Är jag känslig eller?
Har som jag skrivit i en tråd innan här inne, träffat en ungdomsvän igen efter många år.
Vi har börjat setts på allvar nu och det finns känslor.
Men…….
Varenda gång när han och jag bestämt oss för att ses för att bara ta det lungt och lära känna varandra…så har detta ändrats till nåt helt annat efter nån dag. Då har han bjudit in hans bror med tjej med.
Missförstå mej inte…jag tycker det är kul att umgås med de….men jag vill lära känna kille igen och det finns det inte utrymme till när de är med.
Utan då ska det festas till lååååångt in på småtimmarna.
Jag har haft det tufft i några år nu i och med pappas sjukdom och bortgång…och jag har det tufft själv just nu med min hälsa.
Har en stressrelaterad sjukdom så jag behöver varva ner emellanåt och bara vara..
Men han verkar inte förstå detta.
Tex i onsdags så skulle bara han och jag ses på kvällen efter mitt jobb.
Han var med sin svägerska hela dagen och detta gör mej inget alls.
Men trodde som sagt att han och jag skulle vara på kvällen.
Då kommer det ett sms och han frågade om jag var sugen på grillat.
Vilket jag INTE var efter att jag vart hos tandis med en infekterad grop efter utdragen tand (som han visste om att jag hade ont av).
Jag tackade nej och skrev att det räcker så gott med kaffe.
Jag körde dit…och då satt hon där och de grillade.
Hmmmm…jaja tänkte jag…..då får det väl vara så då.
De käkade och efteråt så ville hon bli masserad av honom…..Så hon drog upp tröjan och blottade sej…
öhhhhh?
Tycker ni att man gör så när svågern träffat en tjej och är i början på nåt bra?
När hon gick nånstans i lägenheten så följde han henne med blicken..jag kände mej lite överflödig ibland.
Jag sa inget och pratade på glad som vanligt men kokade lite inombords.
Till nästa helg så ska vi på ett medeltida event som de är med i.
De ville jag skulle testa och helt klart gör jag detta.
Det var meningen att vi bara skulle vara där över lördagen…men sen bestämdes det att vi ska åka redan på fredag och vara till söndag….
Jag hade ingen som helst talan i det hela.
Jag ville bara testa en dag om detta var nåt för mej.
Jag har lite konstig känsla av allt detta.
Börjar backa…
Vad tycker ni? Är jag överkänslig eller?
Jag vill bara träffa en kille som man kan umgås med lite lungt i början…och lära känna
Men vi får ju aldrig chansen då de är med hela tiden eller någon utav de.
Hoppas ni förstår vad jah menar med allt detta.
Tycker det där med massagen, och att han följde henne med blicken var lite suspekt minst sagt!
Vad i hela friden tycker hans bror om det? Jag hade blivit fly förbannad…
Kort sagt: du är inte alls överkänslig, det låter som de har en flört där.
Har du berättat hur du känner?
Ja, det är en flört, helt klart. Hon är iaf intresserad av honom, vad han tycker måste du nog fråga honom. Men att visa tuttarna för sin killes bror är ju inte helt vanligt direkt. Om han inte är läkare och det är på en mottagning.
I bästa fall har han stora problem, vilket du har haft mer än nog av. Spola honom och leta efter någon mycket bättre.
#1 Jag tror inte hans bror anser att det gör nåt att han masserar henne…inte jag heller egentligen…men valet av tid var inte den bästa anser jag.
#2 Nä Hera…jag har inte pratat med honom om detta. Ska se vad som händer ikväll då vi ska umgås alla.
Får ta upp det med han vid tillfälle sen.
#3 Han är ingen läkare nä…hhahaha….
#4 Hur vet du att jag har haft ner än nog av problem? Känner jag dej? *L* Men det ÄR sant….så jag får ta mej en funderare.
#5 Jo, folk tycker ju olika i såna frågor. Personligen tror jag att om min syster och pojkvän hade flörtat så uppenbart hade jag blivit riktigt förbannad.
Nej, det låter inte bra där. Om han inte har något riktigt bra svar på varför han grillar, masserar och följer med henne just när han träffat dig, så skulle jag kvickt backa av detta. Oddsen att det blir något bra, när det inte ens är bra i från början är ganska liten.
#5 "Hur vet du att jag har haft ner än nog av problem? Känner jag dej? *L* Men det ÄR sant….så jag får ta mej en funderare."
Nej, vi känner inte varandra. Jag läste det i ditt första inlägg :)
#8 Hihihih…jag fattade det sen….:-)

Jag tycker nog faktikst intye som de andra här. Vissa är helt enkelt väldigt fysiska av sig och masserar varandra utan att det är det minsta sexuellt. Du måste nog prata klarspråk med honom, säg att du känner dig osäker på er utan att ha en anklagande ton. Fokusera på hur du upplever olika situationer. Tex. Så här i början känner jag mig osäker och åsidosatt när du masserar andra tjejer när vi träffas.
Kanske uppfattar han inte heller att du har behov av att ses på tu man hand, säg det rakt ut. Han kasnke inte kan läsa av dig så bra än så då är det bra att vara övertydlig;)
När jag träffade min nuvarande sambo så var det lite samma situation som för dig. Alla planer blev plötsligt något större och ajg orkar inte så mkt. I början så hängde jag med så som du gjort. Men snar tinsåg jag att det fungerar inte för mig. Så jag sa ifrån tex, 'nu när vi ses så vill ajg se bara dig och inte resten av familjen/släkten'. Jag tänkte att det får bära eller brista. Jag måste tänka på mig och mitt mående, annars skulle det aldrig fungera i längden ändå. Han sa att det var helt okej. Sedan hände det ibland ändå att den situationen uppstod trots att vi sagt att bara vi skulle ses, så satt jag inte längre och log och såg glad ut utan då sa jag ifrån alternativt vände på klacken. Ganska snabbt fattade han och nu fungerar det jättebra. Vi umgås med hans familj när det passar, men har vi sagt att bara vi ska ses så är det bara vi.
Det kan antingen bära eller brista. Fungerar situationen som är nu inte för dig så säg ifrån. Han ser det säkert inte lika alvarligt som du gör. Antingen så gillar han dig och är beredd p åatt ändra på sig eller så fungerar det inte och då är det bättre att det slutar nu än att du först går och pinar dig igenom det och sedan fungerar det ändå inte i längden.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Har pratat med han om detta att vi aldrig ses ensamma. Och han höll med mej.
Så jag hoppas nu att vi kan ha vår egna tid också men att även umgås med de andra ibland med.
Jag sa att jag vill ju lära känna honom först innan hans familj.
Och han förstod tack och lov.
Och jag hoppas att han nu förstår att bestämmer vi att ses, bara han och jag, så ska inga andra dras med in i det.
Jag jobbar och han inte och jag är inte alltid på topphumör nu då jag fått min diagnos och inte alltid orkar vara så social.
Så även om han är pigg och vill ses så kanske jag inte alltid orkar då jag har mitt jobb och hem att sköta + att jag hjälper min mamma ganska mycket med.
Men jag ser tiden an och hoppas på det bästa.
#12 Skönt! Nu när ni pratat om det så är det ju kanske lättare att uppmärksamma honom på det om det händer igen. Många gånger så är det dom andra som vill vara med och han kanske inte såg något negativt i det och tyckte det var kul att umgås.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Ja så var det nog CelsiusT. Och han är för snäll och säger inte ifrån.
Imorrn ska vi träffa de andra och det är ett gemensamt beslut..
Det får ju vara på lika villkor…*L*