Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 2338 ggr
MouIIyo
0

Att vara "psykolog"

Om vi säger såhär. Du känner en av parterna, låt oss säga tjejen. Ni har träffats ibland bland vänner, men är inte jätte nära.
Hon träffar då en kille och blir tillsammans, killen är en av dina bekanta också.

Efter några månader börjar detta par en cirkel av ondska, otrohet och liknande. Du vittnar killens otrohet, och du vet om tjejens. Och du blir ALLTID inblandad eftersom kommunikation i förhållandet inte håller.
Så även om det är bekanta, så vill dom ha just ditt råd.

Hur skulle ni lösa detta?

ru4real
1

Personligen skulle jag be dem lösa sina egna problem. Det blir bara fel att vara "i mitten" där. De kommer antagligen bägge att dumpa sina problem på dig, du förväntas ta den ena partens sida osv. Ohållbart i längden tycker jag.

Maria
1

Eftersom ni inte är jättenära utan bara bekanta som du beskriver det så hade jag nog dragit mej ur den så kallade vänskapen.

Eller markera när ni traffas att någon problemlösare tänker du inte vara. Ska ni umgås så får de hålla sitt trassliga liv utanför så att säga.

/Maria

hus-musen
1

Finns inget som säger att man måste vara psykolog, man kan lika gärna sätta ner foten och be dem lösa problemen tillsammans istället för att prata med dig, för du kan inte göra något alls åt deras förhållande. 
Har du otur slutar det med att dina välmenande råd vänds mot dig och du blir den onda förstöraren eller annat trams, bättre de får hantera det själva.

Qui dormit, non peccat

Namiko
0

För det första skulle jag göra det klart för dom att jag inte ljuger för någon så dom kan inte förvänta sig att jag ska hjälpa dom att dölja sina otroheter för varandra. Sen skulle jag också påpeka att inget kommer att lösas om dom inte pratar med varandra och känner dom att det inte fungerar så kan det vara det bästa att avsluta förhållandet.

Jag tycker att det brukar hjälpa bara man är rak och ärlig. Kan dom inte lära sig att vara öppna och ärliga mot varandra så skulle jag ha svårt att se ett långvarigt och hälsosamt förhållande i deras framtid.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

pyromanen
0

Jag kanske skulle säga: Vet du vad, jag känner ju både xx och dig och både xx och du berättar saker för mig och ärligt talat verkar det vara rätt rörigt det ni håller på med, och jag vill inte blandas in i det. (punkt!)

MouIIyo
0

Tyvärr var det i mitt fall så att jag blev indragen för att min sambo kände killen i det andra förhållandet.

Min sambo ville ställa upp för sin vän och ja…. Jag ville ju inte att han skulle behöva ta allt heller.

Vi råkade ut båda för ett stort bakslag. Och idag säger min sambo att han inte tänker fortsätta ha kontakt med den killen. Som dessutom, är tillsammans med samma tjej igen….efter att gått fram och tillbaka i ett år. Och ja, dom är fortfarande otrogna.

Det känns verkligen kul att få perspektiv på saker, även om det kanske är för sent nu.

Har ni varit med om något liknande?

Love-
1

Tycker att dem ska lösa sina problem själv och inte blanda in dig i det, du borde säga till dem att du inte vill bli in blandad i det.

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

JossanH
0

Min kusin var tillsammans med sin kompis bror. Kompisen hamnade förstås hela tiden emellan då hon hade sin bror på ena sidan och en nära vän på andra sidan och det var alltid en massa strul. Tillslut satte hon ned foten och sa att hon inte tänkte prata med någon av dem om förhållandet om de skulle fortsätta vara tillsammans. Hennes Räddning.

Sajtvärd på Iller.ifokus

MouIIyo
0

#8 Det är ju riktigt bra att hon tog tag i det! Min sambo har sagt att han inte heller vill beblanda sig med dom längre efter allt som hänt.
Så det underlättar såklart. Men det är ju såklart att det är svårt när det är någon nära till en som man vill finnas för.