Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 4054 ggr
Anonym
Anonym
2012-03-29 19:28
3

kärleks problem

För lite mer än en månad sen träffade jag en kille och vi fasnade direkt för varandra och pratade om allt. Jag har ingen direkt erfarenhet av förhållanden det längsta jag haft innan är typ några veckor. Så allt är nytt för mig.

Min kille har haft många tjejer och värkar veta vad han vill ha. Snäll som jag är lyder jag bara honom och går efter hans insivativ. Men jag vill kunna få honom att lyssa på mig och ta mina insivativ. Jag vågar inte röra honom när vi sover tillsammans och inte kyssa/pussa honom utan att det är på hans insivativ. Hur kan jag ta komandot?

En sak till han värkar vara rädd att röra mig och vill inte mysa alls utan två tre kyssar sen är det direkt i sexakten. Vad gör jag?

Min oro gör mig osäker och håller tillbaka och har svårt att föra ett samtal eller enns skriva sms. Det som hör saken till är att han inte riktigt släppt taget om sitt ex och det kan dröja länge innan han svarar. så jag är lite rädd att han forfarande strular med henne utan min vetskap.

Vet att det bästa är att slänga ut sig allt och fråga honom men är för rädd att mista honom nu när jag äntligen hittat en kille som är snygg nog för mig. Så vad säger jag till honom utan att göra nån skada?

Tips och råd önskas

[Mairah]
2012-03-29 19:33
0

Prata med honom och säg rakt ut vad du anser om er relation och hur även du vill ha det. Finns nog inga genvägar skulle jag tro.

Fråga honom rakt ut om exet. Och kan du inte prata så skriv ett långt brev till honom. Tala om att du känner dig osäker på honom och vet inte hur du ska göra.

Lycka till!

Karmatarerskanise
2012-03-29 19:47
0

Hur du kan ta kommandot? Du bara tar det. Pussa på honom.
Angående sexet så finns det inget annat sätt än att säga det till honom, att du vill ha lite förspel.

Hur menar du att han inte riktigt har släppt sitt ex?

Anonym
Anonym
2012-03-29 21:01
0

#1 Vi har pratat om exet mycket men jag vet inte vad han säger och gör mot henne när inte jag ser eller hör.

#2 det låter ju enkelt nu när man tänker så men betydligt svårare när man ligger där och ser chanser försvinna. Kan han vara osäker på vad jag vill? oj vad svårt det blir.. Jo Hans ex finns i hanns liv och det irreterar mig eftersom dom varit tillsammans i över ett år så kan jag förstå henne att hon har svårt att släppa men han säger att han inte har några kännslor kvar men ändå så hälsar han på henne och är med henne vilket gör mig svartsjuk :( Han tvingade mig att köra till exet och träffa henne och det var typ så konstigt att jag bara ville hem. Hon vet inte om att vi är ett par, min kille säger att det bäst att hålla det hemligt så långt det går även på jobbet då vi jobbar på samma jobb fast på olika avdelningar.

Karmatarerskanise
2012-03-29 21:14
4

Oj, han vill inte att hans ex ska veta att ni är ett par?
Jag hade lagt benen på ryggen direkt.

[trewq]
2012-03-29 21:17
0

Hejhej

Jag säger som hera, #2; kör på bara. Om det känns rätt så pussa på honom och se hur han reagerar. Känns det fel, så gör det inte för då blir det nog inget bra ändå.

Angående hans ex, som med alla andras x bör du nog inte oroa dig utan bara lyssna om han har något att säga även om det kanske inte stämmer för vad du tror. Men du kan ju alltid fråga honom lite försiktigt varför han vill att just du skall köra honom till exet, och träffa henne.

Anldeningen kanske är så simpel att han inte vill att du ska vara utanför så att du känner att exet kommer före dig liksom. Annars kan du ju bara be om ett öppnat förhållande där ni båda kan vara lite fria, om det är så han vill ha det.

