orkar inte längre.....
mår så dåligt…… killen som jag bor ihop med o dessutom har en dotter ihop med , har varit ihop med han i 10-12 år nåt sånt, kom jag på med att vara med i sexsidor o dejtingsidor bakom min rygg. att han är osäker o behöver mycke bekräftelse vet jag sen långt tillbaka men trodde inte han behövde gå så här långt bara för det… han har aldrog varit intresserad av att sexchatta med mej för han säger det är inte hans grej. det konstiga är att det var han som ville ha barn med mej för jag är hans själsfrände enligt honom, han vill även gifta sej med mej o flytta till hus. jag har blivit spådd av flera st ang detta vid olika tillfällen, o dom säger allihopa att han aldrig skulle gå så långt som att vara fysiskt otrogen, dom sa även att han nu har slutat med detta för han är rädd att jag ska lämna honom. jag är så besviken på honom , jag har gjort allt för honom, han är min stora kärlek, mitt allt, o så sviker han mej så här… vi går i parterapi nu, men han vägrar att ens prata om det här, för han har ju inte gjort nåt enligt han sj…FASTÄN jag sett hans profiler o allt. jag skulle låna hans dator för min dator krångla, o när jag logga in på nätet på hans dator så kom hans mail konstigt nog upp automatiskt, så jag såg allt mitt framför ögonen. jag vill flytta till hus med han o gifta mej, men samtidigt är jag rädd att han ska göra om detta igen eller vara fysiskt otrogen. jag hatar otrohet. lämnar jag honom tvingas jag ju träffa han ändå pga att vi har en dotter ihop…..detta plågar mej dagligen….orkar inte längre….
<3 kärlek <3
Svårt det där.
Om han älskar dig och verkligen är så oskyldig som han säger så är det ganska konstigt att han vägrar att prata om det där. Han ser ju att du är lätteledsen och mår dåligt av det.
Fortsätt att gå i terapi iaf. Kanske han öppnar sig mer efter några gånger?
tror han skäms, därför han har svårt o prata om detta. vet att han älskar mej, men han har ett starkt bekräftelsebehov. o han är absolut INTE oskyldig, för jag har t o m sett hans profiler. han tänker väl säkert att det var då- o detta är nu, utan att tänka på hur det förstört för mej.
<3 kärlek <3
handlar det om spänning så tycker jag han ska bygga upp spänningen på nytt med MEJ o inte på nätet. jag kan känna att spänningen ibland är borta, men det är nåt jag försöker bygga på hela tiden. men han verkar inte bry sej så mycke i det. o ensam kan jag inte bygga upp spänning o gnista. vi har sex ofta. men jag känner att spänningen är borta.
<3 kärlek <3
Ge terapin chansen. Fast terapi är ju till för att reda ut det som är det jobbiga, och då måste man även prata om det som är problemet centrum. Kanske kan du hjälpa honom till att kunna prata om det genom att "lätta lite på skamtrycket"? Jag menar att om du lägger upp det så som du beskriver det i #0 att x antal års relation, gemensamt barn, planer om giftemål o hus.. allt det kan sumpas av hans "gärning" - då är det klart att den gärning blir dunderläskig, nästan "det som inte får nämnas" status på det…
Skuld och skam är ingen bra utgångspunkt för en bra relation framöver! För att få det bra skulle ni behöva komma fram till inte bara att ha pratat igenom vad som hänt utan också förlåtelse… så att skuld och skam är borta eller minimalt litet. Kan du förlåta?
Tror chansen är större att det går bra och utan framtida otrohet om han känner han är förlåten, med sina fel o brister - ingen är perfekt - Han vet vad mycket han har att förlora och det låter inte som att han vill det ska bli slut.
jag har svårt att förlåta sånt här. jag känner det som att han lekt med mina känslor, min tillit o mitt hjärta. han vet att han är mitt allt. inte ok att sexchatta me andra om man har ett förhållande anser jag. jag skäller på han dagligen för detta men jag VET att jag inte kan skälla o älta om detta om det ska funka mellan oss. det är bara så himla svårt . varje dag har vart en plåga för mej, o är en plåga nu också. han nekar till allt på parterapin, så går inte ens prata om detta med han.
