Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1146 ggr
[W-F]
0

Ska gifta mig 22 juni 2013 -

Som rubriken lyder, jag och min sambo har satt datum och ska gifta oss nästa år. Jag är redan nervös, jag har aldrig varit på ett Bröllop, så vet inte hur det lixsom går till, hur ska man lägga upp det. Kan inte någon här berätta om sitt bröllop, från morgon till kvällen. Vigsel, festen, vad man kan tänka på etc?

Kanske lite tidigt att börja redan nu men heldre för tidigt än för sent :P

( Det är ju inte precis som på film)

Fridaaaa
0

Grattis vad roligt! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
0

Inte gift mig men alla bröllop ser ju inte likadana ut en del vill ha storslagna amerikanska bröllop med en brud som ser ut som en fluffig tårta , som skrider fram i kyrkan och sedan middag på något flott ställe med levande musik.

Andra kanske hellre vill ha en borgerlig vigsel ute i naturen med ett stort knytkalas efteråt.

Så jag tycker nog du ska fundera på vad DU vill ha finns inget rätt eller fel, det är eran dag och det blir nog allra bäst ifall man styr så som man vill ha det själva och inte efter nån slags lista i nån bröllopstidning eller vad folk runtomkring förväntar sig (det är ju inte de som ska gifta sig utan ni). Bara för att nån i bekantskapskretsen slänger ut 100 000tals kronor på sitt bröllop behöver inte andra göra det heller.

Tror faktiskt jag skulle välja nån enkel borgerlig vigsel i naturen och sedan picknick, grillfest el dyl. ifall jag gifte mig skulle inte känna mig bekväm i något storslaget + ett äktenskap kan klara sig utan att starta med en skuld för bröllopet (är få som sparat ihop till något storslaget de flesta tar lån)

[W-F]
0

#2 Tack! :D

#3 Ja det är cirka 30 gäster har jag räknat ut och en budget på 10 000 kr tyckte vi var lagom :)