Kommunikation är A och O för en bra relation även om man tycker det är jobbigt i början, tror jag att man blir bättre på det och finner sin väg, och sitt sätt att prata på

Anonym
Anonym
2012-03-29 21:19
0

Ja min tanke är att läga benen på ryggen då jag är grymt osäker på vad han gör naär inte vi ses. Ringde mig och frågade om vi skulle gå ner till vattnet efter jobbet imorgon men senare typ nyss blåste han av det för att han skulle träffa en "kompis" och jag frågade "vilken av alla" och han lyckas bryta samtalet med att min telefon dör… Men vågar man lita att han säger att det inte är hon… ja det är frågan

Sweelin
2012-03-29 21:22
2

#6 Luktar surt… Att han inte vill säga att ni är ett par är helt jäkla fel! Om exet frågar vem du är så säger han troligen "jaaaa, en kompis bara, inte nån märkvärdig…" Jag skulle ha dragit… Jag kan mycket väl tänka mig att dom håller på bakom stänga dörrar.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Anonym
Anonym
2012-03-29 21:24
0

#5 anldningen till att jag kör är att jag har körkort och inte han och att han inte vill att hans mamma kör han dit. Det roliga var att jag fick ljuga för hans mamma om att det var min kompis vi skulle träffa samt att han presenterar mig för sitt X som en kollega (att jag bara är en kollega inge mer)

Sweelin
2012-03-29 21:27
1

#8 Vad hemskt… Och du vill verkligen ha det så? En kille som inte vill erkänna eran kärlek och åker hem till X:et istället för att mysa lite där?

Anonym
Anonym
2012-03-29 21:28
1

#7 då är det nog värre att bli kallad "kollega". han säger att jag ska lita på honom och att dom inte ses men hur kan han då framför mina ögon och öron lova att va med henne dan efter och typ gå ut och äta det mer än vad han lovar mig. ne jag borde ge upp även fast han är snygg och vi har bra sex.

Anonym
Anonym
2012-03-29 21:30
0

#9 vill inte ha det så men har svårt att säga nej utan det blir svansen mellan benen och lyder som en jävla hund. ne borde sätta ner foten och visa mitt rätta jag….

Sweelin
2012-03-29 21:31
2

#11 Du är verkligen liksom andra handen så att säga… Finns bättre killar! Låt dig inte bli hunsad och behandlad som en idiot, vad har du att förlora? En kille som inte vill erkänna dig som sin kärlek?

[trewq]
2012-03-29 21:33
1

okej, lägg benen på ryggen! Man brukar ju inte mysa med sitt X om man har partner liksom…

Sweelin
2012-03-29 21:35
0

#13 Många som brukar? Väldigt vanligt. Och ingen vet ju om typ att dom är ihop. Gäller att sätta ner foten och skaffa sig lite självrespekt.

Anonym
Anonym
2012-03-29 21:35
0

#12 sant, Tack det hjälper verkligen. Det roliga är att denna jäveln skulle ta min oskuld och sen dra upp X:et i det hela. känner mig blåst och ner knuffad från sängkanten. det ända som jag tycks gå ihop med är hans familj som verkligen älskar mig och säger att han borde sattsa på mig och att jag är det bästa tjejen han träffat men det visar han inte direkt…

[trewq]
2012-03-29 21:40
0

#14 Nä, det beror på vem du frågar. I så fall förstår jag varför alla är så misstänksamma om det är vanligt att man inte ens vet om man är ihop med sin partner.

Sweelin
2012-03-29 21:40
1

#15 Hade varit annat om han hade stolt visat upp sin nya flickvän för X:et oc du hade vart okej med det, men nu verkar det mer som att han smyger och undanhåller… Eftersom erat förhållande har med jobbet att göra så kunde han väl ändå ha berättat för sin "goda vän", så att hon inte heller missförstår. Det ahr inte gått så lång tid i erat förhållande men tycker ändå denna tid tillsammans är det lättaste då man är nykär och som mest aktiv så att säga, men ändå tycker jag att det varkar lurigt att du måste åka och lämna han hos föredetta tjejen sin, hade jag aldrig klarat av!

Anonym
Anonym
2012-03-29 21:51
0

#17 kanske var otydlig jag fick med honom hem lämnade honom inte där utan vi var där tillsammans med X:et. Frågade var tanken var och fick ur honom att han ville göra henne svartsjuk för jag är mycket snyggare och smartare än vad hon är enligt han då. så lite har han väl att komma med men vågar ändå inte lita på honom när han bäster att dom ska träffas mitt framför ögonen på mig.

