Relationer iFokus

Relationer

Etikettjobbet
Läst 1406 ggr
[gruff48]
0

jobb annanstans

det är så att jag kommer att flytta snart och söka jobb på annan ort. väntar bara på att få inkomst, och ordna med räkningar. Även att jag skall behöva betala resan oxå.
undrar nu om det är en bra idé att satsa på att få jobb någonannanstans, vänta här kanske på att få jobb?

hus-musen
0

Kanske missförstår, men du ska flytta snart, då är det väl smartast att söka jobb där du ska bo? Eller är det nära dit du bor nu?

Att skaffa jobb nu där du bor för att snart flytta verkar ju dumt.

Qui dormit, non peccat

ChristineL
1

jag hänger inte riktigt med… Smartast är väl att söka arbete och bostad på samma ort, eller inom rimligt pendelavstånd.

[gruff48]
0

#1 öh amen det är så här va att jag skall flytta snart så bara undra om jag kanske skulle göra det eller bo kvar här.

Karmatarerskanise
1

#3 O du inte är säker på att du ska flytta så är det väl bäst att söka där du är nu. Sedan om du bestämmer dig för att flytta får du söka jobb där.

hus-musen
0

#3 Alltså.. sök jobb där du tänker dig att du ska bo inom den närmsta framtiden. 
Om du inte vet om eller när du ska flytta så är det väl ingen ide att söka jobb där.

Qui dormit, non peccat

pyromanen
0

Eller sök alla jobb du skulle vilja ha på orter dit du skulle kunna tänka dig flytta och flytta om du får ett jobb?

[gruff48]
0

#4 Ja, det är väl så jag gör.

#5 Men jag vet att jag ska flytta…

[gruff48]
0

#6 Nej, jag vet vart jag ska flytta… :P

Karmatarerskanise
0

Men om du nu vet att du SKA flytta, så är det väl ingen mening att söka jobb där du bor nu? Eller är det långt fram i tiden som du ska flytta?

[mosshus]
0

Ts; tycker du ska lyssna inåt.