Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1710 ggr
parsley
2007-05-27 14:05
0

Drömtydning?

Hoppas jag kommer på rätt forum. Drömmen handlar iallafall om en relation.

Jag var tillsammans med min fd på någon stor loppmarknad. Han hade gott om pengar med sig och jag var i vanlig ordning luspank. Ville jag ha något så var jag tvungen att få honom att betala. Fick syn på en läcker veteranbil som jag blev väldigt förtjust i, men t o m jag förstod att det var meningslöst att be att få den, så jag sa lite skämtsamt:

-Vilken snygg bil, en sådan vill jag ha.

Det får du inte, sa fd. Däremot kan jag köpa en ny brudklänning till dig, så vi kan gifta oss ordentligt och våra barn får en ordentlig mamma.

zeretki
2007-05-27 17:26
0

Känner du att du ofta blir kritiserad? Att han förmanar dig? Att han vill at du ska vara ordentlig eller på ett annat sätt än du är? Vill han att du ska växa upp?

Bara några tankar jag får när jag läser…

[SharpMissy]
2007-05-27 21:10
0

När man drömmer om pengar, handlar det allra oftast om våra värderingar. Dvs vad värderar vi i livet, vad är något värt att kosta oss i tid och engagemang.

Känner du dig som en dålig mamma? Är du rädd att någon värderar dig som en dålig mamma? Känner du kanske ett behov av att bli positivt värderad av någon annan?

Att det handlade om ditt ex i din dröm, behöver inte alls ha med honom att göra. Det kan handla om en känsla hos dig, eller något obearbetat hos dig, eller rentav din egen inre manliga bild som kanske värderar dig annorlunda än vad ditt medvetna jag gör.

Krångligt det här, men hur ser du på ditt liv som mamma? Känner du att du måste uppfylla vissa osynliga krav för att duga?

Det jag lärt mig om drömtydning är att man ska försöka tänka tillbaka på sin dröm och komma ihåg vilken känsla det var som dominerade i drömmen. Även om drömmarna kan vara hur tokiga som helst, men vad kände du? Känslorna ljuger aldrig, och absolut inte när man sover.

SeaHawk
2007-05-28 22:00
0

När jag drömmer om pengar så är det för att jag vill ha fler.

abbis
2007-05-29 01:44
0

Drömma om ormar betyder pengar…*L*…Jag har en förmåga att flytta varje natt tillbaka till mina X..Vaknar kallsvettig

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Sajberlena]
2007-05-29 02:07
0

Å jag drömmer bara om nya förmågor, önskar ibland att jag fick träffa dem i verkligheten också… Kallsvettig är väl kanske inte rätt ord för mig efter de drömmarna Flört

parsley
2007-05-30 15:21
0

Känsla: snärjd, instängd, misslyckad

Egen tolkning:

Jag är och gör mig beroende av fd, förväntar mig t ex pengar / saker, som han kan välja att ge mig eller visa sin makt genom att neka mig.

Veteranbil: postitiv bekräftelse som jag inte kan få, eftersom jag inte har råd att köpa bilen, inget garage att ha den, inte kan meka med den och förmodligen inte ens kan köra den.

Fd tycker att jag inte är en tillräckligt bra mamma, jag har t ex inte ett  tillräckligt välstädat och fläckfritt hem, skilt mig fast jag har barn osv. Funderar på om fd är rädd för att jag ska dra iväg ännu mer och därför vill släpa mig till altaret för att få ordentlig koll på mig. Eller är det jag själv som är rädd för att dra iväg?

Pomperipossa
2007-05-30 23:17
0

Jag hade en fruktansvärd mardröm för ett par veckor sedan. Vi var och handlade på ett stort varuhus (typ IKEA). Det var i flera våningar, men ganska "murrigt" och gammalt. En lång marmortrapp gick mellan våningarna. Min sambo skulle se efter lillan för jag skulle kolla på nya gardiner. Jag frågade honom vart hon var "hon är ju här omkring" svarade han och fortsatte titta på verktyg. Jag fick panik och började leta. Sprang bort till trappen och får se henne liggandes på avsatsen nedanför… Jag mådde fysiskt illa när jag vaknade. Det var hemskt.