<3 kärlek <3
Men du har läst själv hans profiler på nätet, och sett att han sexchattar? Och ändå nekar han. Är han då pålitlig?
Hade ju varit en sak om han erkänt och verkligen sagt att han ångrar det han gjort. Då först kan du ju (kanske) förlåta och börja bygga upp tilliten igen. Anser jag
#6 precis det jag menar. han har dock visat att han är livrädd att förlora mej, va han som föreslog parterapin för jag sa jag skulle lämna honom. men problemet för mej är att han nekar till allt, fastän jag själv sett det verkligen ÄR han. han vägrar prata om det. han har iofs bett om ursäkt o sagt att han vill sikta frammåt, men jag känner jag vil ändå prata ut om detta så jag kan få höra hans version varför han gjorde så här, FÖR att jag ska kunna släppa detta o gå vidare. det skrämmande är att jag läst på nätet om detta o det blir mer o mer vanligt att folk är otrogna på nätet tack vare alla sexsidor o otrohetssidor:/ kan inte fatta varför han inte kunde vara ärlig o säga till mej han vill söka gnista genom att flirta med andra på nätet, då hade jag iaf fått veta det på ett ärlit sett, men han förnekar o detta förstör tilliten ännu mer…..nä fy jobbigt. samtidigt är det svårt lämna han för jag älskar honom mer än jag nånsin älskat någon annan o vi har dottern ihop så jag tvingas se honom ändå…jag är inte perfekt men jag anser att hans bekräftelsebehov måste få ett slut om det ska funka mellan han o mej. det bästa vore ju om han kunde ta upp detta på ett ärligt sätt o prata ur sej med mej på parterapin ang detta, så vi verkligen kan finna lösning på det här, men nej han vägrar tydligen. han har väl svårt se sej sj som en dålig kille tror jag……vet ej….
<3 kärlek <3
Att han förneker det i terapisituationen trots att han utmärkt vet att ts vet och har sett - är mer troligt en psykisk försvarsmekanism/att det blir för jobbigt för honom än att han inte är pålitlig.
Håller med om att han erkännar vad han gjort, att de får pratat om det på ett sakligt lugnt sätt och att han ber om ursäkt är förutsättningar för att komma vidare. Jag tror ts kan underlätte detta genom att lätta lite på skuld/skambeläggningen… inte för att det inte är fel det han gjort, det är det helt tydligt - utan för att komma vidare. Om inte det finns någon chans at ts kan förlåta då är det ju tyvärr kört.
fick reda av flera som har spått mej ang detta att han har både bekräftelsebehov OCH sexberoende, men att han dock aldrig skulle kunna ens tänka tanken på att vara otrogen mot mej fysiskt för att han älskar mej o vill leva med mej. men han måste veta att han duger även för andra. jag som är så känslig o romantiskt person tog det väldigt hårt. jag vill bara ty mej till den jag har förhållande med. jag hatar otrohet. vi har bra aktivt sexliv o han säger det är det bästa sexet han nånsin haft, så jag antar att detta han gör/gjorde på nätet bara är bekräftelse han söker. eller bara o bara….störande för mej må jag säga….jag känner att jag inte duger längre, att han tröttnat på mej, fastän han sägeratt det inte är så. jag kan förstå han om han saknar spänning med mej , men jag kan inte ensam bygga upp spänning med han om inte han är med på det. kanske vi har kommit in i en svacka? vet ej….. älskar han o vill verkligen lösa detta men jag måste förlåta han då också och då krävs det att han är pålitlig med o vill prata ut om detta.
