ang Giftemål
Tänkte skriva här om det är några som precis har gift sig eller funderar på att gifta sig
Vi har en dotter som är 6veckor & varit tillsammans i 5år nu till hösten och förlovade i 2år.
Min sambo pratar lite om giftemål osv, vet att han kommer att försöka fria "igen", när vi förlovade oss sade han vill du förlova dig med mig? (då jag ville att han skulle fråga vill du gifta dig med mig när vi väl ska gifta oss).
Han hade gjort en riktigt härlig frukost och hade med sig hundarna på varsin sida i sängen.
Nu har många skämtat om när vi ska gifta oss osv, sambon vet jag vill gärna gifta sig men för mig har det varit lite skrämmande då mina föräldrar gick igenom en jobbig skillsmässa.
Men känner mig mer redo nu när vi har fått en flicka tillsammans, för vi kommer varandra närmre varann & börjar prata om att köpa gård i framtiden, syskon till våran dotter osv.
Så tänkte höra lite hur ni gjorde..? vi vill ju gärna åka på smekmånad över en helg, tog ni med er era barn eller hade ni barnvakt?
När gifte ni er? var ni gravida eller hade precis fått barn eller ni gifte er när barnen var lite äldre?
Hur gjorde ni på erat bröllop, tema osv?
[om det blev fel grupp så får ni gärna flytta tråden]
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!

vi gifte oss rent krast för att det var enklare rent juridiskt, korta semonin på rådhuset, bio avslutad med resturang….enkelt och simpelt MEN vi är lika kära nu som -00 och -00 var vi lika kära som -93
ok, ja bröllop är ju alltid bröllop oavsett om de är i kyrkan eller ej.
men kärleken är ju den viktigast man ska hålla vid liv :)
dock så vill jag själv ha ett bröllop fast något mindre där nära o kära kommer, men smekmånaden vet jag inte hur man ska göra. vi har ju både en bebis här hemma och djur så isåfall blir det bara över en helg.

vi åkte ingen stans och vi gifte oss hemligt så vi hade inhyrda vittnen + våra barn, det bästa man kan göra gifta sig enbart av kärlek 
Låter ju ändån mysigt att gifta sig i hemlighet och visa sina barn ens kärlet :D ja visst är det <3 jag vet att han är den jag vill leva med för all framtid <3
Vi gifte oss efter 8 år ihop. I skogen vid ett stup med fin utsikt (300 meters promenad hemifrån). Klädsel "lämplig för skogspromenad" en onsdag eftermiddag i september i duggregn. Vigselförrettare en god vän till mannen (präst till yrket), vittnen bara en nära vän till mannen och min lillebror, + barnen. Av kärlek. Kändes som helt rätt sätt för oss. Jag hade också kunnat tänka mig nåt med en stor fest med mycket kompisar, dans o levande musik (hemma), men mannen tycker stora tillställningar är jobbiga och jobbigt ska det ju inte vara!
Jag och min man har inga barn ännu. Vi gifte oss för ca två år sedan och hade ceremonin här hemma i vår trädgård med våra familjer närvarande. På kvällen hade vi grillfest för både familj och vänner. Bröllopsresan ägde rum ca en månad efteråt, då åkte vi till Mexiko i två veckor på ett lyxigt All Inclusive-hotell. Hur man gör med små barn vet jag inte, men som du säger så går det ju då inte att vara borta så länge. Vänner till oss åkte på kryssning till Finland som bröllopsresa och hade med sig sin 4-åring.
Det du är rädd för är väl snarare en separation och det kan ju hända oavsett om du och din pojkvän skrivit på ett papper eller inte. Ett äktenskap kan man upplösa, men ni har redan bundit er för livet när ni skaffade barn tillsammans. Ett uppbrott gör inte mer ont för ett barn bara för att ni skulle vara gifta.
Inga barn här ännu, vi tog det lite mer traditionellt med giftemål först o barn sen ;)
Om bröllopet o bröllopsresan kan du läsa på min blogg. :)
#6 jo det har ju varit så, men på något sätt så var jag inte rädd för att skaffa barn med honom utan blev bara oerhört glad när han frågade om vi skulle prova :) men är ju som sambon brukar säga bara för att det tog slut för mina föräldrar innebär det inte att jag ska stanna upp och inte gifta mig bara för att det inte funkade för dom.
han hade ju rätt, tänkte ganska mkt att om jag inte gifter mig så blir det ingen seperation eller någon jobbig skillsmässa. men även om jag gifter mig så behöver man ju inte gå skilja värdar som ovänner och ha det jobbigt utan man kan ju skiljas som vänner.
även om jag bara vill gifta mig en gång med Mr.Right ;)
#7 ja vi gjorde tvärtom ;) hehe!
Ska absolut läsa din blogg, alltid roligt att få idér på hur man kan ha sitt bröllop (:
vi vill ju inte ha något stort, men det ska ändå vara som det traditionella.
Sambon frågade igår när han såg att jag smygtittade på klänninar om vi skulle ut och prova lite, så någon helg så ska ut kolla på klänningar & andra saker till bröllopet så vi vet ungefär vad det kommer kosta :)
men vi är båda eniga om att det bara blir familjen som blir bjudna, men att alla är välkomna till kyrkan iaf.
Vi gifte oss på rådhuset med två vittnen närvarande. Sen åt vi på en restaurang varefter min man och jag körde till vårt nybyggda hus, där vi sen bodde i många år. Några större utgifter för ett bröllop eller en smekmånad ville vi inte ha. Pengar kan användas bättre tyckte vi då och tycker vi fortfarande. Nu har vi snart varit gifta i 51 år.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

