Relationer iFokus

Relationer

Etikettpsykologi
Läst 1762 ggr
Toxics
2012-05-29 23:42
0

Behöver stöd.

Så nu har det gått ca fem veckor sedan min sambo åkte ner som militär till afghanistan.

Jag saknar honom så otroligt mycket. Det är så sjukt svårt att vara utan honom. Och dessutom när han säger att han inte kan ringa dagen efter för då vet jag att han ska ut på uppdrag. Fast det får han såklart inte berätta frän efter uppdraget är slutfört.

Oron växer sig starkare för varje dag, ibland känns det som att jag ska kollapsa. Men jag vill inte berätta det för honom. För jag vet då att jag skulle vara den som står ivägen för hans drömmar, för då skulle han komma hem.

Det är tre veckor kvar innan han har permis. Då kommer han vara hemma i två veckor. Jag ska hålla ut tills dess och se om det blir bättre.

Jag försöker sysselsätta mig så att jag har saker att göra, men det är inte lätt.

Jag märkte en konstig sak i helgen när jag var på fest. Jag drogs till en kille som jag har varit nära vän med väldigt länge. Vi satt mycket och bara kramades. Det kändes jättebra att ha närhet. Men nu någar jag knappt gå ut. Kommer defenitivt inte våga dricka när han är därborta.

Närhet är viktigt för mig. Men vill inte på något sätt göra illa eller såra min sambo. Han är det absolut bästa jag har.
Och jag var inte otrogen, vi kramades bara. Men ändå så är det ju inget jag skulle ha gjort om min sambo var med. '

Tack för att ni tar er tid att läsa =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

ChristineL
2012-05-30 08:32
0

Jag kan förstå din oro, min storebror har också haft utlandstjänst, två gånger i kongo och två gånger i kosovo under slutet av 90-talet och början av 00-talet. Visst hände det olyckor, det värsta han var med om var ett brutet revben, och det är ju inte så allvarligt ;)

Du har ju klarat av mer än hälften till hans permis, hur länge ska han vara borta sen? Jag tror det kommer kännas bättre när han har varit hemma och åker igen :)

Chieko
2012-05-30 08:53
0

Förstår att du är orolig, det är ju skillnad på arbete och arbete. Min kompis förberedde sig för att åka ner, men så började hon läsa till polis istället, stor lättnad för mig.

Angående att behöva närhet, finns det ingen av dina tjejkompisar du kan krama lite extra? Det kanske känns mindre jobbigt i efterhand, mindre chans att din sambo skulle ta illa upp?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Toxics
2012-05-30 10:31
0

1# Nästa gång han åker ner är han borta några veckor längre. Och gången efter det är han borta 14 veckor.

Ja, det är väldigt oroligt. Och när han då ringer efter uppdragen och berättar att han stötte på en taliban och  att de grep honom, eller att han hittade en hemmagjord bomb i ett träd.
Det har resulterat i att varje gång han säger att han inte kan ringa så får jag magknip och panikattacker.

Det är så svårt, när hjärnan säger att jag ska luta mig tillbaka, jag kan ändå inte påverka hur det går där nere.
Men hjärtat bara skriker att han ska komma hem =(

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Toxics
2012-05-30 10:33
0

2# Jag har inte så värst många nära tjejkompisar. Har tre eller fyra stycken som jag känner mig bekväm med, men otroligt nog är ingen av dom några riktiga krambjörnar. De kramas väldigt lätt om de ens kramas alls. Men Mamma kanske vill kramas med mig =)

Det har jag inte ens tänkt på ! Tack för tipset ! <3

thilda-
2012-05-30 11:16
0

åh förstår hur du känner dig! Min bror var där nere för ca10år sen typ :-)
*styrke kramar till dig!*

" - Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge "

Toxics
2012-05-30 11:47
0

5# Tack ! Det behövs =)

Karmatarerskanise
2012-05-30 12:01
4

Usch vad jobbigt! Vet inte om jag själv hade klarat all den oron!
Hoppas ni verkligen får det mysigt när han kommer hem. Och akta dig för att mysa med andra killar. Det är inte Ok, vilket du ju själv kände.

Så på din mamma bara :D

Toxics
2012-05-30 20:33
2

7# Ja vi kommer mysa som tusan! Men jag vet att det inte är okej =) , Det var bara närheten som kändes så otroligt bra för studen.

Oh ja :D Mamma ska få så att hon adlrig mer vill kramas :D haha