OT Kortet fungerar inte
Alltid lika roligt när man står och ska betala sina varor i butiken och kortet inte accepteras. Speciellt då man VET att det finns mycket pengar kvar på det, mycket mer än värdet på de varor som man plockat på sig.
Bryr mig inte om vad folk tror, men hur kul är det att behöva lämna sina varor? Usch vad irriterande.
Ja sånt där är så irriterande. Numera har jag alltid kontanter på mig också. Utifall att de har problem med kortläsaren. Vet ju att jag alltid har pengar på kortet. Men ändå funkar det inte alltid
Jag råkade ut för det där ett par gånger förut, jag avskyr att betala med kort i kassan men jag avskyr även att ha kontanter i plånboken så vad gör man? Jag anser ju att risken att bli rånad osv är när det ligger löst i plånboken, de kommer ju inte åt kortet lika lätt och man hinner oftast spärra det innan.
Av någon anledning så var det något fel på mitt förra kort så den fick aldrig kontakt med banken, oavsett vilken affär jag gick in på.
Så efter ett x antal upprepade gånger så beställdes ett nytt kort och detta fungerar klockrent, men jag blir alltid lika nervös när det tar lite för lång tid för kortsaken på affären att godkänna köpet.
Nu har jag också ett sparkonto sedan 1½år tillbaka så OM mitt kort skulle bli avläst eller liknande så finns det inte en allt för stor summa på det - resten finns på sparkontot och där kommer de inte åt eftersom det inte är kopplat till kortet.
Ofta när kortköpen inte fungerar så är det just för att de inte får kontakt med banken = kan inte genomföra köpet. Har många gånger ingenting att göra med om man har pengar eller inte.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Då blir man väldigt irriterad.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch, det har hänt mig några gånger. Hade just fått lönen och höll på att skämmas ihjäl i kassan. Var på skitdåligt humör också. Lyckligtvis fanns en automat nära så kassörskan höll koll på mina varor tills pojkvännen sprungit hemifrån och tagit ut pengar åt mig :P
Uscha ja! Sånt är lika pinsamt varje gång det händer. Har också råkat ut för detta dilemma, 
Har aldrig råkat ut för det, däremot en kompis har gjort det flera gånger pga hennes bank. :P
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Jag som jobbar i butik kan säga att det händer hela tiden! Ni behöver inte oroa er för att det bara är ni ;) Mitt tips är att om det finns bankomat i närheten, så prova att ta ut kontanter, det funkar i 9 fall av 10. Ofta är det banken som har problem, och det finns en specifik bank som har väldigt mycket problem. Nordea.
Och, bara idag hade jag 3-4 kunder där dom inte kunde betala med sitt kort.
/Christine
Råkar också ha Nordea :P

Jag kollar alltid mitt saldo innan jag handlar, för vill vara säker på att jag har pengar på kortet, så jag bryr mig inte så mycket när sånt här händer eftersom jag vet att pengarna finns där.
Dock så blir jag sjukt förbannad när det händer och personen i kassan högt och tydligt säger "Medges ej, Du har inga pengar på kortet…"
#9 - Oj, nej så säger aldrig jag, bara "Medges ej, men du kan ju prova att ta ut i bankomaten" Som sagt brukar det funka hos oss, eller så har dom flesta banken i mobilen och kan föra över pengar. Elakt att säga "Du har inga pengar på kortet"
/Christine
Det har aldrig hänt mig att det aldrig fungerat, visst har det varit krångel, men det har alltid funkat efter lite lirkande :p Jag har för den delen handelsbanken:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag tycker det är skitpiiiinsamt!!! Särskilt om jag handlat en massa… Jag har Nordea och ALLA som hade Nordeakort kunde inte betala en dag för någon månad sen. *Suck* De flesta tog fram ett annat kort eller hade kontakter men det hade inte jag och kunde inte heller ta ut på mitt Nordeakort!! *stööön* Jag fick lämna alla matvaror och gå och handla nästa dag då kontakten med banken fungerade igen…
Det har hänt mig någon gång att kortet inte har fungerat men lyckligtvis har det varit de ggr jag har haft väldigt få varor. Inget värre med det än att lämna sakerna och gå iväg. Pinsamt? Nää, shit happens. Speciellt nu då nästan alla använder kort.
Varför ska man tycka att det är pinsamt då kortet inte fungerar? Det är i alla fall ingen stor grej för mig eftersom det händer väldigt ofta här där jag bor. Man vänjer sig. Det enda som kan vara jobbigt är ju då som sagt om man har köpt en massa varor. Det är säkert frustrerande men inte ska folk känna att det är pinsamt inte.
usch påminner mig om när vi hade storhandlat (jovisst berodde inte på att kortet inte funkade utan pappa hade blivit skimmad och mamma hade glömt plånboken).Vi hade köpt jätte mycket mat och vi fick bara gå därifrån. farsan visste ju inte vad det berodde på så han skämdes ju jätte mycket. Som tur berättade de på banken va som hänt :P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3