Dejting - förhållande
Få se nu om jag kan formulera mig bra och få ut det jag vill säga typ..
Hur många gånger tycker ni att man bör träffas/dejta innan man kan tänka sig att man är i ett förhållande typ? Och hur länge bör man ha lärt känna varann? (såklart vet jag att båda bör vara överens om det och att känslor o sånt ska vara med). Men lixom, man kan väll inte bara träffas en eller två gånger och sedan bli tillsammans? Även om man har haft kontakt på många alla andra möjliga vis som sms, skype, chatt, osv (han bor en bit ifrån mig). När kan man anse att man är i ett förhållande?
Och när ska man gå vidare till till empel till pussande, sex osv? - hur många dejter ska man ha haft innan det typ. Var så länge sedan som man har dejtat så man har glömt bort…
Jag anser visst att man kan vara tillsammans efter att ha träffats en gång. Vi träffades ju på nätet och mailade chattade pratade i tel i ett par månader innan vi sågs på riktigt. Och efter den kvällen vi sågs och hade suttit och pratat i timmar så var vi absolut ett par.
Men många dejtar ju länge innan de anser sig vara tillsammans, så det är helt upp till en själv
Mitt råd är att strunta i alla påhittade regler och gör det som känns rätt istället. På så sätt blir det mycket mer avslappnat och många funderingar och krav försvinner, prata med den andra personen och berätta vad du vill och vad du känner när du vill/känner det så har du dessutom lagt grunden för en öppen kommunikation.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag säger som #2 strunta i alla påhittade regler, gör det som känns rätt:D
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
När jag träffade min man ( för 32 år sedan)
så var vi ihop direkt. Det var liksom inget snack om saken.
/Maria
Gör det ni båda känner för och hitta på era egna regler. :)
Jag och min kille chattade på nätet i en vecka och sedan träffades vi, sen dess har vi varit med varann hela tiden. Han kysste mig på första dejten och vi hade sex tredje gången vi träffades irl.
Tidigare hade jag tänkt mig att man väntar minst ett par veckor med sex och ett par dejter med kyssar. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. :P
Det där är så olika från fall till fall enligt min erfarenhet.
I de förhållanden jag haft har det varit väldigt olika! I mitt första förhållande var vi kompisar i fem-sex år innan vi blev ett par. I ett annat förhållande var vi på en dejt och sen flyttade killen in till mig efter nån vecka (kan funka men i just detta fallet gjorde det inte det
)
Med min nuvarande så kände vi varann i drygt två år innan vi bestämde oss för att gå på dejt då vi fått känslor för varandra. En dryg månad senare var vi ett par och sen flyttade vi ihop efter några veckor och sen gifte vi oss efter åtta månader.
Så det är olika, finns inga andra regler än att lyssna på magkänslan och på sitt hjärta!
/Christina
Enligt mig finns det inga regler när det kommer till sådant! En kille jag träffade förut tog det lång tid innan vi blev tillsammans för jag hade svårt att verkligen fatta tycke om honom medan jag med min nuvarande älskling blev tillsammans tredje gången vi träffades (två månader efter vi träffat varandra allra första gången utan att känna varandra innan). Jag tror att man känner på sig när man börjar "bli tillsammans". Och om du känner att du vill vara exclusive (kommer inte på det svenska ordet) med en kille men är osäker på vart han står så är det bäst att prata ut om just er två och vad ni faktiskt har för status. Jag följde mitt hjärta och gjorde på det viset vilket resulterade i att jag nu har en underbar pojkvän som jag älskar något otroligt :)
Har inga sådana regler. Man gör det som känns rätt.