Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 8304 ggr
Mylittlei
2012-08-16 23:41
0

Ignorerande ex??

Är det någon som skulle kunna förklara för mig varför mitt ex väljer att ignorera mig?
Det var han som gjorde slut, anledningen var inte att känslorna inte fanns där utan att vi "passar inte ihop" enligt honom. När han valde att göra slut så grät han och svammlade om att han inte var säker osv osv och de blev jag som fick sitta och trösta honom. När de var jag som vart dumpad.

De har nu gått 2 veckor och jag har inte hört ett ord ifrån honom (jag har inte heller hört av mig). Var och lämnade en grej som han glömt hemma hos mig och trodde jag åtminstonde skulle få ett tack sms:e eller ngt. (vi sågs inte hängde en påse utanför).

Men nej..

Är jag dum som tycker att han iaf borde höra av sig o fråga hur det är med mig?

Är de normalt att man väljer att ignorera sitt ex när man är den som gjort slut?

ru4real
2012-08-16 23:48
6

Det har gått 2 veckor. Ge det mer tid.

[Devya]
2012-08-16 23:50
3

Ehm, det är väl inget konstigt med det? Om man har gjort slut så har man gjort slut och är inte skyldig den andra någonting. Det är ju ändå ditt ex och han gjorde slut med dig. Inte konstigt alls om han väljer att avbryta kontakten då.

Sen om det är schysst eller inte är väl en annan sak.

[WickedAlly]
2012-08-16 23:55
2

Han kanske inte vet hur han ska bete sig? Ibland är det ju svårt att veta vad man ska säga, och veta hur man ska behandla den andre. Ska man låtsas som ingenting? Ska man våga visa vad man känner? Är den andra arg/sur/ledsen?

Och ibland så får man bara acceptera att människor inte längre vill ha en i sitt liv, tråkigt men sant.

Men gör som #1 säger och ge det lite mer tid. Jag tror inte riktigt på att tiden läker alla sår men den gör dem mycket lättare att hantera :)

Karmatarerskanise
2012-08-17 00:00
3

Helt ovanligt är det inte. Det känns inte riktigt rätt att man plötsligt bara kan stunta i någon man delat en del av sitt liv med, men det är så vissa hanterar uppbrott.

Du kan ju höra av dig du med, även om det var han som gjorde slut om du vill veta varför han inte hört av sig något.