Hämnden e ljuv?
Idag så hämnades jag på mina grannar. Jag började dammsuga kl 6 på morgonen . Grannen under blev arg för hon skrev om det i sin blogg. Grejen e att dessa grannar festar alltid o spelar jätte hög musik varenda dag så jag knappt kan ha öppet här. Kanske barnsligt beteende men det känns ändå skönt på nåt vis att jag fått hämnas lite :) Har ni jobbiga grannar o vill ni hämnas ibland ?
Har som tur är bra grannar. Men tycker nog att din "hämd" var ganska kul :P
Man ska passa på att dammsuga precis morgonen efter de festat hela natten ;)
Haha! På dom bara!
Själv har jag bra grannar, och det är väldigt bra ljudisolerat, hör aldrig nånting från dom om dom inte är ute och vi har fönster/dörrar öppna.
/Christine
Bor i hus, men visst vaknar man ibland på lördagmorgon av att granngubben envisas med att klippa gräset klockan 7.
Haha rätt åt dom!
Har jättefina grannar nu men min tidigare lägenhet blev jag nästan galen ibland. Han som bodde ovanför kunde leva om en hel del.
Men på hockey kvällarna så var det värst. fyfan, ibland kunde man tro att dom mublerade om hela lägenheten.
Jag tycker det var rätt åt dina grannar :)
Haha vilken rolig hämnd. Själv har jag börjat klaga hos hyresvärden. Och grannen till vänster har inte spelat gitarr sent på nätterna sen dess :P Och hon nedanför verkar säga åt sin unge när den blir arg och sparkar/slår i något. Men han skriker fortfarande och det går ju inte sova ändå när han håller på men så är det väl att bo i lägenhet. :P
Har lyckligtvis bra grannar nu, men har tidigare haft riktigt jobbiga exemplar, och då fantiserade jag jättemycket om hur jag skulle kunna tänka mig hämnnas och berättade detta för mina kompisar (fast gjorde alldrig nåt i verkligheten).
Jag brukar dra igång cirkelsågen på kvällen lite då och då för att hämnas. Har flera grannar som är uppe med tuppen och kapar brädor, klipper gräset, och liknande varje lördagsmorgon. Speciellt en som klipper gräset halv sju flera gånger i veckan och sen sitter han utanför sitt hus hela dagen. Tänker att de nog är trötta på kvällen eftersom de gått upp så tidigt så då passar jag på att göra det jag ska i verkstan :D
Bakom bor det förresten tre ungar med sin far, och tjejen gapar och skriker hela dagarna. Hon är ändå 8 eller något.. Sen har jag en förbannad småbarnsmorsa som skriker på sin son hela tiden två hus bakom, tycker så synd om pojken över överväger starkt att ringa socialen ibland, men det är en annan diskussion.
Vårt kvarter som brukade vara så bra :/

Här är det nog jag som låter mest på dagtid, spelar musik och så. Men alltid tyst innan kl 20 å aldrig före 10 på morgonen. Just eftersom det bor fler folk än jag här
Men på nätterna är det någon idiot som envisas med att tvätta och centrifugeringen skakar halva huset, en unge skriker så den blir hes och någon med allvarliga problem brukar dammsuga före klockan 7 på morgonen.
Qui dormit, non peccat
Så länge det inte går överstyr så är lite hämnd underbart! 
Har n granne som nyligen blev pensionär som älskar att hugga ved/klippa gräs/en massa andra saker som låter klockan 7 på morgonen, sedan är det knäpptyst resten av dagen. Övrigt är de lugna, utom en hund som skäller i tid och otid.
Mina grannar är lite smålustiga. Han bredvid är alkoholist och fester då och då. Det verkar ingen reagera på, förutom dem under mig som då slår i mitt golv. I stället för att säga åt honom. Fast de kanske gör likadant som dem gjorde med mig två ggr.
Jag festar väääääääldigt sällan. Men när jag fyllde år kom mina vänner från olika städer. Då fick jag en lapp i brevlådan. Och när jag tränade en kväll och hade musik, fick jag ännu en lapp - där det dessutom stod att dem skulle anmäla nästa gång. Blev ganska chockad över det då jag aldrig stör annars.
Dem under bråkar jätte ofta, så man hör deras bråk säkert i hela trappuppgången.
Jag stör mig inte direkt på något förutom när det är tidigt på morgonen. Och jag blir ganska ledsen att dem under är hundrasister också, då dem enbart reagerar på Ecko - men inte på hundarna som skäller längst ner.
Hämnas har jag aldrig gjort dock. Jag skrek "håll käften" en gång då dem under skrek som fan!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Har aldrig hämnats, vilket jag ångrar nu..
