Hur vet man?
Såg en poll här inne som frågar om man är kär.
Hur vet man om man är det? Vad tycker ni är de "klassiska tecknena"?
En poll? Tråd menar du?
Tecken; pirrande känsla i kroppen, allt känns underbart, man kan inte sluta tänka på personen, man vill vara nära personen hela tiden, man vill skrika ut till världen hur man känner, pulsen går upp då man tänker eller tittar på personen, man småler mest hela tiden. Bland annat :)
När jag får svårt att andas eftersom det känns som att hjärtat har blivit enormt, då är jag kär. Underbart och skrämmande :)
#1 En poll är en undersökning, oftast om folks åsikter om ett ämne :)
#1 Menar undersökning, tack #2 för ordet, kom inte på det svenska x)
Jag kopierar vad jag skrev i en liknande tråd för inte så länge sedan, med några tillägg.
Att vara kär, är när ens förnuft blir bedövat. När allt man trodde inte var sant och får motsattsen bevisad - När man blir som en nykär 15-åring om på nytt och fjärilar faktiskt existerar i magen.
Som att falla från ett högt hus och ha hopp om att bli fångad. Hur adrenalinet rusar och man blir exalterad så fort man ser personen. När ens känslor rörs av den andra personen. När den är glad är man extra glad, när den är ledsen känner man sig själv ledsen.
Allting lyser upp och känns än mer positivt, och det är de enda man kan tänka på. Man glömmer bort verkligheten, tid och rum existerar inte.
När man bara vill ägna sig åt kärleken och det känns som om vi vore dem sista kvar på jorden. Det är när man faktiskt, helt plötsligt sjunger i regnet som om man vore med i en film. Och allt är okej.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Man känner det i kroppen, ialla fall jag 
Blir glad var gång han tittar på mig.
Och måste höras av varje dag om man är ifrån varandra mm
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man känner sig mycket gladare, om det nu är lyckligt kär man är. Det pirrar i hela kroppen, som om man blir kittlad av kattungars morrhår. Det räcker med att höra personens namn, få ett sms, mail, telefonsamtal eller liknande av personen i fråga för att man ska lysa upp. Att få prata med vänner om den man gillar sätter guldkant på samtalet.
Man kanske börjar lyssna på samma musik, se till att skaffa samma intressen med mera, som den man gillar. Just för att om man sysslar med samma sak så känns det kanske som om personen är närvarande, jag vet inte riktigt. Eller så vill man ha så mycket gemensamt som möjligt.
Det finns mycket härligt med kärlek, och jag är glad att den existerar! Hur skulle annars vi finnas till? Det finns de som är skeptiska och kan skämta om att syre är ett primärt behov - men vem hade velat leva ett liv utan att kunna älska? Det finns mängder med olika sorters kärlek, men tyvärr tänker många bara på den som man kan ha till en partner, då de sagt att kärleken suger. Det är så tråkigt.
Håller med de övriga
Och vet man inte riktigt om man är kär så är man det troligen inte heller.
När jag gör allt annat för en person är det kärlek för mig, och att man litar på varandra. När man alltid sätter den andra personen före och den personen gör dig lycklig.
Hälsningar
Fredrika
Att alltid sätta den andra personen före en själv låter inte direkt sunt. Självklart ska det finnas plats för en egen vilja även när man är kär.