Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1084 ggr
givit
2012-09-02 21:49
0

Tvek och problem med folk

Hallå!

Har lite relationsproblem och skulle uppskatta lite kommentarer.

Träffade av en slump en kille genom en tjej som bor hos honom. De är inte tillsammans och tänker inte bli det heller, vad jag vet. Tycker om både honom och henne och vill gärna fortsätta ha en bra och rolig relation till båda.

Men killen gillar mig, och det vet både jag och den andra tjejen. Hon säger att hon inte har problem med det men vet att hon gillat honom lite för längesen. Jag vet inte hur jag känner, aldrig varit kär eller något sånt innan. Har svårt att förstå mina egna känslor (andras också för den delen). Jag kanske är kär, eller gillar, killen.

Jag är rädd för att inte kunna ta mig ur en "parrelation" om jag väl satt mig där och känner att det skulle vara konstig om han bodde med en annan tjej. Det skulle även kännas taskigt att hon (som är min vän) skulle bli utkastad…

Han är några år äldre än mig, 5-6 år. Känns ganska mycket. Han har jobb och jag går i skolan.

Det finns även en andra kille som gillar mig väldigt mycket. Han är kär i mig. Skulle nog säga att han är besatt. Orkar inte med honom och bett honom sluta kontakta mig. Han är väldigt speciell. Men likt förbannat kan jag inte låta bli honom… Vi bor långt ifrån varandra så träffas inte, bara gjort det några gånger.

Känner sån jävla press, vet inte hur jag ska hantera alla personer… Känner att båda killarna kommer leda till problem.

Blabla… Jaja, hade uppskattat lite hjälp.

Karmatarerskanise
2012-09-03 14:45
1

Känner du att killarna kommer leda till problem är det bäst att låta bli dom.

PiganX
2012-09-03 16:19
0

Man kan inte alltid få det man vill ha. Men det allra första du bör fundera på är ju vem av dom du vill ha, om du nu vill något mer. Du kan ju inte hoppa mellan två killar bara för att du har lust, det kommer varken sluta bra för dig eller dom. Och känner du att situationen med din väninna också blir konstig, så låt bli. Låt det vara som det är, vänta och se vad som händer. Om ni är menade för varandra så kommer det att lösa sig, om inte så kommer ni komma över varandra.

Men jag sger som Hera, känner du att det här bara kommer leda till problem så låt bli.