min tjej
vi går i samma klass och jag älskar min tjej. varje gån jag pratar med annan tjej i min klass eller granne blir hon jettearg.
vi skule göra grupparbeten i skolan igår, jag var med 2 andra tjejer som jag inte bestemt. det var lärare som bestemt vilka grupper. vi gik på stan och fråga folk saker som vi skrev upp svaren.
på kvellen kom min tjej till mej vi var på mit rum. jag tänkte vi kunde spela spel. hon var jettearg och hon slog mej i ansiktet och skrek att jag var dumm i huvet som var kär i dom andra tjejerna som jag var på stan med. jag var inte det als men hon hörde inte
sen stannade jag på rumet hela kvellen. mamma knackade på men jag vägra prata. jag bara grät men sa inte varför till nån.
sen blev min mamma jettearg då jag inte kom ut på hela kvällen
Din tjej verkar ha stora problem med svartsjuka och måsta göra något åt dom. För du ska inte behöva stå ut med den svartsjukan och absolut inte ta emot smällar! De är helt oacceptabelt och jag hoppas du talar om detta för din tjej.
Slår hon dig igen måste du göra slut!
det går inte göra slut hon skulle bli så arg och då måste jag treffa hon endå 2 år till för vi ska läsa samma i 2 år till. hon har slått mej på badhuset ockso en gång men då var det en fröken som såg det och hon fick inte vara med och bada

Att slåss är aldrig ok, du måste säga ifrån! Hon är ingen snäll tjej och man behandlar inte den man älskar på det viset..
Så jag tycker oxå du ska göra slut och hitta en tjej som faktiskt tycker om dig 
Qui dormit, non peccat
Hur gammal är du, TS?
Jag vet inte om jag fattat det rätt nu, men du är tillsammans med henne för att du är rädd för att hon ska bli arg om du gör slut??
Nej, du ska absolut inte behöva acceptera att bli behandlad så! Det låter som om den här tjejen har problem och behöver hjälp, men det är inte ditt ansvar, utan de vuxnas i hennes närhet.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
nej jag älskar hon men då när hon skriker att jagä r dum i huvet och attslår mej blir jag rädd och då vill jag gjöra slut men vågar inte för jag vet att hon blir jettearg då. Jag är11 år min tjej är 12år gammal för jag hadde ett fel så jag har gott om en klass mina klasskompisar är älldre än jag
jag har en stödpersson som ska hjelpa mej en del lekssioner. det är en tjej men hon är nog 25 eller 30 år. min tjej blir jettesur då jag stanat kvar med hon för hon ska förklara nått i matten. då kan hon sjella på mej sen och jag måste säja förlåt

Gör slut och säg till lärare och dina föräldrar om hon slår dig igen. Inte kan du ha det så.
jag ska försöka göra slut nästa veka då. för imoron ska hon komma hit för hon ska få låna ett spel till på månda
en sak till är att hon tjatar om att hasex för alla sina kopisar ha det men jag vill inte änn
# 8 Att "alla hennes kompisar" har haft sex tror jag definitivt inte är sant då hon bara är 12 år. Det är bra något hon säger!
Du ska absolut inte gå med på något du inte vill. Och dessutom så tycker jag att ni är på tok för unga för sex i vilket fall som helst, då ni inte ens är tonåringar än.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
#8 Hon verkar vara en hemsk människa, bort från henne så fort du kan. Slår hon dig igen så säg till en vuxen, tex din stödperson.
#10 Människan har definitivt problem, det håller jag med om. Men i och med att det är en 12-åring vi snackar om så kanske det fortfarande finns hopp för henne.
Till TS: Bryt helt kontakten med den här människan. Om hon fortsätter att mobba/trakassera dig för att ni går i samma klass, se om du kan byta till en parallellklass. Det hon sysslar med att fysisk OCH psykisk misshandel och inte okej på något vis.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
#11 Kanske, kanske inte. Just nu är hon en hemskt människa och dom ska man hålla sig borta från!
jag får så ont imagen hon var här nu o låna spelet först så skrata hon och skoja me min mamma i köket så mamma tycker hon är så mysig godtjej sen på mitt rum hon blev kall i bliken titta på mej länge o sa sen hon var säker på at jag snaka sjit om hon o att ja skule få ijen sen.
jag är rädd.hon är 2olika perssoner,jag älskar hon då hon skoja skrata och är glad sen blir hon bara konstig otäka ögon o alvarligt
#13 Som sagt gör slut och ta hjälp av en vuxen.

Du behöver verkligen få de vuxna i er närhet att lyssna på hur hon verkligen är!
Hon behöver all hjälp hon kan få för att må bra igen och det är inget du kan hjälpa henne med när ni är ihop. Dessutom är det itne rätt eller bra för dig heller att må så här. När man är kär ska man må bra och vara lycklig!
