Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 885 ggr
Karmatarerskanise
2012-08-09 00:53
0

Dålig dag

Kan börja med att säga att ekonomin den här månaden är knaper.
Då går min mobil sönder. Blir så klart lite ledsen, men tänker att jag ju kan använda min gamla som är helt ok. När jag väl testar den visar det sig att den är sönder. Suck!

Sedan får jag räkningen för radiotjänst också. Och datorn spelar på sin sista vers. Dessutom ska jag iväg på en minisemester snart.. Och jag en annan utgift som kommer gå på flera tusen kronor, ett illa måste då det handlar om hälsan. Känns lite jobbigt pengamässigt just nu Tungan ute Skulle inte förvåna mig om elräkningen kommer den här månaden också.

Behövde bara få ur mig det!

Får tänka positivt! Som han som sket i vasken sa, så löser sig allt Flört
Ska ju i alla fall mumsa kräftor på fredag med mitt hjärta! Och hans mor har kanske en telefon till mig som jag kan få, eller köpa för billig pengKyss

Geru
2012-08-09 00:57
1

Ta det som det kommer :) Ibland har man riktigt dåliga perioder… Min familj har haft en riktigt jobbig period nu med flera trafikolyckor och släktingar som dött…

Det enda man kan göra är liksom att ta det. Livet är ju bra ibland, och sämre ibland…

Klart det löser sig! :) Hoppas resten av din vecka blir bra i vilket fall!

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

denstore
2012-08-09 01:04
0

Telefoner och datorer går ofta att laga billigare än vad man tror.

ChristineL
2012-08-09 07:47
0

Åh vad trött man blir på sånna dagar! Vet inte riktigt hur men jag har själv haft ett par riktiga klumpdagar det senaste, jag snubblar, bränner mig på ugnen, tappar saker, helt upp och ner!

Fridaaaa
2012-08-09 08:56
0

Vet hur det är. Så har det varit någon gång här med, när allt ska köpas samtidigt: hundmat, kattmat, telefonräkning ska betalas, tanka bilen och massa annat. Såna månader är skit verkligen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
2012-08-09 11:46
0

#1 Det är sant.

#2 Har lagat min dator en gång innan, och det var definitivt inte billigt. Mobilens lagning skulle kosta mer än en ny.

#3 Hoppas det vänder snart :)

#4 Ja, skit är precis vad dom är :P

denstore
2012-08-09 12:14
0

#5 Allting är iofs relativt, men i och med att jag jobbar med det, så ser man det ju från en annan sida. Dock så brukar det finnas billigare alternativ att tillgå. T.ex. så är det kusligt dyrt att lämna telefoner till de "auktoriserade" firmorna, typ MStore för Apples produkter, eller de stora kedjorna för andra smartphones eller datorer. Som exempel så kostar ett framsidebyte på en iPhone 4 en bit över 2500kr på MStore, men andra firmor kanske tar 1000-1500kr för samma jobb.

Karmatarerskanise
2012-08-09 12:16
0

Har aldrig lämnat in till sådana ställen, utan valt de billigare som finns i stan. Men det har ändå varit dyrt för mig som har en ekonomi som jag har.

Pelle Långlös
2012-08-09 16:30
0

M in dator håller på att lägga a och den är äl på sista versen. Får vänta en månad innan vi (jag och min intressebevakare) kan fundera ut vad vi skall göra med mig dator. Helst vill jag ha en ny innan den kraschar helt för att inte förlora mina saker jag har i datorn.

Hoppas du finner lösningarna på dina problem och att det inte kommer att kosta allt för mycket.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *