Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2727 ggr
blondiie
2012-07-23 17:16
0

barn...

de är så att jag dumpade min kille för andra gången i början av sommaren. men har nästan sedan dess ångrat mig och försökt få tillbaka honom. nu till problemet, han har ny tjej och jag ha problem med att acceptera det då jag vill ha honom. han bor 20mil ifrån mig och vi ska ha barn tillsammans, i november. han va hit för en helg sedan lör-sön och under den tiden så satt vi mest och såg film, han satt alltid nära. men rörde mig inte. när vi skulle sova ha jag en dubbelsäng som jag sover i och en vanlig i ett annat rum, sa att han fick välja, han la sig i min med mig. låg nära, men rörde mig inte på hela natten.

på morgonen väckte jag honom och vi "busa" vilket är att jag killade honom och virsevärsa. en gång trodde jag han skulle pussa mig men nej. han ville hålla mig i handen så de fick han en liten stund (han hade tjej när detta hände) sedan klev vi upp och han pratade mycket med tjejen. sedan åkte han hem..  när han åkt skrev jag ännu en gång och sa att jag önska att han varit nära och så. han sa att han oxå ville men vågade inte, för han visste inte hur jag skulle reagera, samtidigt sa han att han fortfarande gilla mig men älskade sin tjej… han vill nu komma hit om ungefär 2-3 veckor med saker till barnet, men jag kommer inte kunna umgås med honom när han ha tjej. speciellt inte när han säger två olika saker.. vad ska jag göra? han säger att jag och barnet går före hans nya om hon inte acceptera att han äe/pratar med mig. men jag är rädd att jag ska må sämre om han kommer hit och sover med mig igen. de funkar inte att han bara kommer över dagen då de är för långt att åka..

sundsvallstjej
2012-07-23 17:43
21

Om han har tjej är det väl inte rätt att ni håller på så?

Sova i samma säng, killa varann, busa..

Och jag förstår inte:

"han säger att jag och barnet går före hans nya"

Innan sa du att han älskar sin tjej.

Det är klart ni måste ha kontakt om ni ska ha barn tillsammans men har han en ny tjej så kanske han inte ska sova i din dubbelsäng?

blondiie
2012-07-23 19:02
0

nej de är ju de som gör de så komplicerat. att han säger att han vill vara här med mig så mycket som möjligt (innan barnet kommer till och med)

jag förstår inte heller de där med att jag går före hans tjej. att barnet gör de när hon kommer förstår jag. att om hans tjej inte vill att han ska åka hit och umgås med barnet så funkar de inte mellan dom. men att jag går före henne förstår jag inte… :/

nej, förstår inte varför han skulle sova med mig. har ju till och med en annan säng i samma lägenhet så förstår inte de riktigt :/ frågade honom senare om han inte tyckte de kändes konstigt när han hade tjej. men nej de fick hon acceptera för hon hade tydligen sovit hos (inte med, hos) en kille samma natt, men de visste han inte förren dagen efter. men de är klart vi kommer ha kontakt för barnets skull. annars kan de bli så att han och jag inte ha kontakt, men då får han ändå veta allt då jag skulle prata med hans mamma istället.

kanske ska nämna att han är 17 och jag ett år äldre. men de börjar märkas (som jag tror) mer och mer att jag är den enda som just nu vuxit med uppgiften. jag har alltid tagit mycket ansvar och sånt, men ser mig inte direkt mogen jämnfört med andra 18åringar. men tycker han borde tänka mer än han gör.

Maria
2012-07-23 19:20
18

Jag förstår inte…Du har dumpat honom två gånger. Jag tycker det är otroligt att han ändå kommer till dig och du måste respektera att han har en ny tjej.

Ni är ju bundna till varandra i och med att ni ska ha barn ihop men jag tycker nog att ni borde tänka mer båda två.

/Maria

[vaniljen]
2012-07-23 19:51
3

Jag tycker att killen bär 100% av ansvaret att inte busa/sova ihop med sitt ex när han har ny tjej. Men eftersom du vet om att han har ny tjej har även du ett nästan lika stort ansvar att hålla händerna borta av respekt för både honom och hans nya. Du kan trots allt säga till honom att han får sova i den andra sängen när han är hos dig.

Förstår att det är jobbigt om du vill ha tillbaks honom, men vad jag förstår så gjorde du slut och får nu ta konsekvenserna av det.

"Tänk efter före" känns som ett bra uttryck här, men jag hoppas det löser sig för er och önskar er all lycka till med barnet.