Så för din och hennes skull gör slut!
Lycka till!
jag tror de tär min tjejs mammas fel en del ockso. hon är sur och arg. Skriker åt sina kilar. hon har haft 3 killar i sommar. pappan flytta för längesen o min tjej vill aldrig prata om det. när vi är hos hon så skriker o bråkr mamman med sin kille jämt. sen siter hon vit bordet o röker ciggareter o ser arg ut
Du är verkligen en smart kille Peter, som kan förstå varför din tjej är arg! Mycket bra av dig att kunna se varför hon beter sig konstigt mot dig!
Jag tycker du ska prata med din mamma om din flickvän, älskar du din flickvän fortfarande?
Vill du göra slut eller vågar du bara inte?
Vill du att allt ska bara vara bra?
Jag tycker att om du vill, visa din mamma denna tråden och säg att det är du som skrivit, så kanske hon förstår vad du menar bättre också!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Hon låter inte som en bra tjej åt dig. Jag tycker som de andra att du borde göra slut och prata med vuxen du litar på om att hon slår dig.
Hm… Skolan? De flesta skolor börjar om två-tre veckor.
Går du på ngn typ av internat eller specialskola?? För ännu är det inte terminsstart. Ibland får man be om hjälp och det behöver du göra nu, för det kommer inte att bli bättre. Ta stöd av dina föräldrar och din stödperson. Finns det ngn möjlighet av byte av klass? Skriv ett brev till någon du litar på!
vi har låv än men dom hade bestemt att vi skulle göra det arbetet endå den dagen för vi behövde itne vara iskolan bara på stan och skriva hemma. vi fik ledigt förut istälet. jag ska vännta tills jag får tillbaka spelet sen göra slut för hon kommer inte ge tilbaka spelet om jag gör slut innan. på måndag ska jag göra slut. jag vil heldst inte göra slut. jag vill att hon är snell mot mej men det går inte. min mamma har läst här och säger att jag måste göra slut. hon ska prata med fröknarna när skolan börjar
Bra gjort och modigt! Du kommer att bli starkare och veta vad du ska undvika för tjejer när du blir äldre.
jag gjorde slut på måndag hon blev jetterag jag viste att hon skulle bli det. hon kommer hit flera gånger. mamma släpper inte in hon. hon ringer ochså. jag säger att det är slut då skriker hon dumma saker både till mamma och jag. jag är rädd för när skolan börjar. mamma sejer att det orndar sej men jag är rädd för jag vet att hon inte glömer om nån som gjort hon arg.
Starkt gjort. Det kanske blir värre en liten stund men i slutändan blir det garanterat bättre :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#23 Bara se till att prata med lärarna så kommer det gå bra.
#25 Finns dock en risk att den här djupt störda människan fortsätter att trakassera TS, och då kan det vara ett alternativ att byta klass.
Om det alltid vore så enkelt att säga till lärarna, så skulle mobbning inte existera på någon skola.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
Polisanmäl henne. Det kanske låter drastiskt, men en sådan person verkar inte må bra och då tror jag att det kanske kan hjälpa henne, att hon kommer i kontakt med folk som har utbildning för att hantera det, t ex BUP eller annat.
Och för att markera att man inte skall tåla sådant. Och tyvärr tror jag ju att många lärare inte märker sådant här, eller inte har utbildningen för att hantera det och istället kommer med floskler som "att det är nog inte så allvarligt" och liknande. En polisanmälan bör ju visa på att du och din familj iaf ser allvarligt på det.
#27 Ja, det låter som att det kan behövas i det här fallet. TS ska inte behöva vara rädd för att gå till skolan p.g.a. den här personens sjuka beteende.
Visserligen så är det ett barn vi snackar om, som dessutom verkar ha en trasslig hemsituation, men därför är det desto viktigare att hon får den hjälp hon behöver i ett tidigt skede. Risken är annars stor att hennes beteende bara kommer att eskalera och bli värre och medföra andra otrevliga konsekvenser längre fram.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
polisen är utanför här nu med massa folk. det var mammas kompis lena som är grane som såg min föra tjej. hon var ute vid pappas bil jettelänge så hon rignde till pappa. när han kom ut var pungtering på alla däck och ripor på alla dörarna. min föra tjej sprang därifrån före och dom vet inte var hon är
Bra att ni polisanmälde! Luktar uppförandestörning lång väg, tycker jag.
Det positiva är att nu kommer socialen garanterat att rycka in, och förhoppningsvis vidta åtgärder mot den här människan. Förhoppningsvis kommer hon inte att vara kvar på TS skola när det är skolstart.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
#30 Rycker socialen in när dom inte tog henne på bar gärning? Nu blir det väl ord mot ord.
