Julafton
Haha ja visste är det härligt. Jag längtar redan. Finns ingen bättre tid på året än december och jul.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Håller med :)
Fast lite gillar jag sommaren också, mycket skönare att fiska då :)
#2 Jo visst är ju skönt med lite värme men föredrar vintern ändå. Nu är första året då jag inte ska fira jul med familjen. Det kommer bli jobbigt minst sagt. Har lite ångest över det men det kommer nog gå bra. Hoppas jag. Ska bara övertala min pojkvän om att vi måste ha en riktig gran i lägenheten.
Hur kommer det sig att ni inte ska fira jul med din familj?
Jag har firat julafton med min familj i alla år. Vet inte om jag hade kunnat rucka på den traditionen faktiskt :P
#4 Min pojkvän verkar vilja fira med sin familj i år. Ska se om jag kan få honom att ändra så vi kan ta min familj i år. Är tradition här med. Men vi hinner inte med att fira hos båda under julhelgen. Är ju 46mil emellan.
OKey, då förstår jag. Jobbigt om det är viktigt för båda två och man samtidigt vill fira med varandra.
#6 Ja det blir jobbigt. Vi får ta vartannat år men det blir fel med eftersom vi gör så hemma med. En året firar vi hos farmor julafton och andra året hemma med farfar och mina morföräldrar. Så det blir fel hur man än gör ju. Alltid någon som inte blir nöjd.
Det är inte lätt inte. Men någon gån gi livet är det nog dags att skapa egna traditioner också, även om det är svårt att släppa de gamla.
#8 Jo du har helt rätt. Är dags att jag sliter mig loss från mina föräldrar nu. Min farmor håller mig kvar ganska bra med kan jag säga. Men det ska bli skönt att flytta hemifrån ändå. Jag behöver testa mina vinger så att säga.
Usha, jag må låta otroligt negativ nu men för mig är julen så enormt överskattad. Det ska vara presenter hit och dit, mat hit och dit, umgänge hit och dit. Ett roligt exempel på en som tar julen väldigt allvarligt är pappas tjej, hon blir hur förbannad som helst om man är nedstämd på jul för då ska allt vara trevligt och ja.
Kan dock säga att anledningen till att jag bokstavligen avskyr jul är för att det enda jag kopplar jul till (liksom pappa) är stress, panikångest och rediga väggkörningar (går in i väggen).
Som barn hatade jag också julen tack vare en hel del olyckor i familjen i samband med jul (ej trafik utan hemma), det har alltid varit fyllon på min jul när jag var mindre och allt var riktigt otrevligt.
Den enda positiva erfarenhet jag har av jul är då jag och min storasyster alltid klev upp klockan 00:00-03:00 på natten till julafton och tillsammans med pappa öppnade ett varsitt paket som alltid innehöll de kläder pappa gett oss för att ha på julafton.
Det är den enda positiva erfarenhet jag har av jul, resten är enbart negativt och jag tillsammans med min pappa kan sätta oss ner och ärligt gråta för vi får sådana panikångestattacker över jul.
Man säger ju att alla barn längtar till jul, jag började få panikångestattacker när jag var i 4års åldern över jul tack vare att jag vet vad det innebar för vår familj och pappas mående.
Nej, usch!
Dock kul och trevligt för de som har positiva erfarenheter, de tycker jag ska hålla hårt vid sina traditioner och låta de förbli trevliga.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Nu blev jag lite förvirrad. En tråd om julen strax innan midsommar
Håller med. Julen är en härlig tid. Liksom sommaren
#11 Haha ja, kanske lite tidigt att dra upp julen ;)
Sommaren är väl skönast, men kall ändå…vintern är mörk, och man är trött.
Har varken för, eller emot jul.
Den bästa holidayn eller vad man nu säger i Sverige är helt klart jul. Av allt att fira så är det d bästa . tycker jag. I våran familj har aldrig alkohol varit inblandat. Det harndlar helt enkelt om att bara bry sig lite extra om varnadra och så klart godat och julklappar. Men vi hjälps alltid åt så att det inte bara är en som får ståoch laga all mat själv. =)
Och sen julklapparna kan ju iofs vara lite jobbigt ibland. Men det för att det är stressigt att handla dem utan för att det är svårt att veta vad alla vill ha och behöver. Men julklapparna i mitt läge är absolut inte det viktigaste. Jag r glad och jag får ett par strumpor.
Men bästa årstiden tycker jag är sommar! Så otroligt skönt är det. Man kan fiska, bada, campa och sola :D Och grilla. Vi får absolut inte glömma grillningen :D Den underbara doften man kan känna när man går en sväng med hunden när grannarna grillar och man kan höra massa röster som skrattar och har trevligt.
till skillnad från vinter då det är mörkt och tyst överallt.
Nej jag önskar att julen hade varit på sommaren. Fast å andra sidan så hade det inte blivit en riktig jul utan snö.
Krångligt de där xD
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Vill helst inte tänka på det:P
Mest stressad över det xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
# Håller med dig fullständigt! 
Jag längtar efter julen! Maten, myset, stämningen!!! Julen är en underbar högtid! <3