<3 kärlek <3
Jag tycker iaf att en väldig viktig bit i ett förhållande är att man kan prata med sin partner om allt. Inte bara om roliga saker, utan om jobbiga saker. Saker som gjort dig väldigt ledsen ska han inte bara vifta bort. Det är klart att ni måste prata om det som skett en gång för alla för att sedan förhoppningsvis kunna gå vidare tillsammans
ja tillit är bland det allra viktigast, man måste kunna prata om allt. men han har svårt med den biten, att se sej sj som boven i dramat. jag tycker han är väldigt ego i den här biten det är som han vill ha detta för sej sj- sexsidorna på nätet. han säger han har slutat med detta men hur ska jag kunna lita på det, när han inte ens vill diskutera detta med mej ? jag bara väntar på nästa chock jag får, ytterligare sidor elr otrohet irl…. blir så arg på han! känner mej som jag likväl skulle kunna va vilken som helst för han….han sa jag är hans själsfrände o vi ska köpa hus o gifta oss, o så kom bomben. hade jag inte kommit på han så hade han säkert fortsatt med detta. bara undrar varför inte han o alla andra som är otrogna inte värdesätter kärlek högre? man sviker inte medvetet den man älskar, förstår inte hur man kan bete sej så här illa:/
<3 kärlek <3
ska jag förlåta honom o gå vidare? vad ska jag göra? behöver hjälp med detta ….:/
<3 kärlek <3
Det är mycket svårt att svara på för utomstående. Jag tror att jag skulle ha svårt att förlåta och gå vidare om min partner vägrade att ens prata riktigt om det.
Om ni bor på varsitt håll en tid, hur skulle det kännas? Så får ni båda tid att tänka igenom allt var för sig.
han verkar vägra att ens prata med mej om det här. han har väl svårt se sej sj som boven i dramat. han vill väl jag ska tycka han är en bra kille antagligen, men hur ska jag kunna tycka det fullt ut när han verkar vilja se mej ledsen?
<3 kärlek <3
Är det en engångshändelse det han gjort som hänt alldeles nyligt. Eller har han gått bakom ryggen på dig i månader/år?
Kan ju också ha betydelse menar jag.. för hur svårt du har att förlåta
Jag tycker du kan kräva av honom ett samtal om detta i lugn och ro. Antingen bara ni eller i parterapin ni går i Det har du rätt till. Ni har ju ett långt förhållande och även barn inblandad
jag vet inte när han gick med i sidorna, det stod tyvärr inte….men en dejtingsida han va med i vart han tydligen medlem i i november månad. hon som är synsk o sa att han sexchattade med andra sa att han gjorde det på nätterna för några månader sen bakom min rygg när vi hade en svacka. jag tror dock o hoppas att han lärt sej en läxa nu. han verkar rädd att förlora mej iaf. just nu känner jag att visst älskar jag honom o vill försöka vidare. men min tillit är död iaf just nu o händer detta igen måste jag väl lämna honom …….fattar inte hur man kan sexchatta o dumma sej bara för det är en svacka. jag kan också känna ofta att spänningen avtagit mellan han o mej, men det är väl inte så konstigt efter så lång tid ihop? MEN jag sitter dock inte o flirtar med andra på nätet bara för det utan jag anser man ska jobba på o bygga upp spänningen o gnistan med sin partner. läste på nätet att det tydligen är vanligt o att många flirtar på nätet för att få en gnista i förhållandet. en del skrev att det är bra o deras förhållande vart bättre medans andra vart som mej ledsen o sårad . men det som sårar mest är att han inte kan stå för det han gjort o vägrar prata om det.
<3 kärlek <3
Men hej, vad har du för rätt att kolla hans dator? Är det privata grejer så backar du ut o låtsas som det regnar. Du äger honom knappast? Eller tror du det så borde han sticka snabbare än en avlöning.
# 14
It takes two to tango
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
nu va det så att hans mail kom upp automatiskt på hans dator. jag skulle låna hans dator o beställa pizza med min bästa kompis för min dator dog. det va så jag såg det. så va inte meningen jag skulle se det men mailet va framför ögonen. lätt för dej o yppa dej så när du inte ens va med när det hände!!