När jag bodde i lägenhet så kunde grannarna dammsuga klockan 6 på morgonen, andra släppte ut sina hundar i trappuppgången så de kunde göra sina behov där…. Och grannbarnen klottrade sönder allt som var där inne.
trevliga var ingen av grannarna… Bodde inte länge där kan jag säga :)
#10 Sambons mammas granne är likadan. Hon är jättetyst av sig och så råkade hon tappa nånting i golvet en gång, fick lapp i brevlådan om att hon hade gym uppe i lägenheten och att hon väsnades hela nätterna när folk försöker sova…..sen skriker hon på sin gubbe så de hörs 4 hus ner…….Anmälde svärmor till bostadsbolaget men det var kärringen som åkte dit på de efter att dom pratat med svärmor ^^
Jag har väldig tur med mina grannar nu, däremot började kommunen klippa gräsmattan med en STOR åkergräsklippare som låter väldigt mycket kl 8 nånting…..inte så kul när man jobbar natt. I förra lägenheten hade vi barnfamilj med en tonåring som hade fest så fort föräldrarna var borta och en natt satt 4 killar i 15 års åldern och hade djupa, seriösa och väldans packade diskussioner om förhållanden och att kille 1 ej skulle deppa över nån tjej. Var lite kul och stå o lyssna på deras geniala logik.
Brorsan berättade en kul grej för några år sen, nån kille som spelade tecno så de ekade i hela huset så brorsan tröttnade och drog igång sin stereo och vred upp volymen och råkade ha Sad But True med Metallica som gick igång, halva lägenheten skakade och sen när han sänkte efter en stund var det mystiskt tyst i hela huset. 
Jag skulle vilja hämnas på en av mina grannar. Men jag vet inte hur jag skulle göra det och jag har ingen aning om vem det är. Det är någon som har igång så mycket bas att min lägenhet vibrerar och det låter som att det åskar i taket. Jag klarar absolut max en halvtimme innan jag börjar må fysiskt och psykiskt dåligt och måste lämna huset. Ibland är det igång i 8 timmar och jag blir galen. Har klagat flera gånger men förr eller senare börjar det igen ändå.
Har inga problem med dom grannar som har fest ibland där jag kan höra musiken in till mig, men att känna och höra basen men inte vad som orsakar den är plågsamt. Särskilt när det händer flera gånger i veckan.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Vi har ett par idioter till grannar! Vi har inte gjor dom något, inte ett endaste litet dugg. Men denne granne har förstört vårat ena framdäck på bilen, skärt av bältet till bäbisgungan, satte in en utebelysning på vårat uttag ute så att vi fick högre elräkningar bland annat.
Vet att "dom" höll på att j-vlas med tjejen som bodde här innan oss oxå.
Vi hoppas att det ska komma ut ett hus snart så att vi kan flytta härifrån. När vi har gjort det ska jag tejpa fast grejen som är hans som satt i vårat däck på deras dörr.
Huvva!!
Jag har inga andra grannar än vilda djur. Än så länge har de inte klagat på att jag spelar hög musik ibland 
#10 "Men när jag fyllde år kom mina vänner från olika städer. Då fick jag en lapp i brevlådan. Och när jag tränade en kväll och hade musik, fick jag ännu en lapp - där det dessutom stod att dem skulle anmäla nästa gång."
Från de under? Då kan du skicka lappar med liknande text till dem då de grälar 
Min granne är obehaglig. Hon är så otroligt kontaktsökande, håller jämt på och "fiskar" efter info. Hon har fångat upp mina besökare i trappen och försöker förhöra dem om mitt liv. Samtidigt som hon får extrema vredesutbrott, hon har ringt på och hävdat att alla i huset hatar mig, att man inte får gå i trappen efter klockan tio (hon vet nämligen att jag slutar jobbet sent) och alla möjliga knasigheter. Det sjuka är att hon klagar på alla möjliga knäppa saker, men hon kan även ringa på och säga att det är rådjur utanför köksfönstret, sådär halv sju på morgonen. Eller julpynta vår ytterdörr utan vår vetskap.
Hon har blivit lite bättre efter det att min pojkvän flyttade in, hon verkar vara lite rädd för honom av någon anledning (han ser inte alls "farlig" ut). Nu letar vi ny lägenhet, inte just därför, men det skulle vara innerligt skönt att slippa hennes galenskaper.
#15 Jag är ju inte helt säker på ifall det var de under mig. Men jag fick en känsla av det då dem inte verkar så överseende med andra saker. Och jag skulle kunna skicka lappar till min granne som festar väldigt högljutt då och då med. Men jag har inte riktigt känt att lappar är nödvändigt. Kanske får ta till det nästa gång dock :)
Fast jag överlever nog och flyttar snart. Förhoppningsvis finns det grannar där som förstår att tyst efter tio/elva gäller också dem själva.
#17 Jag tycker inte heller att lappar är bra sätt att klaga på. det var bara menat som att driva ned dem under om de var de som skickade till dig 
På tal om arga lappar ;)
#18 Jo, jag förstod det. Men jag orkar inte bråka på ett sånt sätt ändå :) De får klaga till hyresvärden om det är så att dem vågar det. Hon är väl medveten om att jag bott här i fyra år utan att störa en själ innan.
#19 Hahahah!
Tycker det är så jävla löjligt med folk som håller på sådär, speciellt vuxna människor. Gå ned till grannen och prata med dem som normalt folk.