Gränsen för otrohet?
Är man otrogen när man kollar på kommersiell porr? När man tittar på någon annan på stan, stranden, puben (nu menar jag inte en snabb blick för att kolla vilka som är där)? Om man fantiserar privat om någon annan när man onanerar/har sex? Om man pussar någon på kinden? En kram? En kyss?
Var är din gräns för otrohet?
Sara

Jag skulle inte saga att porr och spana in andra ar otrohet, men daremot skulle jag bli stott av det - men det ar ju p.g.a. min egna osakerhet over mitt yttre och min personlighet snarare an att jag tycker att han har bedragit mig.
Pussa pa kinden far man, likasa krama. Men kyssar och pussar pa munnen far han halla sig till mig med.
Det dar med fantasin tycker jag ar svar… Jag har sjalv aldrig fantiserat om nagon annan nar jag haft sex, sa jag vet inte hur det "ar". Men skulle bli ganska ledsen om han sa att han tankte att han var med nagon annan medans han ar med mig. Da har ju det dar kanslomassiga bandet forsvunnit, och jag forpassats till att vara ett hal att stoppa kuken i.
// Amanda
Att vara fysisk med nån annan på ett erotiskt sätt (kyssar, smekningar,sex) och där det finns nån "laddning" mellan personerna är otrohet för mig.
Att uppvakta, att "se till att råka träffas" igen o igen med nån man känner vibbar med mm är "förberedelse till otrohet" även om man inte löper linan ut.
Att titta på porr är inte otrohet (jag tycker illa om porr men det är en annan sak). Samma gäller att se erotiska scener i film, titta på snygga tjejer och fantisera om dom mm.
Porr är inte otrohet, inte heller att titta på ngn annan.
Men att pussa på och så är otrohet för mig.
Att fantisera är naturligt och inget jag rekommenderar någon att sluta med eller försöka hindra sin partner från. Alltså anser jag det vara fullkomligt okej att se på porr, fantisera om andra och njuta av att låta tankarna vandra iväg.
Otrohet för mig är när man är fysisk med en annan person med sexuell underton, det vill säga allt från en kyss till sex. Mental otrohet, om nu sådan finns, är för mig om man planerar att vara otrogen eller att lämna sin partner för någon annan. Men har det gått så långt är förhållandet ändå redan svårt skadat…
Sen anser jag att det är upp till varje par att gemensamt sätta gränser som bägge är nöjda med. En del trivs utmärkt i öppna eller polyamorösa förhållanden, och då blir ju definitionen för otrohet sex med andra man inte kommit överens om var okej.
Vänliga hälsningar
Cindy
Att chatta med andra om sex är heller inte ok för mig.
Svår fråga! Mycket beror väl även på situation och intention med egentligen. I ett visst sammanhang så kan en lång kram vara helt okej medan det i ett annat kan vara icke-okej.
Generellt är fysisk intimitet otrohet i mitt nuvarande förhållande. Sen finns det ju massor med andra saker som om än inte klassade som ren otrohet inte är okej i vilket fall.
Paulina
Porr är inte otrohet för mig. Jag gillar att kolla på det och tänder på det så inga problem. Klart man skulle bli ledsen om han fantiserar om någon annan , men det är ändå inte otrohet för mig.. en tanke är en tanke..
Om min partner kysser, smeker eller har sex med en annan kvinna, eller blir kär i en annan kvinna, då tycker jag han är otrogen.
Vi har turligt nog samma syn på otrohet, min kille och jag.
Pussar, kramar (intim kram och inte vänskapskram), smek, tafs, cam-telefon eller vanlig sex.
visst jag gillar inte när min parnter kollar på någon annan tjej men jag räknar inte det som otrogenhet.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har helt skrotat min tidigare syn på otrohet, har nämligen inga planer på att gå in i ett monogamt förhållande igen och skulle själv inte ha några problem att ha flera förhållanden samtidigt i framtiden. Men det är ju helt beroende på vad man själv har kommit överrens om i det aktuella förhållandet. Har man inte pratat om det så kan man inte gå efter något annat än sin egen definition av otrohet.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Min definition är att det inte är okey att kyssa (då menar jag inte en lätt puss) eller hångla med nån annan. Jag skulle nog ändå förlåta om det har skett när min partner av nån orsak har mått dåligt, för i en sån situation gör man dumma saker. Och jag skulle förvänta samma förlåtelse och förståelse tillbaka om jag gjorde en sån dumhet. Dvs. om det bara var en dumhet, och inte berodde på att känslorna för det där hånglet av nån orsak har varit större ett tag, än de är för partnern. Då är det dags att ta ett snack med den man är tillsammans med, om hur man ska ha det i fortsättningen.
Däremot är det nästan, men bara nästan, över gränsen (men definitivt att balansera på slak lina) att först börja chatta/sms:a/ringa regelbundet till nån vän/kollega av det andra könet, dela förtroenden och små kärleksfulla "puss&kram gullplutt". Och att spinna vidare och sen stämma träff med vännen på tu man hand för en småromantisk middag utan att våga berätta om träffen för partnern! Även om det inte leder till sex utan man slutar med en puss i hallen innan man går hem till sitt. Då är det genast känslor inblandade, och det är för mig mer otrohet en ett fyllhångel på en fest,
Dumheter utan djupare känslor är för mig mindre otrohet än att krama nån annan när när känslorna för att gå vidare är klart uttalade. Även om man sen inte gör det.

