Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3146 ggr
[mia-38]
0

Förväntningar på dejt?

Jag undrar vad ni har för förväntningar på en dejt?

Igår var jag på en fikadejt hos en karl jag pratat med över nätet och även träffade på crusingen här i stan.
Han mötte mej i skitiga jeans och en huvtröja full med målarfärg på.
Han hade säkert inte rakat sej på en vecka.
När jag gick in i huset så vart sängen obäddad, råttan han har sprang omkring och bajsade överallt.

Själv hade jag duschat och tagit på mej rena och hela kläder.
Skulle jag ha en dejt hemma så hade jag bäddat och städat.

Detta gjorde att jag drog öronen åt mej. Jag kände mej verkligen inte en som attraherade honom då han inte ens hade rena kläder på sej.
Han hade inte ens ansträngt sej en liten aning för mej.

Vad anser ni om sånt här?
Hur hade ni reagerat?

[Malin3033]
1

Jag hade nog reagerat som du, skulle känna mig illa till mods att han inte ansträngt sig för mig. Fast att han inte har rakat sig tycker jag inte riktigt är något att reagera på, vissa vill ju ha behåring i ansiktet. Men visst, det ska väl vara vårdat.

Jag försöker sällan ha förväntningar när jag går på dejt, i risk att bli besviken. Utan försöka gå dit med en positiv känsla och se vad som händer liksom.

hus-musen
3

Beror ju på hur personen är ifråga, en del är prydliga och en del inte. Han kanske känner sig trygg och avslappnad med dig och ser ingen anledning att klä upp sig eller röja för det är så han är som person. Perrsonligen tycker jag det är värre när folk spelar upp en roll som inte stämmer, vilket man alltid märker senare.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
3

Var väl bra att han visade vem han var från början, så du inte blev lurad in i något du inte gillar.

[mia-38]
0

Jag gillar med lite skäggstubb…
Men kanske att man försöker att se vårdad ut första dejten iallafall.
Säger nu inte att skäggstubb är ovårdat…men med resten av hans skitiga kläder så blev det faktiskt ovårdat.

Ja Hera…jag tackar för det egentligen. När man vart tillsammans ett tag så gör det ju inget om man ser ut sån…det skiter jag i. Men inte första dejten.

Maria
2

Jag har en väninna som dejtade en hel del en period och beskrev en av sina dejter ungefär som du gjorde nu.

Han hade inte ansträngt sig det minsta men av någon anledning så blev det de två i alla fall. De är fortfarande tillsammans.

Annars håller jag med om att man är väl extra mån om att ge ett bra intryck första gången man träffas.Flört

/Maria

elouise
1

Jag har dejtat rätt många från nätet. Ganska spännande när man chattat ett tag att se hur personen ser ut och är irl.

Personligen har jag lättare att fastna för de lite busigare jeanskillarna än de uppklädda och välkammade i kavaj.

Men hela och rena kläder ska det såklart vara

[Malin3033]
1

Men stämmer det att du hade träffat honom en gån tidigare? Hur var han då?

[mia-38]
1

Jag är heller inte kavajtypen…men rena kläder vid en träff tycker jag gott man kan kosta på sej.

#7 Ja som hastigast. Han var slarvigt klädd då också…men jag tänkte kanske att han höll på med nåt hemma och inte hann byta om….Men när han var sån igår med så börjar jag undra.

Jag begär inte att man ska vara finklädd på det viset. Men rena och hela kläder kan man gott ta på sej vid en träff.

ru4real
0

Men va fan. Vad har du hittat för karl som inte ens orkar bemöda sig med att fräscha upp både sig själv och sitt hem. Sånt är f*n självklart för mig att man gör.

Fördelen är väl att du nu verkligen vet vad du får, en skäggig lat ovårdad karl. Ditt val att fortsätta träffa honom, men jag som kille skulle definitivt avråda dig. Tror säkerligen att du kan träffa en mycket bättre kille som kan ta hand om både sig själv och dig.

Fast det kan ju finnas förmildrande omständigheter, men jag tror inte det. Om man är inne i en depression, så orkar man ju inte riktigt med allt, men då datear man väl inte heller riktigt.

Eller så vill han ha ngn som tar hand om honom och hans hygien och hem. Är du beredd på att göra det? Isf så är det ju ok, du bestämmer ju hur du vill göra och om du vill gå vidare…

[mia-38]
0

Vi träffas inte längre…

ru4real
0

#10 Bra. :)

tror ju du kan bättre.