<3 kärlek <3
Var mailet i fråga öppnat o kom upp på skärmen när du öppnade/startade datorn? Som sagt, man backar i stället för att tjuvläsa.
Om du hellre tror på medier o andra charlataner kanske du skulle skriva på nån annan sajt här?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Måste säga att jag känner igen mig något enormt i det du skriver.
Min förra pojkvän höll på så här. Han började redan 6 månader in i vårat förhållande. Och ungefär som du skriver så skulle jag göra något på datorn och han hade glömt stänga ner något. Jag sparade det så jag kunde bevisa och ifrågasätta honom varför han gjorde så.
Det komiska i det hela är ju att mitt ex blånekade till det hela så pass mycket tills jag visade honom att jag hade sparat det hela. Då kunde han inte ljuga längre. Så han berättade. Jag förklarade att jag inte accepterade att man ljög bakom min rygg sådär och han skulle bättra sig.
2 gånger till på mindre än 6 månader gjorde han samma sak. Blånekade varje gång och den här gången hade han suttit vid min dator och gjort saker och glömt saker uppe.
Jag kunde aldrig mer få tillbaka tilliten till honom, men så var vi aldrig iväg och pratade med någon. För han ville inte.
Under mina 3,5 år så mådde jag dåligt under de sista 3 för jag inte kunde lita på honom. Jag hoppas nu innerligt att jag kan lita på nästa kille så det här inte lastar även honom.
För så dåligt som jag mådde vill jag inte att någon annan ska må.
Jag hoppas att ni kan hitta tillbaka till varann men jag tror bara på att du kan göra det om han börjar prata under eran terapi.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
va skönt att höra att nån förstår mej o vet hur dåligt man mår över sånt här svek… för "vallhund" skrev tycker jag inte man ska skriva om man inte vet hur pass dåligt man mår när ens stora kärlek skriver så här. nu har vi hittat tebax till varandra igen o det är bra mellan oss igen. han skäms för vad han gjort o jag vet att han är för räff att förlora mej nu för att fortsätta med det han gjorde. känner det inom mej med. så länge jag känner inom mej att det känns bra tänker jag fortsätta med honom.
<3 kärlek <3
#21: Jo då jag förstod dig till fullo i hur du mår då jag mådde otroligt dåligt. Men det värsta var att jag aldrig kunde lägga det bakom mig då han inte ville prata om det hela och jag var aldrig iväg och pratade med någon själv heller. Försökte en gång men blev så dåligt bemött på vårdcentralen att jag la ner det hela.
Men vad skönt ni har lyckats lösa det hela och jag säger lycka till. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#19 TS skriver på rätt sajt, så lägg ner onödiga kommentarer.
Min syster är med om något liknande, hennes man (som hon har 3 barn med) sitter konstant och sex-chattar, emailar osv.
Det är riktigt grova mail det handlar om och det förekommer ofta "när vi träffas ska jag ..".
Jag skulle sova över hos dom då jag behövde någonstans att sova för att jag skulle skriva in mig för studier. Halv fem på morgonen så kommer hon ner och väcker mig, gråtandes, hon hade legat vaken hela natten och grubblat på det.
Han har haft mailen öppen under dagen och hon har lånat datorn, ser allting och får ett nervöst sammanbrott.
Det var tom så att hon skrev ut en av mailen och konfronterade sin man, som direkt sa "nej men det där är inte jag som skriver!"
Hon trodde honom ..
Då hon aldrig har kommit på honom med det så vill hon inte göra något. Hon har tom pratat med honom och säger att hon känner sig helt värdelös när han gör så, som att hon inte räcker åt honom.
Vet inte hur det är med alla andra, men jag tycker inte att man behöver vara fysisk otrogen för att vara otrogen.
Jag tänker inte säga åt dig vad du ska göra, men jag kan berätta vad jag säger till min syster.
Lämna honom.
Varför vara med en partner som man vet håller på sådär? Det är ju inte bara brist på respekt utan han bryter ju erat förtroende för varandra.
Risken är ju att det fysiska kommer locka tillslut, inget jag själv vill vara med om och har gjort det väldigt klart för min sambo att om han är otrogen så drar jag direkt.
Stanna inte kvar för dottern (om du hade tänkt det), barn mår aldrig bättre av att bo med föräldrar som konstant bråkar/är upprörda på varandra.
Lycka till med allt, och jag hoppas det löser sig hur du än gör. :)
- Therese
vet hur det känns man kan ju tycka att killen ska söka bekräftelse hos sin tjej inte hos andra tjejer på nätet. Fast min kille skyllde på mig att det var mitt fel att han satt och sex chatta. fast han erkännde att han gjort det men att han skämtat ,ed tjejerna. hoppas att du kommer kunna gå vidare och lita på din kille igen faast att det är svårt tycker jag också försöker tänka på hur mycket han älskar mig ist det hjälper faktiskt lite
Jag känner igen mig i din text, har gråtit genom halva tråden. :(
Du kan bara göra det du själv känner för. Men stanna inte kvar enbart för din dotters skull om du har tänkt så. Nu vet du ju att han kan vara otrogen, så risken kommer alltid att finnas där, men det går naturligtvis att arbeta sig igenom problemen om båda är på samma våglängd.
Min kille har sexchattat, camsex, sexberoende, bekräftelsebehov av andra antagligen för att han är osäker, sparat och sorterat bilder i mappar på tjejer, ljugit runt om sig själv på olika sidor, skrivit att de ska träffas, att de är snygga/sexiga mm. Alltså varit otrogen på Internet. Han har heller aldrig varit intresserad av att sexchatta med mig eller ens se varandra helt vanligt i camen, för det var "inte hans grej".
I höstas kom jag på honom på bar gärning och det var så enormt nära att jag gjorde slut, jag tror fortfarande inte han förstår hur nära det var även om han blev jätterädd för att förlora mig. Han kunde även med att skylla på mig en gång, men det fick han ta tillbaks. Jag har aldrig känt att det skulle vara mitt fel och jag vet att jag är värd mycket mer än otrohet.
Det jobbiga är sveket, lögnerna, tilliten, om han går att lita på nu, kommer han vara ärlig i framtiden? Kan jag gifta mig och skaffa barn med honom i framtiden? Att han inte ville prata ut och lyssna helt på mig. Jag skrev av mig i en lång text som han fortfarande inte velat läsa. Han har inte velat skaffa hjälp varken för sig själv eller för oss. Jag avskyr otrohet och kommer aldrig göra något sådant själv sålänge jag har ett förhållande, jag ser det inte som att man älskar sin partner om man kan göra så. Och jag anser inte att man har rätt att leka med andras kärlek.
Trots detta har vi haft många bra saker och därför valde jag att ge det en sista chans, men minsta mer otrohet så förlorar han mig definitivt. Det är inte enkelt, det är 8 månader sedan detta hände och jag gråter som sagt fortfarande ibland när jag är ensam och tänker för mycket på det.
Numer är allt bättre och det känns inte som att han har något för sig och jag hoppas att detta lärde honom att vara ärlig och prata om saker både nu och i framtiden. Han har blivit bättre på att se mig och det märks att han inte ägnar så mycket tid åt andra och åt sig själv, för nu vill han mysa mer med mig, innan hade han väl inte riktigt tid och ork för både mig och alla andra på nätet.
#21 Hoppas det fungerar bra för er i framtiden och att ni slipper fler svek.
#25 Han skyllde på dig, men han älskar dig?
#26 Det har alltså gått 8 månader, men du litar fortfarande inte på honom. Kommer du någonsin göra det?
#27 Det har varit lite upp och ner, nu känner jag att det känns som han är pålitlig, men tanken på att något gammalt jobbigt kan komma fram slår mig någon gång då och då, tex efter att ha läst denna tråden idag. Jag hoppas det kan bli helt bra igen, för jag älskar honom.