Relationer iFokus

Relationer

Etikettgrannar
Läst 3417 ggr
[stjej]
2012-04-02 00:12
0

Skvallerkärring

Har en skvallerkärring till granne.

Hon vet ALLT om ALLA på området o här bor ca 900 pers. Hon vet vems alla katter är.

Hon har varit på o tafsat på min sambo/fästman, lägger sig i hur vi tar hand om våra katter minst 1 gång i veckan, gnäller om man råkar komma hem sent… Ja osv

Men droppen blev nog när hon en gång sa: Du röker mindre nu… Då har hon alltså räknat hur många gånger jag gått ut ur porten för att röka (har ingen balkong så går ner 2 våningar för att röka)

Hade henne på facebook innan och hon lade sig i ALLT. Min blogg är länkad till FB o även där lade hon sig i allt.

Hon har en äldre katthane som hon behandlar som en bäbis. " Nu går matte och lägger sig så du får vara ute i 2 timmar till, tills klockan är 15.00" kan katter klockan? Han kommer inte när hon kallar o hon klagar på hans hörsel men om vi kallar på honom så kommer han direkt…

Nyligen flyttade hon.. Hon hade stått 10 år i bostadskö och kunde få vilken lägenhet hon ville… Hon flyttade 1 våning ner…

Dessutom är hon alkoholist o är ständigt påverkad.. Men om vi dricker något så noterar och nämner hon det flera gånger

Maria
2012-04-02 06:06
0

Sådana personer brukar finnas i varje område.Skrattande

De är jobbiga men svårt att komma ifrån. Man får försöka ignorera så mycket det går och aldrig tala om för mycketFlört

Blir det ohållbart så får ni väl säga ifrån.

/Maria

oh-la
2012-04-02 09:40
0

"våran" sån här typ förde logg över alla parkerade bilar på vår parkering, kollade regnummren mot ägarregister och ringde lapplisa som lappade bilar som stod på sina egna hyrda parkeringar för att de inte hade någon parkeringslapp i fönstret (något som föreningen fick ta tag i i efterhand och lägga en massa tid på eftersom man inte ska bli lappad på den egna parkeringsplatsen som man hyr). han satte även upp kameror på taket utan föreningens vetskap och filmade alla som kom och gick på gården. det höll inte mer än någon vecka, sedan blev han anmäld av föreningen, men oj vad han ställde till oreda…

[Momiji]
2012-04-02 10:56
0

Låter som min granne(förrutom att min granne inte är alkoholist). Men då jag inte röker så håller hon koll på mina sop-påsar och påsarna jag har med hem efter att jag har handlat. Sen raporterar hon om det till dom andra grannarna. Hon brukar även komma och ringa på dörren för att meddela att hon tvättar i tvättstugan nu, förstår inte varför hon ska ringa på min dörr då eftersom jag alltid far hem till mina föräldrar och tvättar(min lillebror och pappa tvättar aldrig så jag brukar avlasta mamma när det gäller tvätten så tvättar jag både mitt och deras samtidigt).

Hoppas det blir bättre för er snart, jobbigt att ha sånna grannar

målle
2012-04-02 11:53
0

i sådana lägen, där hon påpekade din minskade rökning skulle man haft ngt riktigt bra att säga tillbaka så hon blev helt paff, men man kommer ju sällan på ngt sådant bra att chocka dem med just i den stunden! Skrattande

[stjej]
2012-04-02 13:19
0

Ja hon ska alltid påpeka om hon ska iväg o spela bingo eller liknande. SOm om vi bryr oss?

Grannbarnen får inte ha sina cyklar i trappen (vilket e helt rätt) men hon får ha en stor flyttlåda med pläd i som hon sätter ut för katten när han är ute i trappen…

Jag gör smycken och hon har köpt lite av mig o bad mig göra ett snyggt svart armband med en speciell berlock… Då jag inte hade en precis likadan tog jag en som var lik men tror ni det dög? Nejdå här spenderade jag en timme på ett armband som bara ligger…

Maria
2012-04-02 13:32
1

#5 Fast ärligt talat om jag skulle köpa ett smycke av dig och beställer en speciell berlock och du tar en som är lik så hade jag nog heller inte blivit så nöjdFlört

Om du ska komma undan henne så får du nog försöka skippa den formen av kontakt utan bara hälsa och vara väldigt "torr".

/Maria

[stjej]
2012-04-02 13:40
1

hon sa att hon ÖNSKADE en sån berlock men jag sa direkt att jag tror inte jag har någon kvar men jag ska göra mitt bästa… Men får sålt det till nån annan så småningom;)

Ja nu hälsar vi bara i trappen, inget mer.. Knappt det för hon är sur över att jag tagit bort henne från facebook

Maria
2012-04-02 13:49
0

OK, men det var inte riktigt så du beskrev det först.

Bra att du har tagit bort henne på FB. Det blir ju som en slags markering.

/Maria

[stjej]
2012-04-02 14:25
0

Nej glömde det där sista ;)

Ja o den markeringen verkar hon fatta, hon pratar med sambon om hur hemska grannbarnen är och hur högt nån i trappen spelade men mig kollar hon bara bort haha

[Northbridge]
2012-04-12 16:07
0

Precis som alla andra har skrivit, är det nog svårt att få komma undan ifrån sådana här personer. Som tur är, har min familj i vårt nuvarande hus - som jag bott i sedan liten bebis - alltid tyckt om våra grannar. Ja, nästan i alla fall. En gubbe och en tant, som har hela balkongen full av hundratals jultomtar samt en julgran, som står uppe året om. De kunde gå in och ta stenar ifrån våran trädgård och lägga på deras (vi har mycket sten, en altan byggd av sten b.la), sen skylla på att vi varit i farten. ._.'

Maja2
2012-04-12 16:19
1

Oftast är det väldigt ensamma människor som gör så. Ofta menar de inget illa, men har inte riktigt social kompetens, och har ingen koll på när de trampar över gränsen.

81an
2012-04-12 16:49
0

en sån granne har vi med i porten där jag bor. hon lägger sej i allt o har fått några personer vräkta. jag har fått höra massa dåligt om henne med som att hon klagar när folk ser på tv o sånt. men droppen var när min dotter var övertrött o vägra sova o hon gallskrek ju för hon vägra sova, då ringer det på dörren o så står kärringen o säger att hon va på väg ringa soc för min dotter skrek så mycke, sen frågar hon om jag o min dotter är sjuka! sen fråga hon mej om vi aldrig ser på tv för hon hör aldrig min tv, o DET fick mej o fatta ännu mer att det inte stod rätt till. nu vägrar jag att hälsa på henne, hon får skylla sej sj anser jag. synd att det ska finnas såna:/

<3 kärlek <3

[stjej]
2012-04-12 22:38
0

ja men så säger vår granne med, ser ni aldrig på tv? Är ni aldrig hemma? Man hör aldrig er…

Sen klagar hon på att killen som tog över hennes lägenhet (vägg i vägg med vår) spelar så högt så hon hör det en våning ner.

O när katten löper så ska hon såklart ringa på o påpeka att Cissi löper, som om vi inte visste det!

[trewq]
2012-04-13 00:28
0

här där jag bor är det nästan för lugnt. skönt tidigare då jag varit mest i större städer entid, men nu är det bara för lite som händer runt om mig, utanför datorn.Glad

[stjej]
2012-04-13 02:29
0

Fast "min" skvallerkärring är snäll, gjorde smycken som hon köpte av mig o hon säger varje dag hur fina dom är och hur mycket hon älskar dom o aldrig tar av sig dom, EGOBOOST