Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2708 ggr
Tintin82
2012-09-01 15:46
0

kompis!

2001 tog jag studenten och umgicks med två tjejkompisar men hur som helst så gled vi i sär som man gör i mellanåt…för ca 1 år sedan fick jag kontakt med den ena tjejen på fb fick en vännförfrågan som jag accepterade…under högstadiet vet jag att hon led av anorexia och än idag är hon sjukligt smal…men det är inte det som det handlar om…varje gång som man är inne på fb så har hon lagt ut bilder om djur och då är det hundar som människor varit hemska och det är ju jättehemskt och det är många som kommenterar men när vi umgicks på gymnasiet så hade hon en kanin som hon själv vanvårdade…hon skriver hela tiden om killar som hon träffar…ibland är hon förlovad..och det är den ena killen efter den andra…för 6 månader sedan så skulle hon träffa en kille som hon blivit tillsammans med via fb och fyra dagar efter att hon träffat honom så gick hon ut och skrev att hon var gravid och många grattade henne…men jag skickade ett privat meddelande och skrev att hon kunde väl inte veta det efter fyra dagar och får tillbaka "vill bara se hur folk reagerar" denna kille var hon även förlovad med efter 4 veckor visade sin hand med en ring men vet inte om det var en förlovningsring…på mitt gamla jobb hade jag en manlig kollega som hon blev vänn med…vet att hon själv säger att hon är djurvänn men killarna hon har träffat har haft hundar och inte några små utan stora gärna kampraser…nu är det så att ni som läst mina andra inlägg och killar som är kortare än tjejen vet att det finns en kille som jag är lite smått intresserad av…eftersom denna tjej har koll på allt så frågade jag för ca en månad sedan om hon visste vad han hette men det visste hon inte men jag hittade hans namn på ett kvitto och sökte via fb och han accepterade. och vi har pratat lite…för tre dagar hände det…hon var tvungen att bli vänn med honom…måste trycka på "gilla" knappen hela förbannade tiden och visa djurbilder till honom…igår när jag nämde detta för henne så tycker hon väldigt mycket om att ha "killkompisar" och hon hade kille….igår kväll när jag kommit hem från familjen så var den jag är lite intresserad av inne och vi snackade en stund och eftersom jag var så trött klockan var ca 01 så sa jag godnatt och gick och lade mig…idag på morgonen när jag gick in på fb så ser jag att hon har kommenterat allt vi pratade om…:) när jag tog upp detta på chatten med henne och frågade vad killen hon dejtade tyckte om detta så är han plötsligt körd…alla killar blir körda efter ett tag enligt henne…sedan är hon även två personer upptäckte jag förra sommaren…för på fb är hon enligt sig själv men förra månaden när jag träffade henne hade inte träffat henne på flera år så sa jag hej och sedan hennes namn men tyst säger hon hej och inser att på fb kan hon vara en person hon vill vara men i verkligheten ja…..tyvärr så är hon en person som knappt vågar prata…och på facebook vill hon ha uppmärksamhet och det vill hon nog i verkliga livet också…och killen som jag pratar med så finns det ett visst intresse från hans sida tror jag och även mitt…och jag tycker det är jobbigt att hon ska ta mycket av det jag har…istället ska hon vara glad för det hon har….hon har heltidjobb inom vården haft i några år och kommit till rätta i sitt liv….jag själv har fått en bokstavsdiagnos och har varit ute i jobb i ca två år….nu vet jag att det blev ett väldigt långt inlägg men jag vill inte höra kommentarerna "orka inte läsa" för då slipper du…men har du eller har haft en kompis som ljuger och hittar på för att få uppmärksamhet…och vad gjorde du för att personen skulle förstå???

Maria
2012-09-01 16:12
0

Du måste ha en ängels tålamod för en sådan människa hade jag inte orkat med alls.

Tycker du verkligen om att umgås med henne? Har hon några positiva sidor som överväger allt detta märkliga beteende?

Om inte så hade jag brutit med henne.

/Maria

Tintin82
2012-09-01 16:18
0

nej men jag frågade henne i början när vi fick kontakt om vi skulle hitta på något men det blev aldrig av…hon har en tjejkompis och lever sitt liv via fb

wolfgrin
2012-09-01 18:11
1

Varför inte komunicera privat via chatten med honom istället, så går det ju att ställa in vilka som kan läsa dina egna inlägg, då vert du att den delen blir privat iaf.

Ge mer än du förväntar dig att få.

[vaniljen]
2012-09-01 23:10
0

Jag hade en kompis som ljög massor om mig och hittade på saker som aldrig har hänt :/ Jag är till 99% säker på att hon gjorde detta för att hon vill känna att hon är kompis med alla, men ingen annan får ha några vänner, då blev hon sur och hittade på det ena och det andra.

Det slutade med att jag bröt kontakten. Jag behöver inga sådana energislukande "vänner".

Tintin82
2012-09-01 23:27
0

Nu ikväll när jag gick in på fb så såg jag att hon hade skrivit en del med honom ikväll och så har hon börjat skriva kram på dig…rädd att det en dag ska stå att dom är tillsammans…men när jag snackar med honom pratar vi också en del…jag blir så förbannad när jag frågar henne och hon säger att hon vill ha killkompisar men när man går in lite efter att jag varit inne och snackar med honom då tycker jag att det är lustigt…förbannar mig själv över att jag sa till henne vad han hette…hon brukar heller aldrig vara i den djuraffären och handla men plötsligt så hade hon varit där en dag och då hade han stått i kassan och då hade hon lagt till honom..men det skulle inte förvåna mig om det är för att han har en stor rottweiler…en kille som hon en gång var tillsammans med hade en pittbull/rottweiler…visst jag kanske skriver tråkigt…men vi har pratat en del i affären och han har frågat om hunden och en del annat och så vet jag att han är singel och jag som har svårt att fastna för killar då jag levt med killar som misshandlat mig då jag äntligen börjat känna intresse för någon så går hon in och vet inte om hon gör det för att reta mig:) när vi gick gymnasiet var hon kär hon blir alltid kär på en gång men han var lite smått intresserad av mig och visst han var trevlig men hon ringde och grät och bad att jag inte skulle ta honom…nu var vi ungdomar då men nu är vi trettio men ibland är hon fortfarande där känns det som…skulle det visa sig att dom börjar dejta då blir jag faktiskt ledsen…men jag hoppas att han genomskådar henne. igår var jag och tittade lite på hans kort och då hade hon varit inne och "gillat" alla som var på honom och hans hund