Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 7094 ggr
[Ai-chan]
0

Storlekens betydelse

Tycker ni att killens storlek på penisen har någon betydelse?

Folk säger "Storleken har ingen betydelse". Vad tycker ni?

För mig så är det väldigt vilktig, då jag vill känna den en hel del. Och jag brukar oftast plocka bort killar som har mindre…

PiganX
3

Klart det har betydelse, är den för stor gör det ju ont, och är den för liten så känns det ju knappt. Men skulle han ha för stor eller liten skulle han kunna göra många andra saker, jag tycker det är lite tråkigt om han "bara" använder sin kuk för att tillfredsställa mig. Tungan ute

isafisa
3

Klart det har betydelse, men inte så att större är bättre. Som #1 skrev så gör det iaf för mig väldigt ont om den är för stor, så då får den faktiskt hellre va i mindre laget :)

[Ai-chan]
0

Hur gör ni om ni träffar en kille med en liten grej, men är toppen på alla andra möjliga vis?

isafisa
5

Ja alltså, är sexet bra ändå så är det inga problem. Och är han dessutom en toppenkille skulle jag inte se det som något problem :)

Liss
4

Storlek har betydelse ja! Som sagt, för stor gör ont - för liten känns inte alls. Speciellt inte om de inte vet hur man handskas med den.
Sen finns det ju andra saker att göra inom det sexuella också och inte bara penetrera.

Jag gillar lagom jag!

(Jag har aldrig träffat någon som har liten och är toppen. En jag träffade tidigare var rent ut sagt idiot. Men om man verkligen gillar människan får man väl försöka kompromissa och få det att funka)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

citytjejen
3

Jo visst har storleken viss betydelse. Den behöver absolut inte vara jättestor, låt säga 25 cm i erigerat tillstånd (gör ont tycker jag), och inte heller minimal som t.ex ett cerat (fyller inte upp tillräckligt). Lagom är bäst tycker jag! Det handlar mycket om VAD man gör också, bara för att den t.ex är stor så betyer det ju inte per automatik att sexet blir fantastiskt.

/Christina

Fridaaaa
2

Nepp har ingen betydelse. Bara för att dem har stor betyder det inte att dem är bra i sängen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gia91an
1

Jag tycker det har betydelse och som folk sagt innan mig så gör riktigt stora ont och små känns ingenting (nej folk som har 5 cm känns faktiskt inte och jag tycker inte de kan göra nått för att göra det bättre, jag funkar liksom inte så)…

Jag har haft ganska många med rejält över medel, sen träffade jag en kille efter dem som hade mindre men fortfarande över medel, eftersom jag var tillsammans med honom så justerades jag… så ja… ge det tid så blir sexet amazing…

MatVeronica
2

Jag tycker inte det har någon betydelse alls och jag skulle aldrig rata honom för att den var för liten eller för stor.  Sex är ju så mycket mer än penetrering.

Alibi
1

Tycker personligen inte att det har någon betydelse. Gillar ju mest oralsex så det kan vara därför jag tycker som jag gör. Hehe.

I'm gonna let my little light shine

nanneg
0

Nej har ingen betydelse

[vaniljen]
1

Nej, ingen betydelse, men helst inte för stor för det måste ju göra ont.

Swars
2

För mig spelar det ingen roll, sålänge han är bra på det han gör har storleken inte så stor betydelse. :)

Karmatarerskanise
1

För mig har det betydelse.

blondiie
1

De har stor betydelse för mig.

Jokkmoks_Jokke
7

Jag har tyvärr bara 14 men om den andvänds på rätt sätt så blir den som 25…..

JesFre
0

Jag vet att det är en kliché men jag tycker verkligen inte att det är storleken som betyder något utan hur den används. Mitt ex hade 8cm större än min fästman men viste inte vad han skulle göra med den.. Medan min fästman vet precis hur han ska göra för att vi båda ska ha det skönt. Men visst "lagom" är bäst. Varken för stort eller för litet.

Karmatarerskanise
0

För liten kan ju helt enkelt vara så liten att killen inte känner något när han är inne, vilket resulterar i att han slaknar. Då kan han inte använda den.

