Hur får man vänner?
Jag har bara haft 1 vän i hela mitt liv. Så fruktansvärt avundsjuk på de som har flera. Visserligen handlar det inte om hur många, utan mer om hur dem är som personer. Men jag skäms när folk nu mera frågar om jag har några vänner. Till exempel mormor, hon frågade för någon vecka sedan "Har du ens några vänner?" .. Lite fräckt, men det fick mig att tänka om. JAg vill ju kunna gå ut, inte bara sitta vid datorn på lördagkvällarna och tjocka i mig chips och ha allmänt tråkigt. Jag vill ju någonting mer! Men hur gör man?
Jag flyttar om en månad till ett nytt land, en ny stad. Då ska jag starta om mitt liv. Men tills dess.. Vore väl ändå kul att få 'leva ut' det sista innan man flyttar? Hur gör man?
Har, som jag säkert tidigare nämnt, väldigt stora problem med att prata. Stammar oftast.. Några tips på hur man får bort stammandet och "Ehh" i meningarna? Handlar inte om osäkerhet, kommer bara självmant.
Det är inte lätt när maan har svårt för att prata. Det är ju oftast på det viset man är social.
Kan du inte hitta vänner genom nätet?

Om du vänder på det? Hur mycket bryr du dig själv om att folk stammar? Eller säger ehh?
Leta efter någon som gillar att prata själv! Det finns det ju gott om! Nätet är ju bra eftersom då kan man ju förberreda fok på att man är tyst om det nu är det man är.
pEr
Har du några intressen? Oftast lättare att få igång samtal om man gör något tillsammans eller har gemensamma intressen att prata om än om man ska hitta på nåt att prata om "ur blåa luften". Det kan vara nästan vad som helst.
Se till att delta i saker, även om du inte känner så många. Att vara där folk är funkar bättre än att sitta hemma. Det att du ska flytta till Norge kanske kan vara en bra nystart! Då är det ingen som förväntar sig att du har en massa kompisar för de vet du komme flyttandes långt ifrån..