Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 2708 ggr
kktjejen
2012-09-20 20:16
0

råd om min kk

Hej jag behöver lite råd om min kk eller fd kk

Vi träffades väl typ 1-2 gånger i veckan och hade sex. Höll på så i över ett år å det funka bra. Inga krav. Sen kom han till mig å sa att han träffat en tjej å var kär.

Å vi hade sakt de innan att om vi träffa nån vi var intresserad av så skulle vi bryta vårat förhållande, så vi bröt där.

Jag var glad för hans skull och allting.

Sen tänkte jag inte mer på det, vi har pratat lite sen bara alldagligt ja inget sex förstås osv

å nu har det gått 7 månader sen han träffa den tjejen å dom ska snart flytta ihop säger han, och han ser en framtid med henne med barn såsmåningom.

Sen för 3 dagar sen så ville han träffa mig å fika, ja det kan vi väl tyckte jag. Han såg typ lurig ut, efter ett tag sa han att dom bestämt att ha ett öppet förhållande och att han undrade om vi kunde återuppta våra sexträffar nån dag i veckan.

Jag blev helt paff å sa att jag måste fundera.

Och där är vi nu typ.

Alltså är det inte fel att ha en kk som har en tjej som han är kär i samtidigt? Jag är så att jag inte vill ha sex med nån annan då jag är kär. Det skulle kännas skumt att räffa han å ha sex å veta att hon väntar där hemma. Känns som jag bidrar till otrohet då?

Varför vill han ha sex med mig?

Alltså vi hade skitbra sex å jag saknar iofs våra träffar.. men då han har flickvän, snart sambo lixom

Tomteslakt
2012-09-20 20:32
0

Det beror väl helt på vad dom har för överenskommelse?
Om de ger varandra den friheten är det ju ingen otrohet. Men då behöver ni ju prata igenom det alla tre.
Annars är det han som gör felet, inte du som är singel.

Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
2012-09-20 20:36
3

Har dom bestämt att dom ska ha öppet förhållande är han inte otrogen mot henne när han är med andra. Det är ju det som är hela grejen med öppet förhållande ;)

En del människor fungerar på det viset, att dom vill vara med fler än en. Dom är kära och har ett grundförhållande, sedan har de sexförhållanden med andra utan känslor inblandade.

Kalli
2012-09-20 20:37
0

Alltså, förutsatt att de har ett öppet förhållande så är det ju inte otrohet i och med att de har kommit överens om att de får ligga med andra. Sen är människor olika, bara för att du inte vill ligga med någon när du är kär så behöver inte andra fungera på samma sätt. De finns de som trots att de är kära vill ligga med andra. De finns ju till och med de som trots att de är kära kan bli kära i andra personer och ha flera relationer samtidigt (polygami). Vad är det förövrigt som säger att hon väntar där hemma, hon kanske också har sex med någon annan?

I vilket fall finns inget rätt eller fel i siuiatonen så du måste känna själv huruvida du vill ha sex med honom fast han inte är singel.

kktjejen
2012-09-20 20:42
0

Ja jo har ni ju förstås rätt i, men känns skumt ändå på nått sätt, svårt att förklara.

Å jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag ställde till att det blev svartsjuka å skit mellan dom.

Å jag trodde inte heller att man ville ha öppet förhållande direkt utan att det mer va nått man gjorde efter att man bott ihop ett tag å att det är mer stabilt. När man är kär vill man ju bara va med den i början trodde jag men ja, jag får väl fundera hur jag känner.

Helst vill jag nog ha en singel-kk, gör inget om han har sex med andra men kanske inte ett fast förhållande, tja jag vet inte som sagt

[vaniljen]
2012-09-20 20:42
0

Jag skulle inte ta en kk som har tjej oavsett vad dom har för överrenskommelse. För mig är det "inte normalt" med ett öppet förhållande och därför skulle jag vilja ha en kk som också är singel.

Risken finns ju också att många är luriga och är otrogna, även om det säkert inte är så i detta fallet, så skulle jag inte vilja chansa på att bidra till det. Om han är otrogen så är det givetvis han som är svinet, men den som är med i spelet och vet att det finns en partner gör också totalt fel tycker jag.

Karmatarerskanise
2012-09-20 20:45
0

#5 Många som lever i öppna förhållanden har det direkt dom blir tillsammans. Som någon påpekade är vi alla olika. Att du bara vill vara med den du är kär i betyder inte att alla andra känner så.

Men om du är orolig och inte känner för det så ska du ju självklart låta bli. Risken finns att svartsjuka kan uppstå om detta är något de testar för första gången.

Karmatarerskanise
2012-09-20 20:48
0

#6 Fast om man går in som älskare och har fått hör att personen man har sex med är i ett öppet förhållande så kan maan inte lägga något som helst ansvar på älskaren. Däremot är det fult om man vet att personen är i ett tvåsamt förhållande.

[vaniljen]
2012-09-20 20:53
0

#8 Ja, håller med, dåligt formulerat av mig. :)

Men jag skulle ändå välja en annan kk som är singel, då det känns mest naturligt för mig.

kktjejen
2012-09-21 09:43
6

Jag har bestämt mig nu för att inte träffa han mer för sex, bara som "vanliga" kompisar. Det känns bäst  även om de inte är fel eftersom dom har öppet förhållande. Men jag vill ändå inte. Inte i nuläget iallafall. Tack