får du garanterat :) Folk kommer och går, en del stannar kvar :9
Qui dormit, non peccat