Lyckligaste ögonblicket?
Minns du det lyckligaste ögonblicket som du någonsin haft i ett förhållande?
Vilket är det?
Och vilket är det lyckligaste ögonblicket i ditt liv?
Trevlig fråga att besvara, för då tänker man på trevliga saker :-)
Får nog bli ett krångligt svar: För mig finns det olika sorter lycka, som är så olika att det inte går att jämföra dom på samma skala. Det fanns stunder i början av nuvarande relation där vi var så nykära och galna och ömsesidigt tittade in i varandras ögon med samma blick som sa "JA!!!!"
Sen finns det den lyckan jag upplevt i samband med mina förlossningar, när ett nytt liv legat i min famn och man fattar att allt har gått bra….
Sen finns det lycka i mer vardagliga situationer men som också kan vara stark… t.ex. vid naturupplevelser…kl 5 på morgonen i dis och sol och tranarna låter… eller när barnen är sådär jätteglada och skrattar så hjärtligt… eller när jag plcokar ur min ugn och en keramikbränning gått extrabra så det blivit jättevackra saker, eller när man är på en riktigt trevlig fest med goda vänner så man blir alldeles varm inuti….
Åh jag var grymt lycklig när vi gick runt på stan i Umeå och tittade på förlovningsringar i olika affärer, känslan jag hade då var speciell :).
Var lycklig när vi åkte och tittade på Aramis också när vi äntligen bestämt oss för att skaffa hund.
Oh eller resan till Skottland tillsammans, då var jag också riktig lycklig.
Svaret på båda frågorna blir nog när vi förlovade oss, eller möjligen när vi bestämde bröllopsdatumet :)
Åh, vad svårt…
Får nog bli känslan av lycka när jag och min pojkvän åkte på första semestern tillsammans. det var underbart att det verkligen blev av! Har haft otur med tidigare pojkvänner med resor som blivit inställda, men inte nu :) Och just nu är jag väldigt lycklig över att vi ska flytta ihop :)
/Christine
oj, lyckligaste i förhållandet var när vi förlova oss, det var så underbart vi åt på en fin resturang och satte på varandra ringarna
Lyckligaste i mitt liv vet jag inte var en klurig fråga=)
Oj, det finns så många att välja mellan. När vi förlvade oss ligger högt. När vi just fått hem Aviendha och låg och krälade i timmar med henne på köksgolvet. När vi en eftermiddag låg och småfnittrade i sängen och efter någon minuts tystnad exakt samtidigt vänder oss mot varandra och utbrister samma meningslösa mening, som inte alls hade något med tidigare samtalsämnen att göra. När vi flyttade in i vår andra lägenhet. Så många..
Paulina

Bra fråga.. Finns så många att välja mellan..
Men det måste nog vara alla de gånger när vi hade distansförhålland eoch var nykära och låg och kramades i evigheter när vi hade kommit hem till någn av oss.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

måste varit när vi gifte oss :)
o lyckligaste i mitt liv är helt klart när Isa föddes… det va en helt otrolig känsla att få dela ihop m daniel
Finns rätt många lyckliga stunder. Det kan vara små små saker som ett leende vid ett speciellt tillfälle eller bara nån liten mening som innebär något speciellt som kan göra mig lycklig 
Men det jag kommer på just nu var i början precis innan vi blev tillsammans, det var när jag insåg att det är han jag ska och vill ha och då insåg hur bra allt skulle bli (och det är så bra också). Och nu i lördags när han ringde och berättade att vi äntligen ska få en lägenhet på ett otroligt bra ställe. Och den kvällen firade vi på en liten hemmafest hos en kompis och den blev också så himla bra att jag sitter och är lycklig fortfarande 

