Sommarplaner?
Nu har väl stora delar av landet riktig sommar, så nu vågar man hoppas på en sommar i år också :P
Har ni några roliga semesterplaner?
det som vi har planerat är country festivalen på high chaparral i juni.. sen i brjan på juli blir de en tripp upp till norrland till min sambos familj.. han ska på klassfest så vi passar på att ta en vecka så vi hinner hälsa på hans släkt å även en del av min som i dalartrakten..=) annars hade vi mest tänkte ta dagsturer.. å museer å liknande.. kanske ta tältet å åka lite längra nå helg eller sådär.
Låter som en trevlig sommar. Speciellt countryfestivalen :)
ja de ska bli spännande.. vi har sett fram emot den sen i mars nu:P har aldrig varit förut så ska bli en upplevelse.. maaaassa country musik..:D
Förhoppningen är nytt jobb, så då blir det jobba av i sommar :)
Inte så mycket. Ett ridläger för ungdomar (jättebra, då slipper man alla små och stökiga och man känner sig inte så gammal) och så ska jag vara med pojkvännen, förstås. Och så kanske jag åker till Koster med min kusin som jag brukar göra.
Jag ska förlova mig och flytta hemifrån. Sen är det totalt tre stycken bröllop som jag ska på. Kommer säkerligen bli en helt underbar sommar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag ska föda barn :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
#7 shit va kul! Världens bästa sommar för dig då!
Själv ska vi nog mest ta det lugnt, ska iaf till Legoland, sen blir det väl en tur till Helsingör, blir väl Sundsvall oxå eftersom vi ska på bröllop där i juli.
#7 Oj vad spännande!
#8 Helsingör är mysigt att gå runt i. Roligast är ostbutiken där man får smaka ostar :P
Ja, spännande värre. Dock är det 2 månader kvar att svettas :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#10 Kanske inte det roligaste om sommaren ska vara såhär varm ;)
Min bror ska bli pappa i augusti.
Ingen inplanerat. Ska sommarjobba om fingret vill läka som det ska.
Sedan ska vi på marknad i Ronneby & Sölvesborg:P Sedan inget mer planerat;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag ska jobba natt i sommar växlat med dagturer så jag kommer nog vara lite seg, har inget planerat än så länge de veckor jag e ledig

Inget planerat men hoppas på att kunna vara mycket vid stranden så min son får bada och leka massor :)
#11 vi är beräknade till 2 aug :) Inte världens smidigaste att ha ett jobb som innebär mycket rännande i ojämn kupering bara..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Högsäsong på jobbet, bygga verkstad och passa trädgård = massor av slit. Ett o annat dopp i sjön.
Well, 5 juni tar jag studenten, och ni som har gjort det vet väl att man inte har en aning om vad som komma skall 
Men min idé just nu är att dra till Skottland om jag inte får jobb här hemma. Men har så mycket jag vill göra så jag vet inte vilken tråd jag ska börja dra i!
Åker till Thailand i 4 veckor och hälsar på släkten samt har 3 dagars semester med mamma i Phuket! 
Jag fick ett samtal iförrigår att jag fått en praktikplats (sommarjobb) men att av någon anledning så skickades aldrig det här hembrevet man skulle få. Så jag ska få ett nytt och då får jag veta lite mer om min praktik 
Det blir förhoppningsvis i augusti då jag är borta juni-juli.
Ska även (inget planerat men har diskuterats) åka till Möja med min kontaktperson i kanske 1 eller 2 nätter. Vi var där 2 nätter förra sommaren, helt underbart kan jag påpeka! 
#17 Grattis i förskott! Att åka till Skottland låter som en bra ide. Man får upplevaa så mycket när man åker utomlands och jobbar eller pluggar.
#18 Grattis till sommarjobbet!
#19 Tacktack! Ser fram emot att få jobba lite och tjäna egna pengar 
För min del så hägrar westerntävlingarna på high chaparral i slutet av juni (veckan efter midsommar). Sedan blir det jobb som vanligt till slutet av juli då jag har två ofrivilliga semesterveckor, ska försöka att få tiden att gå under dom två veckorna (ensam semester utan pojkvän/vänner).Sen planerar pojkvännen och jag att ta en semestervecka ihop i slutet av sommaren/början av hösten och antingen åka utomlands eller bila runt lite i sverige/norge. Har även en plan att ta en semesterweekend med en kompis och ge oss ut på långtur med hästarna.
Men vi får se vad som hinns med =P Chappen blir iaf av.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Mina planer inför sommaren är att jobba så mycket som möjligt så jag har råd att flytta hemifrån…
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag tar ut min första riktiga semester iår! Har mer eller mindre jobbat 2, 5 år i sträck så nu jäklar! Jag börjar semester med att jobba :P Som funktionär på HBTQ-Festivalen i Göteborg, sen ska vi på bröllop, titta på festlokaler och kyrkor inför vårat planerade bröllop nästa sommar. Kanske en och annan dagsutflykt och en del hus- och trädgårdsfix.
/Christine
Jag aker hem till Sverige pa semester. Ska klamma in lite camping, en finlandskryssning och liknande da tankte jag :)
Väntar på föl vilken dag som helst och sen renovering av hus och röja trädgård i sommar.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Jag ska vara dagmatte hela sommaren, då jag inte fick sommarjobb. Blir ingen semester för min del (har inte råd) men jag får ju hemmasemester i stället =). Gå runt i vackert väder med hunden, släppa ut katterna i trädgården så de kan busa runt och själv sitta och läsa en trevlig bok eller två. Förutom det ekonomiska (jag får leva på sparade pengar -_-) så är det inget att klaga på ändå!
Tja, inte mycket alls. I vanliga fall består sommaren av festivaler för min del men i år så blir jag kvar hemma med valpen.
Min man och jag hade gjort upp lite planer om att lämna valpen hos hundvakten och försöka ta oss till Abisko med äldsta hunden. Därifrån var planen att vandra kungsleden till Nikkolaukta och upp till fjällstationen.
De planerna blev inställda då mannen fick ett jobb nu i slutet av Maj och inte har några semesterdagar överhuvudtaget, och jag skulle vilja se oss ta den turen på två dagar :P
Så istället är det mest helgsutflykter. Gotland var tanken någon helg och så utställning i slute av Juli. Sen passar jag nog på att ta med mig hundarna hem till mamma en del under deras semester, för min familj har jag så svårt att träffa eftersom det här landet ska vara så avlångt och dant. Då kan jag i alla fall passa på att klappa på getterna och Hundarna kan få rasa av sig i enorma trädgården och plaska i Vättern.
Så det blev en helomvändning, men det är bara att göra det bästa av det.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell