under mens - följdfråga!
Vad gör ni under mensen om ni inte har sex? Tillfredställer ni mannen ändå? Får han klara sig själv? Annat?
Han får klara sig själv.. ;) Vi sitter och driker te och myser på annat sätt istället.. :)

Jag kan ge oralsex men oftast blir det ingenting. Känner mig allmänt ofräsch och har rätt ont så sover oftast ensam hemma.
Oralsex kan jag allt ge honom utan problem. Eller nej nu ljög jag, inte utan problem, för man blir inte direkt mindre sugen själv.. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag brukar hjälpa honom, gör inget för mig att jag inte får något just då :). Han kan ju alltid ge mig lite ryggmassage istället ^^

Jag tillfredställer honom :)
jag brukar inte göra något alls.. =) känner mig lat och skabbig.
tillfredställer honom, midjan och neråt på mig är förbjudet område, vilket brukar göra honom extra frustrerad..
Själv så bryr jag mig inte speciellt mkt. Får ju tillfredställa honom och det tillfredställer mig bättre än när han försöker tyvärr.. men det är något vi jobbar på!

Han får klara sig själv. Är ingen maskin.

Det kan vara minst lika upphetsande och tillfredställande att göra den andre parten galen som att ha sjuhelsikes bra sex tillsammans ;)
Carpe Diem
Jag tillfredställde honom ist och mys kan man alltid ha också. De är som sagt väldigt givande också att se bara att killen njuter.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag tillfredställer honom men det ejobbigt för jag blir alltid själv så himla kåt:P

Sex i duschen…
Haha.. ja.. han får klara sig i en vecka helt enkelt :P
Det är olika, jag har inte mens i många dagar så mycket lidande blir det inte i alla fall.

jag känner mig sunkig och oattraktiv just under den röda veckan. jag ger inte heller honom någon tillfredställelse(kan man skriva så?). kan jag vara utan så kan han också det :)
Det är olika. Men oftast ligger vi bara och pratar och myser genom att massera varann och så. Har provat oralsex någon gång. Jag kan mycket gott och väl tillfredsställa honom, men på mina villkor. Varför vet jag inte. ^^
Kör på ändå som vanligt ;) lite ketchup på korven skadar inte ;)

#18 Fy, vilken hemsk beskrivning! :)
Carpe Diem
HAHAHAHAHAHA ;D vadå, har inte du ketchup på korven? :P
*haha* Håller med #19. Det lät nästan lite hemskt. D
Jag skulle aldrig kunna tänka mig ha sex när jag har mens, det skulle kännas äckligt. Nog med att jag känner mig skabbig och äcklig när jag har mens. :P

Äh, det är inga problem med sex under mensen, så länge man inte vrider sig i kramper eller bara har allmänt ont. Men jag håller med SLennartsson och många andra att man inte känner sig som något sexobjekt under denna tiden direkt :)
Haha, nej, jag äter inte korv :P
Carpe Diem
haha ;D jag har då inga problem att ha sex då jag har mens.. huvudsaken är ju att jag inte har värken! annars är det helt ok ;)

vi brukar inte ha några problem m att ha sex trots mens, fast nu slipper jag ju mens några månader o det är ju skönt :)
Jag har aldrig mensverk eller liknande.. så i duschen ser jag inga problem med att ha sex under mens. Men att ha de i sängen eller annat känns ju inte direkt jätte skoj. Vi hade de en gång med handduk under^^ kändes bara väldigt dumt!:P
Har även testat med tampong inne.. de var ännu värre:S Inget bra alls skulle jag vilja säga.
#25 Haha ^^
Varför känner sig så många äckliga när ni har mens??? Fattar ingenting!
#25, oj, kan inte den typ försvinna in då eller nåt? tänker mest på Marie picasso som hade sex i big brother med tampong inne och så fick dom ta dit en läkare för att ta ut den…?
#27, varför känner man sig inte äcklig? Jag skulle aldrig ha sex då…
#28: Vad är det som är äckligt? Jag kunde känna att jag var lite ofräsch då jag använde bindor (särskillt engångs-bläk!) eller tamponger som blir snabbt sunkiga och luktar gammalt blod. Nu använder jag bara menskopp. Men även innan kände jag mig inte särskilt äcklig…det är ju bara lite blod, går ju att tvätta bort!
vad är menskopp?
#30: Googla! Det är en silikonbägare som är halvmjuk som samlar upp blodet istället för att dra åt sig det. Lite trixigt att lära sig sätta in den rätt men sen fattar man inte hur man klarade sig utan. Har helt sluppit svampinfektioner/klåda med den och man behöver inte tömma förrän den är full, kan va i ett helt dygn fast om man blöder lite. Och den håller typ i 10 år så pengar sparar man också.
Menskopp låter lite kasst på svenska, på finska heter den kuukuppi (=månkopp) vilket jag tycker låter finare…men nu ska jag inte sabba tråden mer!
#28 En tampong kan väl aldrig gå uppåt? de är alldeles för trångt där menar jag.. den kan ju inte gå upp i äggledarna, eller vad menar du?:P
jag vet inte, hörde bara det?