#9 så gjorde vi det också, det var just det att vi gifte oss som var det vikiga och ska man inte slå på stort och göra hål i plånboken så är lågbudget väldigt mysigt. vi har "bara" varit gifta i 12 år nu men vi gifte oss av kärlek och inte för en stor fest som prinssessa och prins.
Vi går i bröllopstankar för fullt! Sjukt mycket att tänka på, och vi har inte kommit fram till mycket ;)
Men det är väl mycket av juridiska skäl, en trygghet om det skulle hända något. Vi har inga barn ihop men vi äger ett hus och allt vad det innebär.
/Christine
Okej, jag vill gärna ha det traditionella i att gifta sig i en kyrka, ha familjen o de närmaste på bröllopet samt en smekmånad. men sånt behöver ju inte vara dyrt heller :)
som sagt så vill vi INTE ha något stort bröllop utan bara våran familj vilket innebär våra föräldrar, syskon och de närmaste familjerna man umgås med.
vi ska spara pengar till det och försöka göra ganska mycket själva, blir inte förrän tösen är lite äldre & tror inte att vi kommer att gifta oss alls iår då vi ska ha barndop nu i mars/april.
eftersom man bara ska gifta sig en gång i livet så vill jag vara lika fin som när jag skulle på balen med sambon :) så den känslan vi hade då att göra oss fina bli fotograferade och ha allas uppmärksamhet (familjen o vännerna) som fick se oss innan vi åkte till själva balen. Den tackar jag inte nej till ;)
Jag och min fästman planerar att gifta oss efter sommaren, utan någon annans vetskap.
Vi ska jobba i Grekland i 10 veckor och tänker flyga till Aten och ta båten mellan Aten och Rhodos (Vi ska jobba på Rhodos) och där har kaptenen vigselrätt så vi ska gifta oss på en båt :)
Sen kommer vi även ha en vigsel när vi kommer fram till Rhodos med min fästmans vänner i Grekland (han är inte grek men har varit på rhodos 29 gånger) i kyrkan för jag SKA ha ett kyrkobröllop.
Samma dag tänker vi sätta in en annons i tidningen,eller om det blir dagen efter. Att vi har gift oss.
Så slipper man allt med klänning o inbjudningar o mottagning o hela kalaset:)