Min gräns är inte solklar än. Tycker det ok att kolla på porr, spana in andra tjejer, vet att jag är den han älskar mest :) Det är lite se men inte röra definition.
Om han börjar typ sexchatta med någon annan tjej skulle jag börja fundera, det samma med om han kysser någon annan. Anser att otrohet bottnar i att något är fel i förhållandet, att det är något som saknas för den respektive och det behövs ett allvarligt snack.
det beror väl på hur mycket man litar på sin kille/tjej och vem det i fråga är som man pussar på kinden eller kramar är det en nära tjej/kill kompis så kan jag tycka det ör okehj men om det är ngon man nyss lärt känna eller om det är någon gammal flirt så e det inte okej sen beror det på vad man har för förhållande till den man pussar på kinden eller kramar.
Att kolla på porr e inte otrohet men det känns ju så där att killen tittar på andra tjejer och blir tänd på det. Att kolla tillsammans är helt okej men inte om han/hon tittar i smyg när man inte vet om det.
kyssar och mer än så tycker jag är otrohet. Även cam/telesex. men fantasier och porr är inte fel :)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
jag tycker inte porr är otrohet, men skulle inte vilja att min pojkvän (om jag skulle vara i ett förhållande) skulle titta om vi bodde med varann eller nära. När jag haft distans har jag hellre sett att han ser porr än smsa/tele/cam-sex med någon annan. För mig så dra jag strecket att inte ens en puss på kinden funkar men kramas (om de är vänskapskram, inget jag gillar, men de får man tåla). fantasier ha jag inte tänkt på så mycket, men skulle nog inte bry mig om de inte va någon jag kände eller visste att han skulle kunna vara med.
(mestadels så är de för att jag är osäker, som de står som de gör i detta inlägg, tänker på mitt ex när jag skrev de och hur vi hade de då vi va tillsammans)
Gillar inte att min pojkvän tittar på porr, av den enkla anledningen att han själv sagt att han "föreställer sig att det är han som är killen och har sex med tjejen" .. Tycker jag är osmakligt och ej kul eller okej för mig. Men slår ju inte direkt ihjäl han om han säger att han kollat på porr. Dock ej otrohet, men kan bli lite sur, då får han heldre runka i duschen om jag nu inte vill ha sex ibland.
Otrohet för mig är om min pojkvän sitter med någon tjej i knät och håller om ungefär. Hade nog inte dumpat han för det, men blivit jättearg.
En kompis-puss är inte otrohet, men hade blitt sur.
Att stå och gosa med någon men typ "nee kan inte, har flickvän" ÄR också otrohet och helt inte okej, Är ungefär som "faaan, har flickvän".
Sova i samma säng med som en annan tjej är INTE okej.
Hångel, sex är otrohet.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

För mig ändras detta med tiden. Jag tror det är iktigt att man tar upp det lite då och då med sin partner för att kolla vart man står. Ibland är man osäker på förhållandet en period och vill inte att den andre ska göra vissa saker, ibland känner man sig säker och generös och vill låta den andre roa sig.
Som någon sa det ändras med tiden. I ett tidigare förhållande var jag ganska svartsjuk av mig pga att jag var osäker på mig själv.
Med min nuvarande kille känner jag mig trygg och känner inte svartsjuka för samma saker. Skulle han hångla och/eller vara intim med någon då är han otrogen. Att kolla in någon, kolla porr osv är det inte. Kind pussar och vänskaps kramar är inte att vara otrogen heller.
Har förövrigt en bekant som har lite som fetisch att sex chatta han älskar att skriva och få respons på det han skriver. Men han skulle aldrig göra något mot sin flickvän eller vara otrogen.
Själv kollar jag inte ens på någon annan än min pv och då har vi ändå samma åsikter :-)
I want to be like the patronsaint of reality.
Alltså, Jag skulle nog bli stött om min karl fantiserade om någon annan. Som vi känner iallfall. Eller någon han har träffat. men jag skulle inte räkna det som otrohet.
men om vi säger att han ska gå hem till en tjejkompis med tanken att ha sex med henne så skulle jag nog räkna det som otrohet. Även om han fick förhinder på något vis. För då hade han ju lika gärna kunnat vara det.
Nu vet jag att min karl aldrig skulle vara otrogen och han vet väl vart gränsen går. Men han går inte ens nära gränsen och det är betryggande.
men porr är inte otrohet. =)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~