Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1257 ggr
skotty
1

Cancerhelvete

För lite drygt 1½ år sen dog min mormor i cancer, 68år gammal. Idag har vi fått veta att min morbror, 50 år gammal, har cancer och att det antagligen inte finns nått att göra åt det. Han har antagligen gått med detta i flera år….

Precis när dom flesta av oss hade börjat återhämta sig efter mormor.. En del har inte gjort det än. Och nu det här? Min familj är sjukt tajta. Bor på samma gata allihop och träffas varje dag. Min familj är mitt allt.

Hörde mamma gråta i duschen imorse och frågade vad det va, när hon kom ut så kolla hon på mig och bara "onkel har cancer".. Jag bröt ihop och ja.. Minnen väcktes och rädslan växte sig fram. Oron..

Det värsta med mormors cancer var just det här. Oron. Att hela tiden vara rädd och orolig. Alla frågor.. Har den spridit sig? Är det här sista julen? Sista födelsedagen? Jag var riktigt noga med att krama om henne varje gång och tala om hur mycket jag älskar henne. Har aldrig sagt det till min morbror. Men kramade om honom förut när vi sågs. Det va iallafall en lättnad när mormor dog, att slippa oroa sig även om smärtan och saknaden var (är) oändlig. Nu ska man behöva oroa sig igen..

Hur ska man bete sig? Hur ska man reagera? Sitter bara och gråter… Jag orkar inte!!

Mina kusiner (hans barn) med familjer är påväg hem från Norrland där dom va på semester.

Cancerhelvete!!!!!!!!!!!!

Karmatarerskanise
2

Nej vad hemskt!! :( Har inga svar på dina frågor tyvärr.. Men jag hoppas att läkarna har fel som dom har ibland och det går att göra något åt det!

Bra att du vet att det gäller att ta vara på tiden man har tillsammans!

skotty
0

Han ska till sjukhuset nästa vecka och ta prover. Får veta mer då…

Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.

Älskade onkel :(

Karmatarerskanise
0

Håller tummar och tår!

OttoIsTheShit
0

usch har inget å säga egentligen men håller alla tummar och djuren håller tassarna :( cancer är för jävligt du har tur som vet att du måste ta vara på tiden, jag fattade tyvärr aldrig det med farfar.

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Maria
0

Nu skriver du visserligen att det inte verkar vara så mycket att göra men det finns så många cancerformer och det finns så många människor som överlever cancer så det kanske finns ett litet hopp.

Jag håller också tummarna.

/Maria