Karmatarerskanise
2012-03-29 21:56
1

Du har ju ingen anledning till att lita på honom, så det är inte så konstigt att du inte gör det. Tycker du ska respektera dig själv och inte låta dig behandlas på detta viset. Stå upp för dig själv.

Att han är snygg och bra i sängen är inte alls viktigt. Finns massor av män som är snygga oh bra i sängen och som dessutom tycker om sina flickvänner och vill att hela världen ska veta det också.

Sweelin
2012-03-29 21:56
0

#18 Jaha? Normalt… Men ni är ju bara kollegor enligt honom, så det var en otroligt dålig ursäkt för att vilja vara med henne. Vill han göra henne svartsjuk så borde han ju erkänan dig som sin partner samt bryta kontaken för att kanske visa "jag har gått vidare", inte sitta där som ett fån och ljuga om dig? Om jag vore du så skulle jag inte orka smussla med något och pussa på min kille när jag ville.

Sweelin
2012-03-29 22:00
0

Kan ju tillägga att om han vill göra henne svartsjuk så har han troligen fortfarande känslor för henne, hade han inte haft det så hade han inte brytt sig om en sådan sak eller knappt henne på det sättet.

Sverkersson
2012-03-29 22:14
2

Låter mest enligt TS ord vad jag har förstått att Killen försöker ersätta sitt ex med dig. Troligen har han dig som ett stöd för att han blev väldigt sårad och fortfarande älskar sitt ex. Han kallar dig för "Kollega" istället för att säga som det är.. Jag tror det bästa du kan göra är att försöka backa i Relationen innan du sårar dig själv mer .. Inte sluta prata med honom om du älskar honom. Men om du vill att detta ska gå bra för dig själv så bör han veta vad som står på bordet innan du ger bort dig själv för helt tydligt så har han inte glömt sitt ex.

Tror iallafall personligen att det är så att han älskar sitt ex försöker underminera henne med hjälp av dig och säga "Jag har det bra och saknar inte dig!" När han egentligen saknar henne mer än allt. Trycka ner henne för att hon ska ångra sig för att han ska kunna få tillbaka henne.

Mitt råd är iallafall. Backa undan från din kille och låt honom inte få sex om du inte vill det , Vill du ha mer förspel och mys och kel osv så ska du få det även om ämnet är känsligt. Han borde också släppa sitt X helt innan han går in helt och hållet i en ny relation för jag tror verkligen att han använder dig som ett stöd för att må bättre och inte vara ensam,fylla ett hål i hjärtat vill säga. Och han använder dig för att försöka få tillbaka sitt X och vill därför inte referera dig som Tjejen eller Flickvännen.

OM du älskar han så bör det vara på lika vilkor. Älskar inte han dig så får han inse att han kommer förlora dig. Ge honom ett Ultimatum även ifall det kan vara svårt att ställa om du skulle älska honom.

Försök prata med honom om dina känslor och orkar han inte det eller bryr sig inte att du är ledsen. Är han inte värd din tid heller.

Anonym
Anonym
2012-03-29 22:30
0

Det roliga var att det avr han som gjorde slut med X:et och det var hon som hade svårt att förstå att det var slut. Så att visa upp mig skulle få henne att baka menade han men jag vette fan vad jag ska tro.

Jag gick in i vårt förhållande med 110% och lika mycket kärlek och nu är det nere på knappa hälften han har förbrukat mig som en trasa eller som en övergång till nått annat jag kommer bara såra mig själv jag känner det redan nu…

Sarah
2012-03-29 22:39
1

Känner du så efter en månad bara så låter det som att det är dags att gå. Snygg är inte mycket värt i slutänden.

Sweelin
2012-03-29 22:39
0

#23 Byt innan du fastnar helt Flört Det har gått 1 månad och du mår redan dåligt, ingen bra start och lär inte vara något bra slut heller…

Anonym
Anonym
2012-03-29 22:48
0

#24-25 Det kan redan gått förlångt för min del att hantera och det gör inte saken bättre att veta att han dissar mig imorgon för att redaut en sak med X:et som han inte vill säga vad det är.

Sweelin
2012-03-29 22:51
0

#26 HAHA men vad i h-vete? xD Han är oärlig och ljuger om dig, samt undanhåller saker för dig! nädu! Nu skulle jag verkligen tagit mitt pick å pack å dragit med en smäll i dörrn!

