Har för få:(
Har knapt vänner alls beror de på mig? Är de fel på mig? Har de med hur ja ser ut att göra? Vad beror de på? Önskar ja visste eller att de funnits någon där ute Som velat vara min vän:) Mvh
Vänner räknas inte i antal, en vän är ju mycket värd:)
Antalet vänner är inte det som räknas
änner är inte något viktigt bättreatt ha en man kan lita på, ha roligt med m.m.
Finns många olika sätta att träffa vänner, jag känner inte dig och vet inte vad du gillar att göra osv, men man kan träffa nya vänner genom någon hobby man har, när man är ute på olika ställen, kampar m.m. Sen beror det lite på hur blyg man är, är man en person som vågar ta försig och vågar gå fram till folk manej känner på tex krogen eller så och snackar är det ju lättare :)
Bättre att ha 1 äkta vän än 100st som inte är äkta, att ha många v
Precis. Hellre få äkta än massa oäkta. :)
Ska man vara vän med mig måste man kunna leva med mig. (ganska självklart men) Jag är en sån som säger vad jag tycker, är otroligt impulsiv och spontan. Väldigt rolig och mestadels glad hela tiden. Men just den där biten med att jag är ärlig, säger vad jag tycker kan vissa uppfatta som att jag är kall, elak osv.
Sen kan jag vara ganska frånvarande och lite kall innan jag lär känna folk men hittills har det inte varit några problem. Jag är den jag är och det får folk leva med. Jag har helt underbara vänner =)
Antal är inte viktigt saken är att jag har inga vilket får mig tro de är fel på mig:(en men de löser väl sig kanske annars får ja va ensam:(
Du har kanske inte funnit din än, men det kommer, men för att finna får man också ge sig ut och även inse att det kan ta lång tid innan den där personen visar sig. Ofta dras man till "magnetiska" personer, men bakom dem finns ofta de lite lågmälda, men pålitliga personerna Jag tror på att delta i ngt som man gillar att göra. Det kan vara musikskola, teater, ridning, datormässa el vad dom, me
de är inte så lätt för mig jag är inte som alla andra…de funkar inte bara för mig o göra så..sådant tar tid..
Då får det ta tid och i din takt, så att du kan finna likasinnade, för om du inte fösöker möta människor, så är det ju svårt att finna dem man känner att det "klickar" med. Du kommer att finna, så ha lite tålamod!
Jag är rädd ju:(
du skriver i en annan tråd om dina grannar, räknas inte de som vänner?
Kanske behöver vara lite modig. Öva på att säga hej till grannen. Anmält dig till en målarkurs, man får utmana sig själv! Kanske har du syskon som du kan be om hjälp. Det skyller säkert vara bra med KBT, en form av terapi, dör du får prata och träna:)
#10 självklart Är de mina vänner men så nära tror ja Inte vi är #11 Så ja behöver försöka komma ut mera Jag är rätt instängd sv mig:( Usch känns hemsk :) kan inte förstå ni som läser Att ni pallar med mig Ni underbara Människor
(skrev från min mobil, så sorry för stavningen tidigare) För att bli nära får man så sakta prova att öppna sig för ngn annan, annars kan man ju inte veta vem som står kvar och går att lita på och de kan ju aldrig lära känna dig heller!
Hej!
Jag känner igen mig så väl i det du skriver.. Är själv i samma sits som du
och det skulle va kul om du ville skriva till mig :)
Mvh Emma
14 TS har tagit bort sin användare tyvärr =/
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#15 TS finns på iFokus med ett annat nick.

Jag har bara ett par vänner jag umgås med regelbundet. Sen en del som man träffar ibland. Och så ett gäng som man mest bara håller kontakten med. Har aldrig varit någon vidare social person som haft många vänner. Är jättedålig på att höra av mig.
Ett tips är att vara aktiv i någon förening som sysslar med något du är intresserad av. Att ha en hobby. Därigenom får man vänner med samma intresse :)
Och som fler skrivit. Det är inte antalet som räknas.
Bra 17, antalet räknas inte.
Antalet räknas inte, jag har hellre 3 goda vänner som man kan berätta precis allt för än 15 st som man "hör av sig till då och då" och inte kan berätta allt för så att säga, ofta bara sitt gemensamma intresse.
Men folk i min omgivning verkar tro att antalet räknas för har man få vänner är man "tönt" eller "mobbad" fast det är ens eget val att ha få vänner.
Hade den diskussionen med min pojkvän för inte så länge sedan, då han hellre har många vänner och jag har få. Han höll inte med mig.. ;)