VeronicaKahlbäck
4

Jag tar inga beslut grundade på storleken på könet, partnerskap osv..
De jag har varit med som det fungerat bäst med har varit de med antingen "lite för små eller lite för stora" för att de varit väldigt medvetna om sina "hinder" och därmed lärt sej kompensera genom annat.
De som det varit sämst med eller mer bara varit är de med medelstrl för att de faktiskt "bara kört på".
Nu anser jag dock att man har halva ansvaret för hur det utvecklas sexuellt med en annan person, ja utöver vad kemin i sej gör.
Om man inte kan säga/visa hur man vill ha det är det ytterst svårt för någon annan att bli medveten om det, då får man leva med att den sexuella upplevelsen är baserad på gamla ligg eller porr :)

När jag blev sexuellt aktiv var storleken allt och jag (skäms) hade då inga problem med att resa mej och gå.
Nu några år senare vet jag att jag kan ha missat en hel del och att min attityd då grundade sej i fördomar och brist på kunskap.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

ru4real
5

Tror Hera sa det viktigaste här, att man är två i ett förhållande.

Det kan vara så att han är för liten eller för stor, men det funkar åt bägge hållen. Han kan lära sig använda sina centimetrar på rätt sätt och kvinnan kan lära sig olika tekniker med. Det är inte bara en person det är "fel" på i ett förhållande.

Så otroligt tröttsamt att läsa att "han gör fel", bägge parter måste ta ansvar för sin relation, man äger den lika mycket båda två.

littlemetoday
0

Jag vet inte för jag har bara varit med min kille som jag är tillsammans med nu. Vi har varit ihop 3 veckor. Jag tycker han är lagom

PiganX
0

#20 Vart läser du att någon har skrivit att det är "fel" på killen? Obestämd

ru4real
1

#22 det verkade vara underförstått, samt att jag skrev fel inom citationstecken, i brist på bättre ord.

Liss
1

Klart att man är två i ett förhållande. En tjej kan också vara för stor eller för liten. Men nu svarade åtminstone jag på själva frågan och utifrån mig själv. Lagom är alltid bäst.

viktoria91
0

För stort gör ont och för litet känns knappt.

Louen
0

Jag tycker inte det har någon betydelse! Kan de använda den så spelar det ju ingen roll, även fast jag inte vill att de har för stor! :3

pinku
1

Jag förstår inte hur det kan ha betydelse, jag har haft sex med både större och mindre, och min erfarenhet är att man "anpassar" sig, dvs med en större så tänjs man ut efter ett tag, medan med en mindre så "krymper" man. Jag har iaf aldrig haft problem, efter några gånger så passar man ihop! :)

Karmatarerskanise
0

#27 Skulle gissa på att det handlar om att du hittat "rätt" personer. Det är faktiskt så att en del inte passar alls. Tjejen är för stor, eller killen är för liten och ingen känner något alls. Då kvittar det vilken "teknik" personerna än har.

pinku
0

#28 Fast jag pratar inte om teknik, jag pratar om det fysiska fenomenet att slidan "krymper ihop" om det inte finns något som tänjer ut den med jämna mellanrum.

Jag menar inte att det går på en natt, men efter ett tag.

Karmatarerskanise
1

#29 Det finns en gräns på hur mycket man kan krympa. Däremot så finns det ingen gräns på hur liten snoppen kan vara. Har man som ett lillfinger eller pekfinger i erigerat tillstånd så är risken stor att man aldrig kommer passa ihop vaginalt.

Piggelina7
2

Storleken spelar väl roll på så sätt att en väldigt stor kan göra ont och en väldigt liten kan kännas för lite, men det är ju inget killen kan rå för så jag skulle inte välja bort en kille pga en sån sak som han inte själv kan påverka.

Maria
11

"Det är ju inte skruvens fel att muttern är för stor"Flört

/Maria

erspers
1

# 32 precis ..Glad ..det gäller att hitta en mutter som passar på skruven bara så blir det bra Flört

S

JoJo!
0

# 29 Måste nog hålla med Vi tjejer kan ju faktiskt anpassa oss Bara att träna upp musklerna där nere, så kan vi krama om ett lillfinger (Om det skulle behövas)

hus-musen
1

Är killen för liten så ja, det är inte alls lika skönt som en större oavsett hur mycket man kramar… Är min uppfattning iaf. Och krama om ett lillfinger är definitivt inga problem för min del iaf.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
1

#34 Att man kan krama betyder inte att man känner det man helst vill känna under sex.