Det tar stopp vid 12:an. Den kan såklart gå långt in, och vara svår att få tag på om snöret försvinner med in, men den kan aldrig försvinna. 
precis -pson-. Informativ bild ;)

Eller hur!
Vill ju inte att någon ska gå och oroa sig i onödan!

Jag har inga problem med att ha sex när jag har mens, är riktigt mysigt faktiskt. Sedan hjälper det att ha sex om man har mensvärk, mycket bättre än att knapra värktabletter.
Fast killen kan ju inte komma värst långt in då, om man har en tampong inne? :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#39 Om de var till mig, så neeh^^ de kändes imot tampongen för varje stöt.. så vi la ner hela projektet efter bara en stund:P
Ibland kan jag tycka att det gör ont att ha sex vid mens så jag skippar helst det.. om jag väl har det ändå så blir det i duschen eftersom det lätt blir ofräscht annars..

Då får man väl ta ut tampongen först, mycket skönare då *L*

Sex med tampong? har jag missat nånting? Vad hände med regeln, sist in först ut?
Carpe Diem
Haha, denna tråden var rolig =)
Själv har jag sjuhelsikes problem med div mellanblödningar osv, så skulle jag skippa sex helt under den perioden så skulle det inte bli mycket gjort på den fronten..
Men jag är ju välsignad med en begränsad mängd, så för mig funkar det att ha sex under den tiden, men som en tidigare sade, man får ju inte bli förvånad om det är ketchup på korven sen ;)
På tal om menskopp- det är en jättebra grej! Har inga irritationer o svampkrångel numer. Mkopp.se kan man läsa mer.
Dock luktar materialet den är gjord i mysko, men hey. Det går att leva med.
Paulina

på den tiden då jag inte hade p-stav och fick mens så tror jag inte jag gjorde så mycket för o tillfredsställa eventuell partner. fast jag minns inte riktigt. kanske nån gång ^^
härligt att man inte behöver bry sig om det nu. hehe
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
31# M-kopp är suveränt! Så sjuuukt smidigt! Billigt, bekvämt och för mig minskar smärtorna med!
Här har vi nog oftast sex fast jag har mens men eftersom jag har endometrios som satt sig på ena sidan har jag varannan mens för ont för att ha sex… då tillfredsställer vi varann, han kan ju gott tillfredsställa mig "från utsidan" med handen, och jag ger honom gärna oralsex =)
Dessutom är jag alltid extra kåt av mig när jag har mens, fråga inte =D

