Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 3279 ggr
[Ai-chan]
2012-09-08 10:09
0

Olikhet

Hur olika är du och din partner? Kroppsligt, fysist, personlighet, psykiskt,  osv.  Går det bra i ett sånt förhållande där man är väldigt olika varann??

ettlitetalias
2012-09-08 10:22
0

Vi är väldigt olika.
Han är lång, smal och filmstjärne-snygg, och jag är kort, tjock och halv-söt.
Han är äventyrlig, målmedveten och passionerad, och jag är rutin-styrd, en känslomässig berg-och-dalbana och reserverad.

Och det går bra! Vi hamnar ofta i luven på varandra, men det löser vi snabbt. Och vi är bra komplement till varandra och driver varandra framåt i våra drömmar (även om vi blir ovänner ibland på vägen). Hans styrka är mina svagheter och vice versa. Han är jättedålig på att planera och lägga upp en plan, men jätteduktig på att utföra ett superbt jobb. Jag är jättebra på att planera och lägga upp planer, men inte alls lika bra på att göra själva jobbet, så vi jobbar finfint ihop på så vis.

JossanH
2012-09-08 13:57
0

Han är smal, senig, kortare än mig med utländskt påbrå. Är vig, atletisk och snabb. Jag är lång, normalbyggd, inte vidare atletisk och snabb.. nästan lite klumpig. Båda har ungefär liknande stil, gillar tatueringar och har samma smak när det gäller boende och inredning. Har samma humor och vet precis hur vi vill leva vårt liv. Är väldigt lika på det planet.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[vaniljen]
2012-09-08 16:58
0

Han är smal och medellång. / Jag är smal och ganska lång.

I övrigt är vi väldigt olika och det har fungerat bra hittills, men visst kan man gå varann på nerverna ibland.
Jag är ganska envis och snabb när jag gör saker och vill ha alla saker gjorda på ett bra sätt. Vill att det ska vara rent i köket och få tvätten ordentligt vikt, inte missfärga eller få den krympt mm. Vill sova i rena släta lakan och ha rena kläder på mig. Vill ha rent i badrummet och ha någorlunda bra hygien.

Han är lite mer långsam och sprider saker omkring sig. Blandar ren och smutsig tvätt, tvättar mkt sällan, tar på sig smutsig tvätt, tvättar inte händerna/ansikte speciellt ofta, glömmer ställa in mat i kylen så det blir förstört, städar sällan ordentligt, tappar och glömmer nycklar och annat, sånna små vardagliga saker som jag kan störa ihjäl mig på.

Vi har ganska olika humor också.

Men han är underbar och jag älskar honom mer än allt. :) Är säker på att han stör sig på lika mycket saker hos mig som jag kan vara slarvig med.

Liss
2012-09-08 20:13
2

Jag är smal och nördig. Ganska kort. Gillar språk (koreanska, japanska) och lyssnar mestdels på koreansk musik (k-pop). Jag går på konvent och gör cosplays (klär ut mig till olika tv-spels karaktärer eller anime-karaktärer). Jag är också tv-spels nörd och även sci fi nörd. Ska plugga språk i vår.

Han är en ganska vältränad militär som lyssnar på svensk indiepop. Han är väl medellång, längre än mig. Han har alla sina militärvänner som han umgås med och senare ska han utbilda sig till ambulansförare.
Jag vet inte om han visste vad han gav sig in på, när han blev tillsammans med mig. Men vi har otroligt roligt ihop. Jag är "nästan" normal. Som han säger "jag har aldrig mött en så töntig tjej som dig, men jag har heller aldrig träffat en bättre tjej än dig".

Men han spelar mer än gärna tv-spel med mig. Han lär sig lite småord då och då av koreanska. Han ville komma och kolla på konventet och glo på alla galningar i konstiga kläder. Han är väldigt öppen för nya saker och provar gärna, jag med för den delen. Och jag har själv börjat lyssna på svensk indiepop. Vi liksom, växer ihop lite. Vi är båda intresserade av träning. Inga träningsgalningar, vi tycker bara det är kul att dra till gymmet tillsammans.

Vi har samma tankar om framtiden, samma humor och samma tankesätt inom mycket. Vi är på samma plan, helt och hållet. När vi tycker olika blir det bara roligt. För då diskuterar vi tills vi garvar, eftersom båda måste ha rätt! Lika envisa båda två. Men annars respekterar vi varandras åsikter och kommer överens om att vi inte är överens. Eller kompromissar.

Sen har vi en stor kärlek för varandra. Och jag kunde inte ha hittat bättre. För det finns ingen jag älskar mer.
Vi har pratat ganska mycket om djupare saker som ligger på ett psykiskt plan också. Vi har väldigt hög tillit till varandra.

Personlighet: Jag är väldigt öppen och sprudlande. Rör på hela mig när jag berättar, skrattar högt och mycket.
Han är lite mer lugn och tyst. Men han skrattar högt och mycket. Är väldigt social fast på ett helt annat sätt.
Ibland kan jag bli väldigt låg, då drar han upp mig och vice versa. Sen livar vi upp och lugnar ner varandra.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mikkan01
2012-09-08 21:41
1

Har alltid trott att vi är mer olika än vi faktiskt är…försän jag började tänka på det nu. =)
Vi är lika stora nästan…han är lite längre än mig men nästan lika byggda. Han klär sig mer äventyrligt…vet inte riktigt vad man ska kalla stilen medan jag klär mig slappt och bekvämt.
Annars gillar vi i stort sett samma saker. Ingen gillar att träna, vi båda har en förkärlek till mat, vi älskar djur och filmtittande.

Det som skiljer sig är väl att han är liiite mer lat gällande tvätt, städning osv ;) Skitar ner och orkar sen inte ta bort efter sig.
Jag gillar att laga mat och baka, han gillar att äta det. Jag gillar konst och han nördiga saker haha. Han är mer på att göra saker medan jag helst ligger hemma framför TV:n och glor. Han är väldigt öppen, jag sluten.
Och nu kom jag på massa olikheter…vi är väl något mittemellan.
Tycker det är underbart att vi är lika i vissa saker och olika i andra, vi hjälper varandra upp på vägen istället för att stanna till båda två.

~mikkan