[silkesnosen]
1

Har märkt precis detsamma. Jag tycker att det är självklart att man klär sig för att hedra att man ska träffa en ny person. Ärligt talat så har det varit mkt märkligt folk och killar verkar vara märkligt avslappnade, fasen rena kläder och hitta rakhyveln och försök att inte droppa in i Söndagsmyskläderna, tack!

från fröken "pimpinett" hahha

Åsa S
0

Tycker nog man ska visa vem man är när man går på dejt så jag har faktiskt inget emot att man kommer i sin slitna favorittröja el dyl. huvudsaken är att man är ren och någotsålunda välvårdad. Kan bli stelt och konstigt ifall man klär sig som man inte bryukar klä sig är bättre man är avslappnad när man går på dejt och försöker ha trevligt och lära känna en annan människa. Senaste dejten jag hade dök upp i en mycket sliten munkjacka men han var ren och doftade gott och var mycket trevlig att umgås med.

ru4real
0

Jomen så klart. Ren och duschad är väl självklart. Men jag tror tyvärr många killar inte tänker så. Är själv kille och när man går ut eller bara skall träffa polare så duschar man väl om man hinner, ofräscht annars.

Sen kan man ju ha lite skäggstubb, det spelar ingen roll, men ett ovårdat hippieskägg kanske inte funkar på första date'n.

Sen har jag blivit förvånad över hur mycket det skiljer mellan det foto man sett och personen man verkligen träffar. Ibland är jag inte ens säker på att det är samma person. Om man nu skall prata ärlighet och visa vem man är…

Eller vad säger ni tjejer? ;)

Åsa S
0

Jo man ska vara ärlig det är därför jag brukar se till så att mina foton är hyfsat nytagna, att jag har såna kläder jag brukar ha på mig till vardags och jag är 100% osminkad eftersom jag ju aldrig använder smink.

Har fått många komplimanger för att jag har så ärliga bilder och är så lätt känna igen i verkligheten, att vara lätt att känna igen innebär dock att jag blivit igenkänd när jag jobbat, när jag varit på matbutiken och handlat och liknande. Ingen har dock varit otrevlig.

[silkesnosen]
0

Hm visst ska man vara sig själv, men för mig är det faktiskt viktigt att man anstränger sig för varandra även i ett förhållande, så då söker jag ju ngn som gör just det..myspyjamasen kommer ju fram förr eller senare ändå Flört

Hm jag är ju samma som på korten, men jag lägger bara upp ansiktskort och givetvis inte "fulkortet" :))) Jag tycker att det är extremt märkligt med folk som spänner sig på kort och ska visa bröstmusklerna….En sund man tack, som kan föra sig och klä sig efter tillfälle, för mig är det social kompetens..eller så är jag bara gammal Cool

ru4real
1

En annan sak som jag inte riktigt fattar. Nu datear jag visserligen inte, men när jag gjorde det och hängde på olika datingsiter så undrar jag varför folk visar bilder på sina resor, husdjur och annat skit?

Jag vill ju se hur DU ser ut, inte din hund. Tänker ju inte vara hundvakt eller så. Och folk som hänger där, som inte har bilder på sig. Hur tänker man då? Jag får ju för mig att det är ngt fel på den personen, eller att den är riktigt ful.  Kanske feltänk av mig, men jag kan inte rå för det.

Har visserligen ingen bild här, men å andra sidan är det ingen datingsite heller ju.

[silkesnosen]
0

#17 hm undrar jag med…typ skryt och spännarbilder…eller karlar som står barbröstade med en kattunge i famnen, alltså vem gillar det? Eller tja de som på allvar skickar kortet med lilla handduken för, suck…

Nattuggla
0

Ja det finns ju delade uppfattningar. What you see is what you get.

Själv skulle jag också föredra om personen i fråga hade ansträngt sig lite, när man själv gjort det. Första dejten är ju ändå lite speciell, man är pirrig och nyfiken på den andra.

I början vill man ju visa sina bästa sidor. När det gått ett tag blir man ju mer bekväm (förhoppningsvis) och då kan man ha lite mer "slappa" kläder.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

ru4real
2

För mig är det ju så att första daten (om man inte träffas ute ngnstans) så vill man ju visa upp sig från sin bästa sida, ge ett bra intryck. Och det handlar även om att visa respekt för den person man träffar. Att man senare i ett förhållande blir bekväm är väl ok, men man får inte dra det för långt. Då tappar man intresset lite tycker jag.

Jag vill ju göra mig fin för min kvinna ibland, för både hennes och min egen skull.

Men det är nog helt personligt…