Lite frågor
Frågor om sommaren, hösten och jul!
Jag vet sen tidigare att jag alltid mår sämre under hösten/vintern, så jag ser inte direkt fram imot hösten.. sen den långa slaskiga vintern… Är inget fan vad julen heller.
Har inte haft någon semester i sommar heller, men har vatt ledig ett par dagar i rad och hunnit göra en del ändå, sen åker jag och min kära pojkvän till England v 37 (då jag även fyller år) så det får väl bli min semester i år :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Själv ser jag fram emot hösten och vintern. Tända ljus, mysa i soffan, och så hoppas jag på i alla fall liiiite snö i år :) Julen är underbar för mig.
Men jag vet också att jag kommer känna att det är tråkigt att inte kunna spendera tid ute med fiske. Man blir ganska låst på vintern.

Gillar hösten mer än sommaren för jag orkar inte med värmen och det starka solljus. Hösten är ännu så pass varmt att jag inte behöver leta fram tjocka kläder så det räcker med en tröja.
Julen är väl både jag och nej till. Kommer att bli ensam igår för jag tror exet tar ledigt och far med flickorna till hans föräldrar.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag ser inte fram emot hösten/vintern i sig med mörker och kyla. Det jag ser fram emot är väl att hockeyn börjar igen. Julen är också en mysig tid.
Men vill inte ha alltför mycket snö att skotta
Och ja, jag längtar redan till nästa sommar och semester
Jag gillar hösten, tycker det är en riktigt mysig årstid, det blir mörkt och ruskigt och väldigt färgglatt på träd och mark. Man sitter inne med tända ljus och myser, gillar även vintern väldigt mycket. Sommaren längtar jag inte till ännu men oftast är det för hett för mig så jag gnäller mest bara på värmen =) Men jag vill ändå ha den får då uppskattar man höst/vinter/vår ännu mer samt att man kan bada vilket är det absolut bästa jag vet. Julen gillar jag inte, gillar inte uppståndelsen och maten, julbordet är inget märkligt för mig då jag inte äter mycket därifrån.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Hösten för mig är en favoritårstid, självklart gillar jag alla årstider men speciellt hösten och då inte bara för att jag fyller år - vilket jag alltid får panikångest över så ni kanske räknar ut själva att jag ogillar den dagen skarpt.
Men hösten för mig är den årstid då luften är som bäst, varken torr, fuktig, tung eller lätt och heller inte för kall eller varm utan helt perfekt och, enligt mig, den friskaste luft som finns.
Kan tillägga att jag bor på landet och doftblandningen av frisk luft och skogen är oslagbart - helt utan avgaser då vi bor väldigt avsides i skogen.
Det är mörkt men med ljusa dagar, perfekt helt enkelt och detta trots att jag som #1 blir sämre under hösten/vintern men hösten för mig är ändå den bästa årstiden - helt klart.
För min del har sommaren, som vanligt, varit ett helvete. Jag har sedan ett par år tillbaka mått rent ut sagt skit psykiskt och har inte fått uppleva glädje eller liknande på flera år trots ständig kontakt med psykologer och allt vad det innebär.
Hoppas på bättre tider, helt klart.
Men hösten hjälper mig faktiskt me rän vad det sänker trots at det liksom vintern i överlag är en jobbig period.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag avundas verkligen dig sdom bor på landet! Luften där är så himla underbar!
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
#8 Det absolut bästa man kan tänka sig i luftväg!
Har bott inne i stan också under sista året på gymnasium, luften där är ju ett rent gift i jämförelse. Alla avgaser, ett under att inte fler blir sjuka!
Hoppas du får flytta till landet och uppleva den mest friska livsstilen man kan tänka sig på heltid, för att inte nämna de olika doftinslagen vid varje årstid.
Livet i stan är en långsam död om jag får säga det själv…
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag tycker alla årstider har sin charm. Hösten är vacker med löven etc. Och håller det sig någorlunda med vädret är det riktigt mysigt.
Vinter i Sverige däremot, är inte alls trevligt. Ska det vara snö så ska det vara snö. Men det blir bara blask, halt, kallt och tråkigt. Och jag hatar kyla och att packa på sig femton lager. Det enda som är mysigt då, är att sitta inomhus med en kopp te och tända ljus. Men det väger tyvärr inte upp.
Sommaren här är ju inget att hurra för heller. Men jag är ganska nöjd bara det är lite varmare och man kan gå runt med bara långärmad eller linne ett tag. Badat har jag fanemig inte gjort på två år nu :s Ecko har dock badat. (min hund)
Våren är väl ett skönt mellanting. Men känns inte som att vi har vår längre.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ser fdefinitivt fram emot hösten - min favoritårstid. På sommaren är det högsäsong på jobbet (nästan ingen semester därför), yhögsösong i trädgården och med husrenovering och iblnad så hektiskt och så varmt. Hösten är lugn och vacker och snart dags för mig att äntligen få semester :-) Vintern och julen däremot den hoppas jag dröjer länge innan det kommer.. så hösten blir Låååång och skön :-)
Jag ser fram emot hösten och vintern. Alla röda och gula träd och löv som ligger på marken, den friska kalla luften, gå i skogen utan att ens se, höra eller få insekter i ansiktet haha. :D Och vintern, äääälskar att gå ut en vinterkväll/morgon, helt tyst och stilla.
Sedan så är det också mysigt att tända ljus hemma och ha lite tjockare kläder på sig. :) Älskar kyla, så länge man inte har för lite kläder.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Hösten ser jag alltid fram emot! När det är sköna dagar med härligt väder, när man kan ta en skön promenad. Det är lättare att klä sig också, eller rättare sagt man känner sig mer välklädd, kan börja ha stövlar så småningom och snygga sjalar! Köpte ett par stövlar idag förresten, längtar efter att börja använda dem!
Regninga höstkvällar är mysigt också, i lagom dos. Sitta inne och se en film, baka, laga höstig mat och ha det gott!
/Christina
Jag ser inte framemot hösten. Sommaren är bästa årstiden för mig, då mår jag som bäst! På hösten & vintern fryser jag mest, det är snö (urk), halt, mörkt snabbt osv :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Härligt att man fick alla rätt :P
Älskar vintern! (och hösten också, för den är ju årstiden innan vintern och frosten kommer då)
Alltid mitt i vintern går folk och klagar och ska ha sommar, och de tycker jag är knäpp som inte längtar dit och de har all rätt att klaga. klaga på sommaren, det går dock inte, det får jag inte göra. men vaddå? dem klagar under hela min favoritårstid, då har jag rätt att klaga under hela deras!!! ;)
Winter is coming!! ;)