Vi kör med fingrar o sånt när jag har mens
Oj, vad många killar som inte får något under röda veckan.. :O
Jag tillfredsställer honom oralt och ibland har vi sex som vanligt eller i duschen.
#50 Är det konstigt att de inte får sig något då?:) Det är ju också tjejen som inte får sig något.
Hur än gärna jag skulle vilja så är det omöjligt för mig att ha sex då jag har mens. Vi har testat tidigare och det var katastrofalt. Jag har redan problem att ha sex som det är och då jag har mens så är mina slemhinnor extra känsliga och jag tycks vara ännu trångare och sexet blir en smärtsam upplevelse. Det blir inte trevligt för min kille eller mig själv då.
Sen är det omöjligt att ha sex de första dagarna jag har mens eftersom då är jag i princip helt borta på grund av smärtorna. Vill inte riskera att spy av smärta på killen under sexet. Usch, vilken mardröm det skulle vara.
Man behöver ju inte ha sex varje dag så vad gör det om killen blir utan sex ett par dagar? Han kan nog vänta om jag själv kan vänta.
Sen har jag hört talas om att risken att få infektioner är större för tjejen om hon har sex medans hon har mens. Om det stämmer vet jag dock inte.
Zofia89 någon som känner som jag '-' är också kåtare under mens…! x)
Jag har hört att det är ganska vanligt att Kvinnor kan bli mer tända under mens. Något med hormonerna.
#52 Jag har hört flera vänner som säger samma sak :) Inte jag dock.
#18 Det där gjorde min dag! HAHAHA!
Har inte mens alls. Men när jag hade det då så körde vi på ändå, det finns ju dusch ;)
Jag kände mig inte heller fräsch under mensen men min karl är väldigt duktig på att få mig att känna mig vacker och sexig i alla lägen =)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Jag blir så galet kåt när jag har mens, och sambon med. Vet inte om det är det där att man egentligen inte brukar ha sex då, alltså lite det där att man inte får röra och det gör att man vill ännu mer. I vanliga fall så slutar ju allt mysande med sex, men under mensen så är det lite mer återhållsamt vilket känns som att det taggar upp ännu mer. I vilket fall som helst så blir vi båda väldigt kåta när jag har mens.
Sålänge jag inte har mensvärk så brukar det tillslut iaf sluta med att vi har sex. Vi provade duchen men fy sån friktion. Så vi lägger en dubbelvikt handduk i sängen och sedan kör vi på den. Brukar oftast använda kondom så han inte får så mkt att tvätta. Åh gud vad skönt det är med sex under mensen!
Använder menskopp. Oftast går jag och tar ut den just när vi ska ha sex, men ibland så kör vi på med den i. Den är ju så bra med det att den viker sig åt sidan så han kommer hela vägen in ändå. Dock så kan den ibland bli väldigt upptryckt och lite svår att få tag i, men det är bara att krysta lite så kommer den ut.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Som sagt, så har jag aldrig mensvärk eller liknande. Fast jag blir väldigt känslig när jag har mens. Vilket inte gör mig något alls, för det ökar bara känslan och lusten. Och jag blöder väldigt lite.
Senast jag hade mens, hade vi sex hela tiden. Och som #56 säger, så blir det lite äggande, då man kanske inte ska ha det egentligen. Och inte direkt kan göra något mer än sexet.
Med tampong gör jag nog aldrig igen dock.
#51 Jag tänkte mer att man kan ge oralt eller annat även om man inte vill ha sex. Killen har ju ingen mens, så jag tycker inte man kan säga att han ska inte få något när inte jag får.
Men naturligtvis ska man ta det lugnt om man har enorm mensvärk mm.

Släckt ljus och en handduk under sen kör vi på som vanligt.
#58 Det gäller ju bara några få dagar och det gör väl inget om killen blir utan sex då. Nog har han varit utan sex ett par dagar då jag inte har haft mens.
Inte har han kunnat ställa upp varje gång jag har velat ha sex och då har han inte ens mens. Hans ursäkt har varit att han har varit alltför trött så då tycker jag att jag har lika stor rätt till att säga nej till sex och nej till att tillfredsställa honom då jag har mensvärk och blöder. Han brukar dock aldrig be mig om något då jag har mens eftersom jag blir alltid så dålig i skick just då och tycker inte om att se mig ha ont. Tror det fungerar lite avtändande för honom då han ser mig lida (vilket inte är konstigt) så istället är han gullig och passar upp mig fast jag skulle klara mig själv.
Jag tycker det är viktigt att kunna tillfredsställa varandra men jag kan inte alltid ställa upp och vara den perfekta kvinnan som gör allt han vill. Jag förväntar mig inte heller att han ska vara den perfekta mannen och alltid tillfredsställa mig då jag känner för det.
Tycker det känns jättekonstigt att mannens behov av att ha sex ska vara något som går före de få dagar då kvinnan har mens och eventuellt har ont och känner sig i dåligt skick. Vi har alla dagar vi inte känner för att ha sex eller att tillfredsställa partnern på något annat sätt och det ska väl respekteras.
Så länge det inte blir ett sexlöst förhållande eller där det går månader innan man har sex så tycker jag inte det är så farligt om mannen går utan sex i ett par dagar. :)
#60 Var allt det riktat till mig?
Jag ser inte att jag någonstans har skrivit att man "ska" tillfredsställa mannen, eller vara den "perfekta kvinnan" eller den "perfekta mannen", ha sex mot sin vilja eller när man har ont. Aldrig!
Jag blev endast förvånad över att det är så många som inte har sex, oralsex eller andra former av sex under mens. Och det jag menade var att bara för att kvinnan har mens, betyder ju inte det att mannen måste gå i celibat bara för att kvinnan inte vill ha samlag under den tiden. Jag menade att man kan ge oralsex eller runka av honom eller mysa på andra sätt, om man vill och inte har ont.
Min kille har inget emot att ha sex när jag har mens, om vi båda är sugna på sex så har vi det, ibland med en handduk i sängen, ibland i duschen eller så myser vi/har sex på andra sätt. Om jag någongång ibland har mensvärk, så är ingen av oss sugna, för vilken normal kille skulle vilja ha sex om tjejen har ont(?)
Vill man inte ha sex ska partnern givetvis alltid acceptera det, ingen tvekan! För mig är sex inget man ställer upp på, utan gör för att man vill och med den man älskar.
#61 Nej inte allt till dig men glömde tydligen att jag tog bort den delen där jag skrev att det är konstigt att många Kvinnor här tycks vara av samma åsikt att man ska tillfredsställa killen då man har mens för det är ju inte hans fel att man har mens, typ. Men det är bara sådana vibbar jag har fått från den här tråden, kan ju alltid hända att jag har missuppfattat en del :)