#31 Ja, om en polisanmälan upprättas mot någon som ej är straffmyndig, så lämnas ärendet över till de sociala myndigheterna. Det är också de som tar beslutet om vilken påföljd som eventuellt kommer att ske.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
Trodde det gällde först när man bli dömd. Då kan ju i princip vem som helst anmäla en ungdom om dom vill att den ska hamna i trubbel?
#33 Ungdomar under 15 kan inte åtalas eller dömas i domstol. Polisanmälan kommer att överlämnas till de sociala myndigheterna, som sedan får ta beslut om huruvida de ska gå vidare med det eller ej.
I vissa fall kan det räcka med ett besök hos ungdomen i fråga.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
Ah, glömde att det gällde under 15 nu.
Tack för förklaring.
#35 Japp, det handlar om en 12-åring med anti-socialt beteende. :/
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus

Även om hon hade varit över 15 kopplas socialen in i många fall. Detta tycker jag skulle ha varit ett solklart sådant.
Socialen dessutom jkallas till alla polisförhör med personer under 18 som en förebyggande åtgärd. Det är dock inte alltod det görs och det är inte alltid det hinns med men egentligen ska det gå till så.
pEr
Borttaget på grund av personangrepp!
jag stavar dåligt för jag har dyslexi men jag får hjelp för det och jag har blivit bettre säger min stödperson om du undrar. jag kan inte rå för det
#56 Synd du hann läsa, det var inget menat mot dig utan bara en kille som inte var mognare än så. Säger ganska mycket om en person i den åldern är mindre mogen än du ;)
Orkade inte läsa allt, men ni som svarar bör komma ihåg att det är barn det gäller. Även flickvännen är ett barn och barn är grymma och förstår sig inte på riktiga relationer. Att kalla henne en hemsk person tycker jag är lite att ta i. Jag tror hon själv är en orolig själ som precis börjat bli tonåring och vet inte vart hon ska ta vägen, det är nu pressen på kompisar börjar och jag tror hon är förvirrad. TS, säg till henne att det inte är okej att hon slår dig och säg till henne att du inte kan ha en sådan relation med henne. Du kommer träffa många tjejer i framtiden, du behöver inte stanna med en som inte respekterar dig och får dig att må dåligt. Jag brukar tänka: gör det mig inte glad och jag mår dåligt av det: då gör jag det inte! Hon kommer över det ska du se :)
#58 Normala barn/ungdommar slåss inte för att de är osäkra på sig och för att hormonerna rusar. Inte heller repar de bilar för att de är förvirrade.
#59 nej, inte normala ungdomar. Men det är uppenbart att tjejen har problem, med sig själv och hemma. Att säga att hon är hemsk är helt onödigt.
#60 Mja, fast tycker man att personen är hemsk så gör man. Hennes beteende är ju hemskt.
#61 Att det är hemskt är inte under dispyt. Det som är under dispyt, enligt mig, är hur vuxna människor skriver om barn. Att hon är en hemsk person tror jag inte.
# 61 Absolut en flicka som behöver hjälp. Det hon har utsatt pojken för är hemskt. Jag tror att flertalet i tråden inser problematiken.
Menar det till #62….
Jag tycker att det är både märkligt och ganska tragiskt att ingen vuxen i den här flickans närhet verkar ha reagerat på hennes avvikande/anti-sociala beteende.
Jag tror knappast att den här 11-årige pojken var den första personen hon slagit/hotat/kränkt eller att pojkens pappas bil var det först fall av skadegörelse hon gjort sig skyldig till. Sådant poppar inte upp helt plötsligt bara så där, utan beteendet utvecklas (och oftast eskalerar) under lång tid.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
Jag tror säkert att det finns ett antal orosanmälningar, men det är ju sekretessbelagt. det här är säkert inget nytt under solen och det kan ju finnas stödåtgärder som är pågående. Problematiken är i många fall "frivilligheten" för föräldrarna att delta.
hon var i skolan endå när den började men bara några dagar sen förstörde hon mit skåp och min jacka och 3 böcker. sen slengde hon cigaretter som brann i en paperskorg i mysrumet.hon klippte södner en soffa där ochså
så det började brinna där lite innan en annan tjej såg det.
2 stycken kom och hämtade hon den dagen. jag tror hon ska gå i en anan skola elller jag vet inte men mamman ska på ett hem där hon kan få hjelp för hon driker för mycket sa min mamma
det är lungnare i skolan nu för ingen slåss
#67 Hoppas hon får hjälp med sina problem. Skönt för dig om hon får byta skola!
Jag blir upprörd, tjejen mår ju fruktansvärt illa o hennes hemsituation verkar ju vara helt ohållbar. Jag är glad för din skull att du nu får lugn, men det här har gott gå alldeles för långt.
Det är aldrig ett barns fel. Något riktigt långvarit hemskt måste ha hänt denna flicka som är så ung.
Hon är inte hemsk, utan hemskt förstörd
Va lycklig och gör andra lyckliga<3