Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2503 ggr
Karmatarerskanise
0

4 åring med lösbröst

Man undrar verkligen hur en del tänker!

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article15300541.ab

[Emma--]
7

Som om inte såna tävlingar är illa nog.

Buffaomini
1

men shit!

Karmatarerskanise
5

#1 Eller hur! Tycker det är så osmakligt redan utan uppstoppade bröst!

Henrika85
7

Man kan ju undra hur en mamma som öppet sexualiserar sin 4-åring tänker…

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Amorell
6

När jag ser sådant här får jag nästan riktig panik. "Vart är världen påväg?"

~ Ysmn

[vaniljen]
8

Usch för sånna hemska föräldrar, hoppas pappan får vårdnaden.

OttoIsTheShit
1

fy :o det är ju en 4 åring för tusan.. tur att hon verkar ha en pappa som kan tänka i alla fall

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

PiganX
9

Jag blir så sjukt arg när jag ser sånt här, och som flera ovanför mig säger så undrar man ju verkligen vart vägen är påväg. Det är nog illa att hon ska behöva hålla på med massa skönhetstävlingar, men att bära lösbröst och lösrumpa..? Nej, fy!

Det är sånt här som driver vårt samhälles sjuka normer vidare. Man lär barnen hur de "ska" se ut redan vid så tidig ålder. Killar "ska" ha blått och tjejer "ska" ha rosa. (Nej, jag säger inte att alla är så men jag vet att ni förstår hur jag menar). Killar ska spela hockey, och tjejer ska dansa. Killar ska bli brandmän, tjejer ska bli frisörer.

Och visst, det är väl inget barn som mår dåligt av att ha det så, när man är barn tänker man inte ens på dessa normer, och hur man ska vara. Det bara blir så automatiskt, och det är inte förrän något viker av och går en annan väg som det märks. Ofta (men inte alltid) så är det dom som får ta skit. "Ni vet den där tjejen som knappt bryr sig om sitt utseende, eller den där killen som klär sig i rosa och ska bli frisör." Eller hur?

Man ska visa bröst, rumpa, ben, man lär barnen att det är så man överlever. Att alla bara kan ta för sig av våra kroppar, män som Kvinnor. Man ska bedöma utseendet, för det är ju viktigast. (Nej, det är det inte. Men dom lär sig att det är så). Vi föds inte utseendefixerade, vi utvecklas till att bli det eftersom alla runt om oss är utseendefixerade (alltså de vuxna, medans vi är barn).

Jag är så trött på det här samhället att jag kan spy.

Henrika85
1

Mamman verkar tro att flickstackarn är nån slags docka som hon kan klä upp och ställa ut hur som helst. :/

Nej, det här gränsar till barnmisshandel. Flickan är på tok för ung för att förstå eller ta ställning till det som görs, och vad värre är, hon kommer att växa upp med attityden att mamman älskar henne utefter hur hon presterar på tävlingarna, alltså inte villkorslös kärlek som är alla barns rättighet att få från sina vårdnadshavare.

FY säger jag! Om den där stackars lillflickan växer upp till en sund och välfungerande individ trots allt så kommer jag att bli förvånad. Det som är positivt i den här soppan är väl att pappan verkar ha lite vett i skallen i alla fall.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

PiganX
1

#9 Ja, verkligen. Och jag skulle nog säga att det här är psykisk misshandel, flickan kanske tycker att det är roligt nu men när hon blir äldre så kommer hon må dåligt över hur hennes barndom har sett ut. Och du har helt rätt i det, lär man en så ung flicka (eller pojke) att värdet sätts efter utseendet, så kommer ju hon att må dåligt när hon blir äldre. Hon kommer att söka uppmärksamhet och bekräftelse, kanske hela livet om hon inte stannar upp och märker hur hon beter sig. (Trots att det inte är hennes fel, utan mammans - och samhällets!)

Maria
3

Fy faaan (ursäkta att jag bryter mot skrivreglerna)

Alla borde se filmen "Little Miss Sunshine" som är en underbar motvikt till denna hysteri.

/Maria

Salish
1

Alltså sånt här är så sjukt! Skönhetstävlingar för barn över huvud taget är sjukt. Förstår inte. Varför?

PiganX
0

Jag förstår inte heller.

Jespersen
3

Sånna tävlingar är bara.. Usch.

Att barn tävlar i skönhet är illa nog, och som grädde på moset så ska dom spray tannas, målas och tryckas på löständer (och i detta fall även lösbröst och lösrumpa) för att se ut som vuxna.

Såg något program om det här för ett tag sen, och dom har ju till och med momentet där man ska visa upp sig i baddräkt! Man blir ju helt mållös.