Varför plåga sig själv?
Ush, varför plågar man sig själv när det tagit slut i ett förhållande? :( Gamla blogginlägg, bilder, sms, texter etc. Varför gör man så när man vet att det bara gör ondare?
Bra fråga, är likadan själv. Vet egentligen att jag bara mår sämre av att göra det, men det är ändå lätt hänt.
Mitt tips: Rensa bara ut alla sms och mail som har med hen att göra! Blockera människan på facebook, twitter osv. Våga vara ensam med dig själv :)
/Christine
Jag tror att man "ältar" många gånger för att det är ett sätt att snabbare komma på fötter igen.
Man blir så ledsen och man gräver upp allt till ytan gång på gång men i slutändan kanske det är en bra hjälp till att gå vidare.
Att bara trycka undan känslorna är att gömma dem någonstans.
Så ut med skiten
/Maria
Vi människor är bra på att plåga oss själva, men jag trpr det hör till när något tar slut. Kanske är det som bumbleboo skriver, att det faktiskt är till hjälp.
När mitt fd samboförhållandet tog slut efter ca 7 års förhållande var jag inne i en feng shui-period kan vi kanske kalla det
. Jag gjorde mig av med ALLT som hade med denne killen att göra. Alla foton på datorn, alla foton i album, jag hade ett hängsmycke i form av bokstavens i hans förnamn hänga runt min hals i en guldkedja, när min mor och jag var iväg den sommaren hade jag tagit med hängsmycket och slängde det överbord ner i djupa havet när vi åkte färja och sa att alla mina smärtsamma minnen skulle åka med smycket ner i havet. Kan kanske låta jättetöntigt, men jag såg det som enda utvägen, att göra mig av med precis allt som påminde om honom. Det enda jag har kvar är ett armband jag fick av honom på alla hjärtans dag, jag har svårt att göra mig av med det då det är så fint, inte för att han gav mej det..men jag använder det dock adrig..kanske kan lämna in det på Erikshjälpen eller Myrorna..?
Nåväl, vart jag vill komma med detta så hjälpte det mig att göra mig av med alla minnen, inte bara lägga undan de då de fortfarande kommer finnas kvar. Kan tyckas vara jättesvårt och smärtsamt att slänga foton odylikt, men jag fick styrkan från någonstans!
Visst tar det tid ändå att gå vidare men man gör det, tro det eller ej! Nu har jag ny sambo och han är mkt bättre än den förre! 
Oj, jag hade aldrig gjort mig av med minnena och fotona. Det är trots allt en del av mitt liv, och det kan jag inte kasta bort.
Nä, jag kan inte heller kasta bort… Jag stoppar undan dem istället. Det kan ju hända att det blir "vi" igen, eller att såren läker. Och då kan det ju vara trevligt med minnen kvar.
Jag sparar mest på foton och minnen för att det är kul att kolla på senare i livet.
Min man har en bunt brev från sin första tjej han var förlovad med när han var på sjön som han har velat slänga varje gång vi flyttat och städat men jag har övertalat honom att behålla dessa.
De är ju en del av hans liv. Han kanske ångrar sig en dag.
/Maria
Tyvärr var jag väldigt svartsjuk av mig förut och mer eller mindre tvingade min sambo att göra sig av med foton presenter osv från sina ex. Jag ångrar detta nu och kan mycket mer förstå att det kan vara kul att ha kvar
Det gör ont med minnen.
Speciellt om man haft en jobbig separation
Men det är en person man älskat en gång. Jag kan inte bara sudda ut alla minnen även om det är smärtsamt att se tillbaka och inse att det inte blev som man tänkt sig
för min del behöver jag inga materialla minnen. Jag minns ju såklart allt det där jag slängde. Jag gjorde det för jag trodde det skulle hjälpa mig att gå vidare lättare, om det blev lättare eller ej vet jag väl inte riktigt men jag trodde väl det och det hjälpte ju
Sen var det mkt för feng shui-grejen