Har haft många lyckliga dagar med min man men den absolut bästa var när vi gifte oss och han svarade ja att han ville ha mig som sin fru. Det var så underbart att höra så jag smågrät faktiskt.
Det är så fantastiskt att man kan känna så starkt för en människa.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Så underbar tråd det här blev, att få läsa om alla lyckliga människor gör mig idag så glad. Grattis till alla oss som har saker att vara lyckliga för.
Man ska ta tillvara på alla lyckliga stunder och försöka komma ihåg dom när allt är som jobbigast 
jag tror mitt lyckligaste är när min pojkvän sa " klart att du får avända min saker.. du är ju min flickvän".. de kom i slutet av ett samtal där jag skickade sms till honom å frågade om jag fick låna hans dator hemma hos honom.. de var hans sätt att säga att han ville vara med mig..:P ingen har sagt så till mig innan..kan låta kosntigt att de var de lyckligaste men de var då vi blev tillsammans den dagen.. efter att han sagt några månader tidigare att han inte var ute efter ett förhållande.. så de blev ju en vändning.. annars i själva förhållandet var d lyckligaste när han bjöd ut mig på 3 rätters å sen plockade fram ringar ute vid vattnet å frågade om jag ville förlova mig med honom..å de hade jag läbgtat efter sååååå mycket=)
annars lyckligaste i livet om man bortser från kärlek så är de när pappa sa ja till att jag fick skaffa en foderhäst.. som jag sen köpte.. för egna tjänade pengar:P.. men dock finns den hästen inte med oss längre. men utan honom så hade jag ite varit häri dag så jag har både hästen å min pappa att tacka för mitt liv..
Förhållande: När han sa "jag älskar dig" första gången..
Livet: Första gången jag höll min kusin i famnen! Eller när jag träffa min bästa vän från Italien för första gången.. Eller när jag träffa min pojkvän för första gången.. Kan inte välja. Men är nog det första..
Hehe, det kanske är en lite udda grej att bli helt lycklig över, men det var precis i början att vi hade blivit tillsammans och vi var ute på promenad. Så satte vi oss ner vid sjön. Och bara tittade på varandra. Och plötsligt säger han jätteförvånat och glatt att jag rodnar. Och jag som aldrig annars rodnar blev jätteförvånad. Han var den första som fick mig att göra så och det gör mig jättelycklig för då förstod jag att det verkligen var nåt speciellt med oss. =)
Första gången jag mötte min sambo kommer jag aldrig glömma det är ett minne förstås
Och idag är också en stor dag för mig då jag äntligen fått mitt körkort i handen som jag kämpat med ganska länge
#15 Grattis till körkortet :)
#16 Tack så mycket :)
Det finns så många lyckliga ögonblick genom åren men det största är ändå när vår son föddes.
Sedan har jag själv ett eget lyckligt ögonblick och det var när min man blev arbetslös
Han jobbade utomlands i många år och ibland långa tider så när firman kursade blev jag överlycklig för då fick jag ha honom hemma igen.
/Maria
Det lyckligaste minnet var då vi träffades för första gången efter att snacka via internet i flera månader och längtat efter varandra ett bra tag… Att se honom komma gående från bussen gör mig ännu generad
Min första kyss någonsin!
Det lyckligaste minnet i mitt liv… Ojdå. Då jag en sommar hade en foderhäst. Min lyckligaste sommar i hela mitt liv och inget kan slå det! Var då 13 år
Men just öhonblicket var då jag skyndade mig hem från skolan, skrattade och var glad, bussarna gick precis så att jag kunde kliva på och jag hoppade av iver i sätet för att vi skulle åka och ta hem hästen då
Då vi tog honom till stallen och han var min <3
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Lyckligaste minnet i en relation är sedan innan min sambo och jag hamnade i relationen med varandra. Vi var ännu bara vänner men det fanns en gnista mellan oss. På en fest så mådde jag så himla dåligt att jag satt och grät och då kom denna underbara man in och lyfte upp mig (vilket aldrig har hänt eftersom jag är modell tyngre), satte mig i hans knä och sade:
- Om du låter mig skall jag ta hand om dig för alltid.
Just då vet jag inte hur jag reagerade men i efterhand kan jag se tillbaka och säga att han köpte mitt hjärta med de orden.
Lyckligaste ögonblicket hittills var när jag var till sjukhuset för att utreda en sjukdom som gör mig steril och de berättar att de inte kan utreda mig eftersom jag mot oddsen blivit gravid. Blev så lycklig att jag nästan föll ihop utanför sjukhuset i glädjetårar.
Darkness can only be if we let the light fade..
När det blev vi, han var en sådan som jag trodde jag blev förälskad i men aldrig skulle ha en chans på, sen blev det "Vi" svävade på moln i flera år, kunde lixsom inte tro det, var för bra för att vara sant!
När min sambo sa att han ville förlova sig med mig. När vi äntligen satte Bröllopsdatumet 2013-06-22
Första resan tillsammans, när han bjöd upp mig på Finlandsfärjan och vi dansade vals bland en massa pensionärer, sista sången för kvällen. Jag flög på moln då! Första ridturen tillsammans, min sambo och jag delar vårat Hästintresse tillsammans!
Är nog den dagen vi förlovade oss eller när vi blev tillsammans tror jag nog :)
Många "lyckligaste" ögonblick ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När vi flyttade till huset, semestern, djuren vi har skaffat och mysiga stunder t.ex när jag fyllde år och han bjöd på en dyr och mysig restaurang
Härlig tråd att läsa!
När min pojkvän sa "Jag älskar dig" till mig första gången.
Vi låg i sängen och småpratade. Så tittade han på mig i några sekunder innan han sa dom underbara 3 orden.
Då grät jag, Glädjetårar alltså.
#24 Mysigt

När min pojkvän sa "jag älskar dig så otroligt mycket". Han har blivit mobbad och har svårt att visa känslor och är rädd för att sviken så dem orden är svåra för han att säga.
Annars är det samtalet efter att min ponny buköppnades akut, att höra att allt gått bra, hon var inte full av tumörer och hon var snabbt på benen i uppvaket. 10 timmar senare letade hon godis för fullt i mina fickor.^^
Nu när jag vet vad lycka är, så hade jag inte sett den INNAN. Lyca för mig är när jag kan känna frihet inom mig. Oberoende av andra, när allt jag gör är utifrån det bästa. Det ingne annan kan ge mig bara jag skapa själv varje dag. Den känslan av lycka äkta lycka, den har jag inom mig.
Har många lyckliga ögonblick. Det senaste var i ett samtal med min pojkväns syster över facebook. Hon skrev att jag ju tillhör deras familj och även senare att hennes bror blivit så lycklig sen han träffade mig. Jag brukar inte få tårar i ögonen men det fick jag av detta. Jag har bara träffat henne en gång och då sa jag inte ett ord ens till henne. Känns så underbart. Snacka om att jag gillar hans familj ännu mer efter det.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast