Hur tar man kontakt?
Ja, ett tag sedan det tog slut mellan mig och mitt ex har jag spanat lite på en kille som sjunger i samma kör som jag, och han är verkligen jättefin och sjunger helt fantastiskt bra. Jag blir alldeles pirrig! Nu är det så att kören är slut för sommaren och jag har fortfarande inte fått nån kontakt med honom förutom att vi småsnackat lite kort på repen. Jag har honom på facebook men eftersom vi inte ens känner varandra skulle det kännas skitskumt att börja prata med honom bara sådär. Det kommer förhoppningsvis anordnas några fester för oss i kören under sommaren, men det är inte säkert. Jag vill verkligen få kontakt med den här killen, är det någon som har tips på vad man kan göra utan att man är alldeles creepy?
Och en annan sak, eftersom att mitt ex går i samma kör som jag och den här killen och de är dessutom kompisar, skulle det då vara svårare/krångligt/lite jobbigt/skumt osv OM jag började umgås med den här killen?
Även om du inte känner honom så bra så sjunger ni ju i samma kör och har träffats regelbundet även om det inte varit ni 2 bara. Så jag tycker visst att du kan skriva ett meddelande på fb.
Du behöver ju inte fråga det första du gör om ni ska ses. Men skriv: "Hej hur är läget med dig? … "Vad ska du hitta på i sommar då" som exempel, och se vad han svarar.
Din andra fråga är ju kanske knivigare. Jag skulle nog inte vilja dejta en kompis till mitt ex. Inte om dom är nära vänner iaf.
Var det länge sen ni gjorde slut?
De är inte så nära, mest bara lite lätt kompisar som alla andra i kören. Det var lite mer än en månad sedan vi gjorde slut, men jag vill liksom bara bli kompis med den här andra först och främst för att han är så trevlig.
Jag hade skirivt till honom på facebook till at börja med. Frågat om han vill ut och ta en kaffe.