Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 15009 ggr
[tililili]
0

Hängiga bröst efter viktnedgång :(

Vet inte riktigt vart jag ska skriva, eller om det ens är rätt sajt, men tänker att det kanske finns ngn här som har ngt tips…

lite bröst-snack förekommer det ju här ;)

Har pendlat den del i vikt, ca 10kilo upp över min "bra" vikt och nu ner igen…och det känns ju bra…det var bara det att brösten inte riktigt orkade med detta…

mamma har hängbröst, sen hennes började växa som tonåring, så det finns i generna…så är rädd att de inte kommer återhämta sig…

finns det ngt man kan göra för att hjälpa huden på traven med återhämtningen?

Träning? Massage? Läste lite om bröstförstoringskrämer..? fast är egentligen inte förstoring jag är ute efter, men hellre än häng…funkar sånt tror ni?

För nu känner jag mig inte fin :( Vill inte visa mig så här, tappar lusten…

och jag är bara 21…det ska inte bli såhär, inte än i alla fall!

ru4real
0

Tror ju tyvärr inte att det finns krämer som hjälper, det är mest skitsnack. Så spendera inte pengarna på det iaf. Träning kan nog funka, det finns säkerligen övningar som stärker muskulaturen runt brösten.

Tyvärr så är det väl så att viktförändringar påverkar kroppen ganska mycket, oftast negativt. Men fördelen är väl att du är såpass ung så din hud borde vara elastiskt.

Men jag är kille och har inte så noga koll på den här typen av frågor. Men, strunta i krämerna. Det enda jag kan tänka mig är att de får huden att strama åt, tillfälligt. Ingen permanent lösning.

hus-musen
0

Finns inga krämer som hjälper, det är ren bluff. Huden kommer dra ihop sig med tiden eftersom du är ung och huden bör vara rätt elastiskt fortarande och för att det inte är en större viktnedgång, men formen på brösten kan gå i arv precis som kroppsform.

Träning och massage gör ingenting för själva brösten, däremot kan du få snyggare bröstkorg om du tränar och lyfta om du har dåliga bröstmuskler.

Qui dormit, non peccat

thildatessie
0

Flikar in med en liknande fråga! Hoppas att det är OK. Har ni hört talas om tillskotte/tabletterna Bust up? Bloggerskan Hanna Widerstedt anväder de och säger att det funkar men hon kan ju vara sponsrad av företaget och är "tvungen" att säga det?

ru4real
0

Är helt övertygad om att inga tabletter hjälper, eftersom det handlar om muskler. (Annat än anabola stereoider då). Det är mest skitsnack och marknadsföring.

[tililili]
0

#4 fast just brösten handlar väl inte om muskler…mer om hormoner och fettvävnad?

Sen kanske muskulaturen runt om kan hjälpa till lite, hoppas jag :P

Karmatarerskanise
0

Börjar med att säga att inga piller eller krämer hjälper mot storlek eller häng.

Om det bara gäller 10kg så kan jag nästan lova att dina bröst kommer dra ihop sig. Du är ung och det gäller isåfall inte så mycket viktnedgång.

Tror inte du behöver oroa dig :)

thildatessie
0

#4 Ok :(

Buffaomini
1

Hur mycket dom drar ihop sig beror på vad dina bröst består mest av: fet eller kötlar (tror det var de). Om det är mer fet så kan de bli mindre när du gå ner i vikt. Med kötlar är det svårare. Har en vän som hade mer av det sista, och hon opererade dom mindre.

Karmatarerskanise
1

#8 Men vad har hänget med fett/körtlar att göra?

viktmajja
0

Jag har samma problem som TS men på mig går det nog aldrig tillbaka av sig själv. Har gått ner 38 kg och mår riktigt dåligt över mina hängbröst. Trivs med små bröst men inte att dom hänger platt. Usch

pyromanen
1

Ts låter som att det bara är huden som inte hunnit med i samma tempo, vilket ju inte är konstigt. Tror som flera skrivit att huden kommer dra ihop sig ganska mycket eftersom du är ung.

#10 38 kilo är mycket, så hos dig är antagligen huden ännu mer för stor, men även din hud kommer garanterat krympa en hel del den med. kanske inte så tuttarna kommer sitta som lyktor, men säkert blir det mycket bättre efter nåt år eller så.

Mina hängde mycket efter min sista graviditet (då jag vägde 22 kilon mer än nu) men de har blivit klart bättre med tiden, även om det tog ett tag

Buffaomini
0

#9 nja menar bara att dom nu drar ihop sig (med vilken metod som passar, om det finns någon) kan det vara lättare om det bara är fet. Du kan inte banta bort körtlar. Vad jag vet…

[deen]
1

#0 Åh, jag vet precis! Och kan säga att det inte har varit nåt större hinder för mig, så försök tycka om dig själv ändå så kommer andra göra det också. Klyscha, jag vet, men det stämmer!

[Devya]
0

Det har mycket att göra med ens gener, tyvärr. Jag har alltid haft lite hängiga bröst, enda sedan jag började få bröst.

Men bröst är inte allt sist och slutligen. Det kunde va värre. Själv har jag lite hängiga bröst (iallafall inte sådana där uppnosiga bröst som jag gärna skulle vilja ha), sockermage, fullt med celluliter på låren fast jag är smal samt runda armar efter att ha "förlorat" musklerna där. Jag är 25 år och har haft det så sedan jag var 18 år. Jag väger endast 50kg men ändå är min kropp inte alls i skick trots att jag försöker träna.

Jag måste dock örsöka tänka positivt. Men som sagt, va nöjd med det du har just nu… kunde ju som sagt ha varit värre.=/