Påskplaner
Hur ska ni spendera påsken?
Skärtorsdagen ska jag spendera med mina systrar och äta god mat och kanske lyxa till det med en drink. Långfredagen ska jag och pojkvännen bjuda till fest med grill på kvällen, så hela dagen lär gå åt till det. På lördagen ska jag på ett fantastisk träningspass (Box/Skivstång) och sedan åka till mina föräldrar för mat, och sedan kanske åka vidare till mina svärföräldrar för mat. Med andra ord tänker jag spendera påsken med att äta! :D
#1 Låter härligt :P

jag sätter mig på tåget på torsdag ner till mina föräldrar i Göteborg. pappa har redan börjar fira att jag kommer ner och jag kan knappt vänta! ska bli underbart att komma hem lite :) längtar som sjutton!
#3 Vad kul :)
Jag jobbar torsdag och fredag, sen åker vi på blixtvisit till örebro lördag-söndag och träffar familjen. Jag har ingen koll på vad som kan tänkas hända där men antagligen massa god mat och dryck :)
/Christine
På fredag åker jag och maken på en Karibienkryssning! ^^
#5 Alltid trevligt att träffa familjen över god mat och dryck :)
#6 Wow! Inte alls avundsjuk 
Långfredag ska jag spendera med min mor och senare ska vi få lite påskmiddag hos lillsyrran och hennes familj, min sambo jobbar den dagen.
Påskafton åker sambon och jag till Jönköping, närmare bestämt Elmia och ska kolla på bilar hela dagen!
Resterande påskdagar har jag ingen aning om ännu 
#8 Låter som trevliga planer, speciellt Elmia :)
Jag firar inte påsk så jag lär inte göra något speciellt "påskigt". Min mamma och syster kommer på dock på besök, eftersom de har ledigt. Och så ska jag nog äta middag hos mina svärföräldrar på lördagen, men jag vet inte om det är någon typ av "påskmat" eller "vanlig" mat :p
… och så ska lägenheten vårstädas!
#9 visst gör det! Jag är en tjej som gillar bilar!
Hur ska du själv spendera påsken? 
påsken får bli som vilken helg som helst.. firas ej.. bara att den blir några dagar längre.. hemma med min älskling hela dagarna… annars är varje dag likadan för mig som går hemma:/
#11 Killen ska bjuda på ankbröst på fredag. Sedan tror jag det blir lite påskmat hemma hos mina föräldrar på lördag. Det är allt :) Är inte någon påskmänniska direkt.
Jag tror att många svenskar nyttjar högtider till att ses, inte för att fira något särskilt.
#14 Ja, det tror jag med. Och inget fel med det :)
Jag älskar jul och påsk för vi brukar oftast samlas och äta middag ihop, antingen allihop i familjen eller bara delar av den. Och sedan min pappa gick bort värdesätter jag dessa helgdagar lite högre.