Har mest sex med mig själv under mensen, i smärtlindrande syfte. Alvedon + orgasm + dusch och sen några timmars sömn är det enda sättet för mig att bota rejäl mensvärk.
jag vill aldrig ha sex när jag har mens, vidrigt med en massa blod överallt ju. (jag blöder ganska rejält första dagarna..) plus att jag skulle skämmas om han fick blod på "den".
han vill inte heller ha sex när jag har mens, eller vill kanske han vill men ändå inte om ni förstår, som någon annan nämnt, vilken bra kille skulle vilja ha sex när tjejen har ont? jag har alltid ont under mens.
däremot tycker vi båda att det går utmärkt att jag gör något annat för honom under den tiden, utan att han behöver ge mej något sånt tillbaka.
#62 Jag anser inte att han ska få sitt. Men jag vill gärna ha mitt ändå, även om jag har mens. Och han tillfredställer ibland mig utan att få något tillbaka så visst kan jag tillfredställa honom utan att få något själva någon gång också. Men jag tillfredställer honom bara om jag själv känner för det och inte för att han måste ha för att jag har mens.
Jag och min kille har sex när jag har mens. Dock inte i början av mensen (när man känner sig sunkig och har ont som fan). Ser inte problemet med det, blir det blodigt är det ju bara att gå och duscha!
#66 Själv har jag helst inte sex under mens, känner mig ofräsh då.
Sen är det ju inte alla som tål blod, så att då få det på sin penis kan vara lite väl magstarkt ;)
HAr man vanlig mens på några dagr är det ju inte så att man dör utan sex under dessa dagar.
Inget vaginalsex under den tiden här. Jag har inte mycket blödningar men min kille tycker så absolut att det är äckligt så då får jag så snällt acceptera ;) Men kan bli en del mys ändå och jag kan tycka att det är ganska givande att få tillfredställa honom även om det är lite… frustrerande för mig ;)
#67 om man inte som jag blir dödligt kåååt under dessa 5 dagar ;S
har sex såklart under mens också.
varför sluta ha sex?^^ äh!
Nej dom dagarna får han klara sig själv. Jag är inte ett dugg sugen då jag har mens och det har aldrig varit något problem med det
ja om man själv inte är sugen så får det ju bli så.
jag dock har aldrig pms eller nåt så för mig är det samma :)
Men vissa killar kanske tycker det är äckligt?
men jag har aldrig vart med om att nån tycker att det är äckligt eller så iaf :)
Jag gör ingenting dem få dagarna jag har mens, har det ca 4-5dagar, men gör ingenting under 7-8 dagar. Känner inget måste :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
# 70 Det är inte möjligt för alla. ^^
Är det någon annan än jag som har fått höra av hälsovårdaren att det är större risk för att få infektioner om man har sex då man har mens?
#74 Ja jag har fått höra det.
#74 Ja jag har fått höra det med och det stämmer på mig i alla fall.
#74 Ja det har jag hört med och det är ju inte så konstigt egentligen. Man är ju över lag väldigt känslig när man har mens. Vi kör med kondom under mensen, för bådas skull.

Nu med mina fantastiska piller som minskar blödningen är det bara att köra på, mindre blod och mindre smärtor :)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
vad menar du med att det inte är möjligt för alla?
har aldrig hört någon säga det.
#79 Tex som jag skrev finns det dom som är rädda för blod, då kan man tex inte ha sex under mens. en del är inte alls kåta under mensen, en del känner sig så ofräsha att det inte går.
okej du menar så.
trodde det menades mer som att verkligen "det inte går".
#81 Ah, det var ju inte jag som skrev det såg jag nu :P Så jag kan inte svara på vad #74 menade, sorry :P
#81 Finns ju dom som kanske har högre risk för infektioner, kanske inte klarar blod osv finns massor av anledningar:P
#83 jo Hera sade det innan med.
men fick uppfattningen att det inte GÅR att ha sex :P det var det jag undrade över. men då vet jag att det inte är lämpligt snarare^^
#79 Jag kan i alla fall inte ha sex då jag har mens. Förutom att jag har så pass grymma magsmärtor och spyr av smärta så är hela mitt underliv så pass känslig att jag kan inte ens använda tamponger. Så för min del är det inte möjligt att ha sex då jag har mens om jag inte vill gå sönder förstås.