Gammal vän
En gammal vän till mej från högstadiet har dykt upp.
Vi umgicks en del när vi var sådär en 17, 18 år.
Sen träffade jag min stora kärlek och vår vänskap försvann.
I vintras så kom det fram en karl till mej och började prata. Han sa till och med mitt namn. Vi pratade en stund och jag kunde för mitt liv inte fatta vem han var. Kände mej dum och insåg att det var försent att fråga om det…
Sedan dess har jag funderat på vem denne man var.
Tills för ca två veckor sedan. Då dök han upp på Facebook!!
Då är det min gamla vän sedan länge.
Vi har träffats en gång och ska träffas idag igen..:-)
Nåt är på G….
Tänk så det kan bli….*L*
Låter spännande :)
säger som #1
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Åh vad spännande!
Hoppas att ni får en riktigt trevlig träff! 
/Désirée
Tack alla..
Vi hade hur kul som helst….lyssnade på gammal musik som vi lyssnade på då…fniss.
Middag på söndag..:-)
Vad bra att det blev lyckat!
Vem ska jag tro på nu??????
Har träffat denna killen ett par gånger och sista gången så blev det mer än kramar (ej sex)…och allt var så himla bra.
Han planerade in att vi skulle ha parmiddag, gå på bio, äta middag själva m.m.
Helt plötsligt så mår han inte bra. Och jag förstår det…efter 20 års samboskap med den han bröt upp med, krångel med Försäkringskassan osv.
Jag sa att jag ger han tid….att jag kan vänta tills han rett upp allt och mår bättre.
Han blev jätteglad för detta.
Igår upptäckte jag på Facebook att en bekant till oss bägge skrivit på hans sida att hon längtar till helgen då de ska ses och veckan därpå…."Älskling" och sånna saker.
Öhhhh??? Va???
Denna tjejen vet jag om sen vi gick i skolan och hon var en trubbelmakerska.
Jag ställde killen mot väggen igår och frågade vad faan han höll på med eftersom hon skriver så.
Men han berättade att de är bara goda vänner. Har aldrig vart mer än så fastän hon har velat. Senaste samtalet de hade så hade han klargjort för henne att det inte kunde bli nåt.
Jag hade inte sagt nåt över detta OM nu inte killen hade skrivit så gulliga sms och planerat allt han och jag skulle göra framöver.
Vi planerade för ett framtida förhållande.
Det är HAN som legat på som en rem…inte jag.
Denna tjejen har förstört för andra precis så här….
Men jag undrar ändå…om detta nu inte är sant som han säger…varför tar han inte bort hennes inlägg då???
Han förklarar för mej att det inte är nåt mellan de….men ändå.
Vem 17 ska jag lita på?
Och detta gör ju inte saken bättre att jag är rädd för att släppa in folk inpå mej och skapa förhållanden. Det blir snarare sämre.
Och jag som precis hade vågat släppa på lite mer än annars…så blir det så här…

Det låter ju väldigt konstigt. Om hon är en trubbelmakerska som förstört för flera par på liknande sätt, hur kan han vilja vara så god vän med en sådan person? Och skriver man "älskling" till en god vän? Vissa kanske gör så. Inte jag.
Vill han träffa och umgås med henne men inte med dig?
Jag tycker det låter skumt
Hon har tydligen inte visat denna sidan för honom och jag vet inte om han vet hurdan hon egentligen är.
Men enligt honom så är det länge sen de träffades utan bara snackat via sms nu.
Han säger att de bara är vänner.
Och hon har ställt upp mycket på honom nu när han gick ifrån sin sambo.
Så enligt han så träffas de inte alls. Men varför tar han då inte bort hennes inlägg…det är det jag tycker är skumt nu.
Förmodligen tar han inte bort hennes inlägg för att han gillar det hon skriver.
Antingen kan du välja att tala ut med honom ordentligt för att få veta vad han vill egentligen. Med dig. Med framtiden
Eller så avvakta och se vad som händer men då kommer du väl fortsätta fundera bara?
Men om det bara är vänner, varför skulle han då ta bort hennes inlägg? Har du bett honom göra det?
Det jag mer reangerar över är att han mår dåligt över sitt förra förhållande. Gör man det är man nog inte redo för att gå vidare.
Hera,
Som hon skriver på hans sida så är det INTE bara vänner.
Det är mer.
Och jag har nyss fått reda på hur allt ligger till.
Han och hon har ett förflutet och han trodde att deras relation var över när han träffade mej…men tydligen var det inte så.
Detta som han mår dåligt över är just detta…inte hans sambo.
Han vet inte vilken av oss han vill ha tydligen..
Och jag är inte den man väljer på detta viset.
Så jag har backat och visat klart och tydligt att han kunde ha sagt detta från början och inte lurat in mej i nåt.
Det var dåligt av honom.
Han får ju avsluta det han hade innan han går vidare.
Bra att det kom fram innan det blivit mer seriöst mellan er iallafall
Hade inte hon skrivit så, så vete 17 om jag hade fått reda på detta.
Jag trodde han mådde dåligt av det som jag skrev innan i ett inlägg.
Men det var detta som gjorde det så..

Är inte bara så att han inte känner till hur man gör för att ta bort inlägg eller att det tydligen räknas som god sed? Jag skulle inte ha en aning om att det förväntades av mig att jag skulle ta bort vissa inlägg. Läs inte in för mycket i något som kanske är en struntsak.
Vi har pratat ännu mer…
Hon har inte vart så intresserad av honom innans förräns nu då hon fick reda på att han och jag träffades.
Förmodlingen så lade hon ut detta efter att hon fick veta detta endast för att förstöra mellan oss.
Han vet inte hurdan hon är och hur hon fungerar…han fattade inte vad hon menade med inläggen heller.
Jag struntar i om inläggen ligger kvar.
De har INTE haft nåt förhållande alls utan det har varit på kompisplan.
Han måste nu reda ut detta med henne innan han kan vara med mej…och jag vet inte alls hur detta slutar.
MEN…hade hon inte skrivit inläggen så hade jag heller inte fått veta att det var detta allt handlade om.
Han är tydligen osäker på sina känslor och vet inte vem han vill vara med.
Jag har sagt att ska han vara med henne kan han glömma mej som vän.