Anonym
Anonym
2012-03-29 22:54
0

#27 ja då får jag lyda ditt råd. Säger han att hon är gravid eller nått sånt då kommer jag sluta på jobbet och åka hem till mitt rätta revir. Jag borde ha gjort något tidigare jag är bara så blåst att jag inte genomskådat det tidigare…

Sverkersson
2012-03-29 22:54
0

#26 Anonym. Om han "dissar" dig för att reda ut en sak med sitt ex som han inte vill berätta för dig vad det är när du är orolig. Så kan han gått och väl stanna hos sitt ex för du förtjänar helt klart bättre än detta. Vissa människor är idioter låt dom då umgås med de andra idioterna.

Lägg inte ner mer tid om han vill dig något så kan han gå ner på knä och be om ursäkt 10 000 gånger först.

Du förtjänar bättre och om du skulle vilja ha kvar honom så låt honom ärligt säga förlåt och han får lova att han inte träffar sitt ex något mer.

Detta är bara min åsikt om du håller med eller ej är upp till dig :)

Sweelin
2012-03-29 22:56
1

#28 Du verkar vettig TS! Jag håller på dig ja! Finns här som 100% stöd av att lämna honom. Han verkar inte rätt kille för ett förhållande just nu

Anonym
Anonym
2012-03-29 22:57
0

#29 jo jag håller med borde säga nått till honom som gör att han måste välja och vill han promt ha henne ja då ska jag inte stå ivägen helt enkelt.

Sverkersson
2012-03-29 22:57
0

#28 Du är varken Naiv,Dum eller blåst. Det är svårt att veta att man blir huggd i ryggen när man sänker sin gard. Det du gjorde var modigt och du borde vara stolt över dig själv och inte låta en mygga få dig på fall.

Visa att du är starkare och bättre än han någonsin kommer bli.

Anonym
Anonym
2012-03-29 22:59
1

#30 Tack Sweelin det skönt att höra. Jo jag är vettig och jag skulle då inte ha mage att ljuga för nån man har kär. kan nog vara sant att han inte är så lämplig.

Sweelin
2012-03-29 23:03
2

#33 Han börjar redan, hur blir det inte i framtiden sen då? Berätta gärna hur det går! ^^

Lycka till! Stå på dig!

Anonym
Anonym
2012-03-29 23:15
0

#34 jag skriver hur det går. jag skickade iväg ett långt sms när han nu valt att vara med X:et istället för mig. så fick han att skriva "sluta jag årkar inte bråka" men säger ju bara vad jag tycker… tack för ditt stöd än en gång :)

[trewq]
2012-03-29 23:15
0

Har hört historier om folk som tvingar andra att följa med, sedan drar de historier för hela släkten som låter bra när det i själva värket är de som faktiskt är stängda, och oärliga

Sarah
2012-03-29 23:18
2

Sådana saker är ju kanske inte dte lämpligast att ta på sms… om du verkligen vill prata med honom och förstå vad han håller på med och att han ska förstå hur du känner så handlar det om att ta det öga mot öga. Sms blir ofta fel.

Anonym
Anonym
2012-03-29 23:20
0

#37 sant men får ta det om jag får tag i han på jobbet imorgon och ställa han mot väggen. han vill inte prata med mig ibland utan "kan vi inte ta det på sms" även fast det är jag som betalar samtalet om vi ringer men bäst är ju öga mot öga. han gjorde slut med X.et via sms så vad ska man tro…

Sverkersson
2012-03-29 23:22
1

#35 Tycker du gjorde helt rätt och SMS:et var ett bra tecken på att du sätter ner foten. Jag tycker att ni kan diskutera efteråt om du ser någon mening med det då så klart.

#37 Så som han har behandlat henne är ett SMS inte så farligt. Men du har rätt att de borde, OM hon vill ha en vidare relation med denna person, ta ett personligt snack öga mot öga.

Sarah
2012-03-29 23:25
0

#39 Så man ska gå ifrån det man själv tycker är rätt bara för att ngn annan sänker sig till en lägre nivå? Neeeee

Vill han inte prata med dig så är det nog en bra ide att gå. Han verkar inte vilja anstränga sig för att er relation ska fungera så jag skulle göra slut så fort jag träffar honom och inte höra av mig innan det. Men, det är jag.

