Kär
Jag har träffat en kille ett par gånger, han är 5 år äldre än mig (jag är 17 och han är 22), och vi har bara träffats som vänner. Första gången jag träffade honom blev jag blixtförälskad, jag tyckte att var helt underbar. Så träffades vi igen, och ja, allt var underbart, vi träffades ute och tog en promenad till stranden. Ett tag senare får jag veta att han har ett förhållande redan, detta har han aldrig nämnt, och han vet inte heller att jag har fått kännedom om detta. Vi tog en promenad idag, och han log hela tiden åt mig, och jag skulle säga att han flörtade. Jag var mer avhållssam för jag vet ju nu att han har en tjej.
Jag vet inte vad han menar, blir bara helt förvirrad av allting. Men en sak är säker, och det är att jag är kär i killen. Dock har jag verkligen försökt att förtränga mina känslor, vill inte förstöra för dem, men det går verkligen inte. Jag försöker att resonera att det är ju bättre att vara vän med honom, att få vara nära honom, än att aldrig träffas, även om jag vet att det sårar mig så otroligt mycket mer.
Jag kan inte tänka på någonting annat, nu har det gått 4 månader sedan vi träffades första gången, och varenda gång jag träffar en annan kille så tänker jag bara "det är inte HAN".
Vad ska jag göra?
Är det OK att flörta med en upptagen kille (jag menar, jag skulle ju egentligen inte veta detta, om det inte vore för en bekant som kände till honom..).
Jag kanske bara är naiv, men det känns verkligen som att han är "rätt". Vi är så lika på många plan, kan diskutera allt mellan himmel o jord, förutom just förhållanden då..
Jag anser att om man börjar "hålla på" med någon som redan är i ett förhållande, sjunker man till samma nivå som om man själv är otrogen. För båda sakerna är lika lågt att göra. Men det är bara min åsikt.
Om jag vore du skulle jag snacka med killen. Om du är rädd att avslöja dina känslor, men samtidigt vill få ur dig det på nåt sätt så kan du ju fråga varför han inte berättat om sin tjej.
Om han nu är intresserad av dig, och vi säger att han blir din pojkvän. Skulle du då lita på honom? Att han inte gör likadant mot dig sen när ni är tillsamman. Att han hittar en annan tjej att flirta med när det blir en vardag med dig.
Dålig stil av honom
#2 Självklart låg stil av honom att flirta med någon annan, det skulle inte jag tycka var ok om jag var hans flickvän. Men samtidigt brukar jag försöka tänka på att man inte kan styra känslor.
"Never apologize for what you feel, it's like saying sorry for being real".
Nej, det är inte ok att flörta eftersom du vet att han har en flickvän. Och jag tycker det säger en hel del om honom att han inte har talat om detta för dig ens.
Mitt råd är att släppa honom och gå vidare.
Tack för att ni hjälper mig att tänka klart! Jag ska försöka att bryta med honom, kan inte vara vän med en kille jag är kär i.
Återigen tack.
#6 Vet att det är svårt att släppa, men i slutenden kommer du må bäst av det tror jag.
Japp, jag håller med dem andra som har skrivit här.. Om han flörtar med dej och han inte berättat att han har flickvän .. nej usch..
Finns bättre killar då!! Lycka till