Karmatarerskanise
2012-07-23 20:26
2

Håller med bumbleboo!!

blondiie
2012-07-23 21:41
0

De att jag ångra mig får jag så klart skylla mig. Men han gör de inte lättare genom att säga att han gillar mig, saknar mig och att chansen finns att jag får tillbaka honom. De är klart jag acceptera hans nya som person. Men får svårt när de verka så oseriöst mellan dom. Han sa till mig när vi skulle lägga oss att dom inte va riktigt tillsammans utan bara höll på. Därför fick han välja själv vart han skulle sova.sen när jag pratade med honom om de så sa han bara att jag går före henne och att hon inte skulle bli sur för att han sov med mig. Men hon va redan sur för att han va hos mig fick jag reda på senare.

[Devya]
2012-07-24 16:09
12

Du säger att du har vuxit med uppgiften men ditt beteende säger lite annat. Det att du erbjöd honom att sova i din säng visar på att du inte har vuxit/mognat.

Du har dumpat honom så acceptera det och börja inte springa efter honom då han är upptagen. Det verkar som om du försöker locka honom på alla möjliga sätt och det är lite osmakligt. Vill du faktiskt försätta honom i den situationen? Vill du att han ska vara otrogen? Om du faktiskt tycker om honom så borde du inte göra så. Man vill ju oftast att de personer som man tycker om ska må bra och då vill man väl inte få dem att göra något som de kan må dåligt över. Han har visserligen också ett stort ansvar men du gör det inte precis lätt för honom. Istället kan du väl prata med honom om situationen istället för att försöka locka honom till otrohet på det där sättet.

Jag skulle råda dig till att vara örsiktig och att inte trassla dig i något drama om det inte är det du vill ha. Tror dock att det skulle vara bäst för dig och barnet om du höll dig utanför allt sådant där men det är förstås ditt eget val.

Du vet bäst själv om det du pysslar med och jag tror du vet att det du gör är väldigt fult gjort. Respektera dig själv och honom genom att försöka åtminstone bete er som vuxna. Ni ska ha barn tillsammans så det kan löna sig att försöka bete sig lite mer moget.

blondiie
2012-07-24 16:16
0

Erbjudandet om att han skulle sova i min säng va därför att jag ha delat säng med killar som ha tjej förut, gör inget med dom. Skulle aldrig ens låta han vara otrogen. Då jag är emot sånt. Och lockar honom inte med något alls. Jag ansåg eftersom han sa på kvällen att dom inte va tillsammans utan bara höll på att han fick göra som han ville.

De jobbiga är att han säger att han mår bra när jag mår bra inte annars och att jag och barnet går före hans tjej. De som är största frågetecknet just nu…

Karmatarerskanise
2012-07-24 16:18
0

#8 Fast vad är det för frågetecken egentligen?
Du har gjort slut två gånger redan. varför vill du ha tillbaka honom igen?
Känns som du bara inte vill vara ensam?

blondiie
2012-07-24 16:23
0

#9 Jag vill ha tillbaka honom för att jag älskar honom så dum som jag är. Att jag gjort slut är för att första gången låg han med min kompis och andra så fick jag reda på att han ljög för mig (andra gången hade jag de väldigt jobbigt själv och funkade inte riktigt.. blev inlagd på grund av olika saker)

Frågetecknet är varför jag går före hans tjej? och på vilket sett? han själv kan inte svara på de så blev lite irriterad..

Maria
2012-07-24 16:27
0

Det är kanske hans sätt att visa att han har ett visst ansvar genom att säga att du och barnet går före just nu men jag tror nog att han i själva verket menar just barnet.

Försök att koncentrera dig på dig själv och det kommande barnet och inte en kille som inte vet vad han vill.

Han kommer med all säkerhet att bli en bra pappa men ni kanske inte är bra för varandra.

/Maria

blondiie
2012-07-24 16:33
0

jo de visar sig hur de blir. är ju inte helt glad över att de i mina ögon/öron verkar som hon bara är något tillfälligt för honom.. men men, upp till dom.

[Devya]
2012-07-24 16:40
2

#8 & 10

Jag tycker det är dumt att erbjuda något sådant då du ändå har känslor för honom. Man vet aldrig vad som kan hända och om du inte vill att han ska vara otrogen så ska du vara försiktig.

Han verkar inte ha behandlat dig så bra om han var otrogen. Vill du faktiskt ha honom som pojkvän då du väl får barnet? Det bådar inte gott om han har varit otrogen en gång. Tänk på ditt välmående. Tror du faktiskt att det skulle vara en bra idé om ni blev tillsammans?

Fast det är svårt så försök tänk logiskt.