Kort kille - lång tjej
Hejsan! Jag undrar om ni någon gång har varit tillsammans med en mindre/kortare kille? Och då menar jag inte i någon cm. Utan minst 10 cm eller 5 cm kanske eller något sånt.
Hur känns det? Tänkte med att gå och hålla i handen på stan, stå och pussas, kramas, osv. Skäms ni eller tycker det ser pinsamt ut eller något sånt? Tänker ni mycket på längdskillnaden?
Varför skulle det vara pinsamt? Min man är ca 5 cm kortare. Älskar honom oavsätt längd :) Går dock inte i klack längre som jag kunde göra ibland förut. Jag är 177,5.
Spelar längden någon roll så är man nog inte kär i personen.
Eftersom jag bara är 159 cm så skulle en kille som är 10 cm kortare vara praktiskt taget en dvärg, och jag tror inte att jag skulle kunna attraheras av någon med sådana proportioner. Om jag däremot vore runt 180 cm så skulle en kille runt 170 vara helt okej.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
#1 Tror du verkligen inte att längden spelar in lite/en del? Speciellt i början…?
Pinsamt o pinsamt, skulle kännas mera konstigt.
#2 Okey:)
jag är ca 177 lång, och var ut med en kille idag som är mera än 10 cm kortare än mig.. Han är trevlig och rolig, men han är då en hel del mindre än mig. Jag har aldrig typ dejtat med kortare killar än mig….Och jag vet inte… Men men, vi träffades för första gången idag efter några månaders smsande…
För att en kille ska kunna vara tio cm kortare än mig måste han vara 150 cm. Men jag hade tyckt om honom oavsett hur lång han hade varit :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Mjo, visst kan man tycka om killen. Men tanken på att kanske att jag ska behöva böja mig ner och pussa ex o såna saker, o kanske känns konstigt att kramas ståendes o sånt. O hans händer såg mindre ut än mina. :P Jag vet inte. svårt att förklara känslan lixom.
Och om man ser att han tex inte når en grej långt upp på hyllan, ska jag som tjej ta ner grejen som når den,, eller förstör man kanske hans "stolthet" eller vad man ska säga :P
Jag är bara 164 cm ungefär och min pojkvän är 172. Passar alldeles utmärkt för min del. När jag har högklackat blir jag lite jämnare i höjd med honom. I början var han faktiskt lite orolig över att jag skulle bli längre med klackar. Men nu vet han att jag är mini även med dem på… och för min del hade det inte spelat minsta roll. Jag älskar honom lika mycket oavsett.
Eftersom jag är ganska kort så har jag inte varit med någon som är kortare. Har aldrig träffat på någon som är det.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
5-10 cm är ju inte överdrivet mycket kortare egentligen. Aldrig varit tillsammans med någon kortare för jag är själv ganska kort (161). Mött någon som varit lite kortare men antagligen max 5 cm och det hade jag inte sett som ett problem. Och blir man kär så blir man :)

Jag gillar långa men, 180 cm och uppåt är optimalt.
Är 180cm lång och är sambo och har barn med en 5 cm kortare kille. Älskar varandra ändå, och jag ser inte längden som något direkt problem.
Sajtvärd på Iller.ifokus

inte varit ngt problem, hade dessutom gärna klackar under den tiden jag dejtade en mycket kortare kille.
Min pojkvän var ca 10cm kortare än hans ex, och han sa att det bara var sexigt med en lång tjej! Så du behöver nog inte oroa dig för att du ska såra hans manlighet eller nåt ;)

Jag är 185 och ett av mina ex är ca 10 cm kortare än mig. Jag tycker inte det var något problem alls. Kolla bara på de manliga filmstjärnorna som är ihop med långa kvinnliga modeller, inga i de paren verkar skämmas. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.