Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1467 ggr
ellebelle1994
0

hur ska jag göra!?

jag har ett problem.

jag är en person som går mycket på insidan och vill ge alla en shans jag har ochså jätte lätt för att bli "kär".

i ca ett år har jag haft problem med att bli uppskattad och omtykt efter att jag kom ur ett förhålande med en kulle där anledningen till uppbråttet va " jag e rädd att jag inte ska kunna finna dig atraktiv för du e tjock"  (jag e intje tjock bara lite rund i kanterna som en flicka ska va) ungefär det fick jag höra ganska ofta detta ledde till att jag skaffa många pojkar men kunde inte hålla mig till dom för jag inte kunde axeptera mig som åtrådd och sexig.

nu har jag kommit ur det för ca 6 mån sedan.

nu till det vesentliga, det fanns en pojke på skolan som jag har flörtat med i ca ett och ett halvt år (när inte andra pojkar kommit emelan) han va väldigt blyg och tog alldrig steget så jag gjorde det för tre veckor sedan men jag vet inte om det e rätt eller fel ena stunden kan jag avguda honnom men i nästa vill jag avskilja mig från allt och inte ha någon kroppskontakt eller så.

innan vi blev tillsammans pratade jag jätte mycket om honom och va jätte kär och allt kändes så bra.

jag vet att han avgudar mig och jag ser det i både blickar och ord det e bara mitt egna huvud som förstör det.

vad ska jag göra för att låta honnom va med mig utan att jag skjuter bort honom?Gråter

Karmatarerskanise
2

Först vill jag beklaga att du fick höra det du fick höra innan. Du skriver att du kommit från det, men av det jag kan läsa har du nog inte riktigt gjort det. Det verkar spöka fortfarande.

Mitt tips är att kanske söka hjälp av en kurator eller liknande för att lära känna din akänslor ordentligt. Annars är det svårt att kunna släppa in någon helt i sitt liv, och att kunna ge av sig själv till 100%.

[grankvist]
0

Om du skjuter undan honom för hans yttre problem, så kanske du missar själva människan. Jag har själv träffat de som velar fram och tillbaka, och ändrar sig på två timmar. Är så pass less på sådant beteende, så jag ser mest undan.
Finns inget annat att göra än att se bortom personen, annars tänker jag att det sällan blir bra!

hus-musen
1

Du får släppa taget och chansa helt enkelt! Du skjuter bort honom för att du på något plan är rädd att bli sårad igen kanske? Eller dras du bara till honom för att han är snäll och "ofarlig", en trygg punkt?

Är du kär i honom så försök förklara för honom hur du känner, det är inte snällt att vara av och på.Det gör bara den stackars killen förvirrad och ledsen.
Är du inte kär i honom så lämna honom.

Qui dormit, non peccat