Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 4113 ggr
[Malin3033]
3

Träffa vänner och föräldrar

Apropå tråden om hur lång tid det toginnan ni blev ett par… Efter hur lång tid fick ni träffa er partners vänner och föräldrar? Redan efter tidig dejting eller la ni fokus på att bli trygga i er relation först?

Karmatarerskanise
1

Killen fick träffa mina föräldrar på nyårsafton, vi började dejta helgen efter ;) Hans pappa träffade jag lite oväntat efter ca 2 månader. Har fortfarande inte träffat hans mamma.. Så det steget är kvar :P

[Bellaaa]
1

Jag känner min killes familj sen innan och han min. Han har träffat en av mina vänner men jag har inte träffat någon av hans vänner ännu. Vi har vart tillsammans en månad :)

Liss
2

Hmm… Tredje (??) gången vi sågs åkte vi och åt hemma hos min bror och hans sambo + barn. Men tredje gången vi sågs, hade vi också pratat med varandra varenda dag i två månader. Så alla hade redan hört om honom en hel del.
Efter det så var han här när jag fyllde år (sjätte gången vi sågs?) och då kom mina vänner ena dagen, och min familj andra dagen. Och idag träffade han även min mamma, när det var 2års kalas hos min brors sambo. Så han har träffat all min familj efter snart tre månader tillsammans (fem månaders prat).

Vi har distansförhållande och jag har faktiskt inte ens varit hemma hos honom ännu. Så jag har inte träffat någon av hans vänner eller familj ännu. Jag har hört en hel del om dem dock. ^^ När jag väl kommer med dit, så kommer jag få träffa allihop. Inom en snar framtid I guess.

Jag kände mig trygg med honom direkt…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

drulleman
1

2 veckor efter att vi träffats var det söndagsmiddag hemma hos hennes föräldrar. Helgen efter träffade hon mina föräldrar

Vyer
1

Jag bodde hemma när vi träffades och vi hade distansförhållande så han träffade mina föräldrar väldigt snabbt. Det tog längre tid för mig att träffa hans föräldrar; några månader eller så om jag minns rätt? Jag kommer inte ihåg. Jag började inte umgås "på riktigt" med hans familj förrän vi flyttat ihop, då vi visste att vi ville spendera framtiden ihop.

ChristineL
1

Jag träffade hans mamma och syster rätt tidigt, men det var inte planerat. Jag kommer inte alls ihåg när han fick träffa min mamma, efter några månader kanske…

Buffaomini
1

vi dejtade en hel sommar typ, innan i blev tsm och under hösten fick jag träffa hans föräldrar. han hade träffat min mamma och min pappas fru (som snabbast), under sommaren, för han är lite äldre och dom var lite nervös inför de :)

vänner tog kanske lite längre tid. minns inte?

Sarah
0

Har många gemensamma vänner så det var gjort innan. Ca 2-3 veckor efter vi började träffas skulle jag till gotland för att flytta min häst som var uthyrd dit. Då föreslog han att han skule följa med så kunde jag bo hos hans föräldrar :) sagt och gjort, bodde hos dem en helg.

Fridaaaa
0

Vi hade varit tillsammans ca 1 månad innan jag fick träffa hans mamma & styvpappa och yngre syskon och 1½ månad (nästan 2 månader) innan jag fick träffa hans pappa. Många av hans vänner hade jag redan träffat då dem gick på gymnasiet med oss.
Hans storebror träffade jag bara 1-2 veckor efter vi blev tillsammans då han jobbar på tågen som jag åkte då haha :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[mosshus]
0

Eh, har inte träffat hennes familj. Men en del vänner har man sett iallafall.

Karmatarerskanise
1

Glömde berätta om vännerna ju. Hans vänner träffade jag redan samma kväll som vi hade första dejten. Mina vänner blev det vlä helgen efter.

Vyer
0

Jag glömde också vännerna, hm. Jag tror det tröjde att långt tag, främst för att vi inte är särskilt sociala av oss eller har något stort kontaktnät och många "distansvänner". Vi hade en del gemensamma vänner sen tidigare/han kände till flera av mina vänner eftersom vi hängt på samma forum. Någta av mina närmaste vänner fick han träffa efter vi flyttat ihop och de kommit på besök.

Hur/när jag fick träffa min partners vänner minns jag inte och ja, han har ju fortfarande inte träffat alla mina vänner och jag har inte träffat alla hans vänner :p

[manda34]
0

Min partner, och dens katt, träffade jag för 20 år sedan. Så känner väl igen hela familj, vänner, släkt, osv.
Det blev flera släktmiddagar, och många andra minnen att minnas. Inte bara min pojkvän, sambo, och make som har många vänner. Även jag och jag tror vi delar det mesta nu för tiden

Destany
2

2 dagar efter vi blev ihop fyllde min bästa kompis år så då fick han träffa en del vänner o mina föräldrar. Typ en månad efter vi blev ihop fick jag träffa hans familj

[sudd13]
1

Är glad att ha min partner i närheten