Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2842 ggr
kkarinn
0

ensam och deppig..

hejhej!

jag är ganska nyinflyttad (2år) och har inte hittat några vänner, jag är arbetslös och träffar nästan aldrig några nya människor och när jag väl gör det har jag väldigt svårt att "komma in i gängen" ingen verkar tycka om mig då jag inte sticker ut,kanske?eller så är det något annat fel på mig som jag inte märker..

nu i veckan har min pojkvän opererats och jag har aldrig kännt mig så ensam i hela mitt liv. gammla vänner från förra staden är bort tappade och bort långt här ifrån.

har även probelm med att jag har en fysisk sjukdom som inte syns, och jag orkar inte mycket, orkar inte dansa på krogen osv… så kan uppfattas som tråkig, även fast jag berättar hur det ligger till..

vill hitta snälla och roliga människor som itne bryr sig om hur jag ser ut,(tycker ofta människor går efter kläder/klädstil i vilken grupp man hamnar i) som inte bara behöver festa… HUR gör man???? vill gärna ha lite tips Glad, på både hur man kommer in i gängen, och vart man kan träffa nytt folk?? är lite blyg också i början ialla fall..

blir jag och hunden som kollar på melodifestivalen i kväll då..väldigt deppigt!!

tack på förhand!!

KimE
0

Har du någon hobby?

Kanske du kan gå någon hundkurs?

kkarinn
0

ja jag har funderat på målar kurser på medborgarskolan men det är verkligen inget jaghar rådmed!!

annars brukar jag gå till en hundhage, det är lättare att prata med nya människor om man har något att börja prata om, tex hundarna!

men där borta är det bara pensionärer, men det är väl bara vi som är lediga haha!!!Tungan ute

examynia
0

Jag känner igen mig i de du skriver.. fast jag har dock bott i samma stad hela mitt liv de är mina vänner som lämnat staden å splittat upp sig i olika städer.. så jag är åxå ensam.. jag har min sambo men man vill ju umgås med andra åxå. å jag har åxå svårt att hitta nya vänner.. är åxå arbetslös å går hemma å då är de svårt att bli social.. hänger inte på krogen osv.. man har som du säger inte råd med kurser osv.. jag har min häst så jag har ju lite att göra.. dock är jag i storsett alltid ensam i stallet då jag är där på dagarna nä rjag har som tråkigast å då jobbar ju de andra..

å hittavänner att umgås emd är inte det lättaste.. visst man kan gå fram till folk  börja prata men känns ju inte riktigt rätt att göra de hur som helst jag är sån som gärna inte vill störa folk i onödan ifall dom är upptagna..

jag kanske inte direkt har några tips till dig hur du ska göra.. men ville bara tala om att du inte är ensam om att känna så.. jag känner precis samma sak..:-/

annars är de väl typ kurser å liknande aktiviteter som man träffar folk.. å då handlar de ju om att man har samma intressen osv.. men finns de inga kurser osv där man bor(som här ungefär) å har man inte råd så är de svårt..

Viccan92
0

Gå in på hundar iFokus. När jag flyttat in till pojkvännen ska jag själv gå till hundklubben och se om jag kan träffa någon ny kompis. Min pojkvän känner ju en del men dem är lite äldre och vill gärna träffa någon i lite närmare ålder och med samma intresse. Jag har väldigt många äldre kompisar här nere dock. Alla har ju barn i min ålder så dem har ju inte samma problem som jag.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

wolfgrin
0

Det är ofta svårare när man inte har en grupp att utgå ifrån.. hur är det med hans vänner och deras partners, några där du kan umgås med?
Även om du behöver egna vänner också så kommer det säkerligen kännas bättre om du kan umgås med dem och då få lite mer energi att hitta nya.
Som de flesta säger så hittar man dem lättast via gemensama intressen, testa de aktiviteter du har råd med och "ragga" vänner på nätforum som intresserar dig. Våga fråga om ni ska ses, det värsta som kan hända är att du får ett nej ;)

Själv hittar jag lättast vänner på festivaler, forum och via bekanta - tyvärr är de duktiga att sprida ut sig över landet och utomlands så man kan inte träffa alla så ofta. Så förstår att det blivit svårare för dig som inte heller har så mycket pengar att röra dig med.

Du kan alltid anmäla dig som volontär på något djurhem eller liknande, då får personerna där tid att lära känna dig också vilket kan vara bra om du nu är lite blyg i början.

Om du kan tänka dig att ha folk sovande på soffan går det ju att registrera dig på couchsurfing också, blir inte några vänner du träffar dagligen men ni kan komma bra överens och då kommer de kanske och hälsar på igen eller så finns det kanske någon i din egen stad du kan sova hos hehe.

Det finns inga regler hur du träffar nya vänner, man kan t.o.m. träffa dem på en busshållsplats(händer inte ofta men det händer, jag vet av erfarenhet).

Lycka till och våga tänk utanför ramarna! Finns alltid ensama själar som inte heller har någon pga olika annledningar.

Ge mer än du förväntar dig att få.