[trewq]
2012-03-29 23:32
0

#40 Håller med dig här, för vissa tar bara vad de får, och sen när det blir lite kämpigt så drar de, eller blir småelaka och inge roliga att ha o göra med.
Samma sak om man får dra det till spetsen för att man ska få någon respons som går att göra något med. (vilket innebär att t.ex. ta paus, eller ta bort dom från msn, och slänga deras mobilnummer..)

Har tappat räkningen på alla msn-adresser jag kastat, och lika med telefonnummer. Börjar bli en jobbig veva. Dock är det inte min tråd nu så ska inte ta över den.

Sweelin
2012-03-29 23:50
1

#35 Inga problem! Flört Ta det snacket personligen imorrn så blir det mer seriöst! Va bestämd med dina åsikter

Sverkersson
2012-03-30 00:11
0

#40 # 41 Inte riktigt så jag menade , Menade bara om hon ville ha en fortsatt relation är det väll bra att hon skulle ta en snack i person. Däremot så tycker jag knappast killen förtjänar en förklaring han borde inse det själv egentligen. Dock håller jag med om en sak om du skulle vilja prata med honom trots allt detta och han inte vill finns det ingen anledning att stanna.

[Mairah]
2012-03-30 12:39
2

Stå på dig TS, annars gör någon annan det!! Flört

Räddda ditt eget skinn medans du kan. En relation som börjar trassligt kan inte leda till något gott. i a f inte när han inte öppet vill erkänna dig som sin kvinna, Nä, någon måtta får det väl ändå vara väl. Obestämd

Visst är ett snyggt utessende och bra sex en bonus, men det är definitivt inte allt!! Kan han inte behandla dig värdigt, så kanske du kan behandla dig själv värdigt i alla fall och ifrågasätta honom på skarpen.

Stå på dig och lycka till. Glad

thildatessie
2012-03-30 20:30
0

Önskar dig all lycka till!

Anonym
Anonym
2012-03-30 22:19
2

Det går mot det bättre han har bryttigt alla sina kontakter med X:et så nu bryr han sig bara om mig och döljer det inte så mycket längre så ger han en chans till återkommer mer om hur det slutar.

Karmatarerskanise
2012-03-31 10:52
0

#46 Lycka till!

[Mairah]
2012-03-31 19:27
0

# 46 Härligt att höra Glad

Sweelin
2012-03-31 19:45
0

#46 Hoppas det löser sig!

[trewq]
2012-03-31 21:30
0

Allt löser sig till slutCool

Anonyms
2012-04-08 10:21
0

Vilken helg han kom ju upp till mig i norrland och började helgen med att supa ner sig så mycket att han spydde ner hela lägenheten. Det förstörde hela min helg och hela mitt förhållande kan man säga, jag gillar honom inte längre och det värsta av allt är att nar jag nämner paus eller att vi inte borde göra slut så hotar han mig med det ena efter det andra och säger att jag är hans livs kärlek och inte nog med det så friar han till mig jag tappade hakan och körde nästan av vägen och det blev knäpp tyst i bilen mitt svar blev nått i stil med "jag kan inte svarar på det", "jag vet inte hur jag vill ha det".

Borde kanske känna mig dum när jag var hos min kompis och han var med och jag sov i samma säng som min kompis och hennes kille istället för han men jag har inga skuld kännslor häller inte att jag hade sex med min tjej kompis flera gånger och inser att jag är nog bi i alla fall. det är det som kronglar till det hela….

Salish
2012-04-10 12:45
0

Hjälp! Trassligt värre. Jag tror att det är bäst att dra. Han verkar ju inte bry sig speciellt mycket om dig. Försök reda ut dig själv innan du försöker reda ut ett krångligt förhållande.

Anonyms
2012-04-10 15:20
5

Han är nu dumpad och jag är singel igen och det har inte känns bättre jag är inte ett dugg ledsen över att jag dumpat honom och inte heller att jag träffat nya killar. Tack alla för era stöd jag borde dumpat honom tidigare.

Karmatarerskanise
2012-04-10 15:33
1

Synd att det inte alltid blir som man planerat. Bra att det känns bra :)

Sweelin
2012-04-10 20:15
1

#53 Vad skönt att det är över nu då och att du klarar av det Glad Bara att se vidare mot ljusare samt nya tider!