Liss
2

Åt andra hållet är det inte alltid man kan "anpassa" sig. Jag är väldigt trång själv och man kan ju inte utstå smärta hur länge som helst, för att vänja sig. Man lär ju försöka, men blir det inte bättre så blir det inte. Vissa är helt enkelt för stora för mig.

Och jag kan gott klämma åt en penna där nere om det är så. Det gör det inte skönt för det.

pinku
4

Så, om man som kille har en penis som ett lillfinger, då får man bara ge upp tanken på att kunna tillfredsställa en tjej på det planet? Det verkar ju rätt deppigt. Dock är det inte vad jag tror. Jag tycker det är en förskräcklig dubbelmoral som råder när det gäller mäns könsorgan. Att ditcha en kille för att han har liten, verkar för många vara nästan prestige. Kan bara tänka mig ramaskriet som skulle uppstå om män lade lika stor vikt vid, och dessutom stolt dissade, storleken på slidan.

Liss
0

Jag har åtminstone aldrig skrivit att jag skulle dissa en kille på grund av könsorganet. Jag har bara sagt att storlek har betydelse för mig.

Sen finns det väl ex antal killar som dissar tjejer på grund av brösten? Men nu handlade det inte om det.

Karmatarerskanise
1

#38 Tillfredsställa kan man ju göra på andra sätt än just genom penetrering.
Jag är ganska säker på att det i vissa fall faktiskt är så deppigt att det inte går på det viset. Tror däremot inte att det är speciellt vanligt med så små.

"Att ditcha en kille för att han har liten, verkar för många vara nästan prestige" Jasså? Jag har då aldrig sett något som tytt på detta. Var har du sett det?

För övrigt dissar killar tjejer och eller lägger kommentarer om att tjejer är för slappa. Så det går åt båda hållen.

Saken är den att det faktiskt kan vara ett problem i en del förhållanden, det ska man inte blunda för. Därmed inte sagt att man måste dissa killen för det. Det går ju att fixa på andra sätt om man är berädd att avstå från just den biten.

hus-musen
1

#38 Ja mig skulle han aldrig kunna tillfredsställa lika bra som en större kille med bara penetrering. Men jag skulle inte dissa en kille jag är kär i bara pga hans penisstorlek.

Qui dormit, non peccat

pinku
4

Mitt inlägg var inte riktat till ett annat inlägg eller person, utan jag menar mer generellt, men det borde jag kanske ha förtydligat.

Jag upplever ofta att tjejer snackar om killar snoppar, och hur de dissar någon som har för liten. Ett one-night-stand som visar sig ha "för liten" kan "bara dra!" (man kan bara tänka sig vad det gör för någons självkänsla)

Jag har aldrig någonsin hört en kille prata illa om en tjejs bröst eller vagina (och ja, mina killkompisar och jag pratar om allt).

Jag upplever, om man ser på hur det framställs i media, och egna erfarenheter, att det är helt ok att racka ner på en kille och hans penis om denne är för liten, medan det absolut inte är det motsvarande för en tjej. Det senare fallet händer helt enkelt inte (möjligen bland osäkra tonårskillar)

Därmed inte sagt att det inte är ok att ha preferenser, naturligtvis är det det.

Men jag gled väl en bit ifrån ämnet, jag ville bara förtydliga att jag inte anklagade någon just här. Jag tycker bara att det är en intressant fråga.

Karmatarerskanise
0

#42 Jag till skillnad från dig har aldrig hört en tjej i min bekantskapskrets snacka ner om en penis. Däremot har jag bland bekanta hört det typiska "slapp" snacket från killar. Som tur är var detta några år sedan nu, och folk verkar ha mognat.

Praefatio
0

För mig har storleken betydelse. Jag gillar en lagom stor! Den svenska medelstorleken (16 cm är det väl?) plus/minus någon cm tycker jag är strålande!

Jag har varit med killar med väldigt små penisar och det är inte roligt att vilja fråga om den är inne än. Har även varit med killar med väldigt stora och det är precis lika tråkigt att behöva säga "var försiktig, du kommer väldigt djupt" gång på gång.

Susanna_w
0

Självklart har den en betydelse. Oavsett hur "duktig" mannen är så hjälper väll inte det riktigt om den är jätte liten, inte heller om den är förstor! Jag kör på denna fina :"lagom är bäst" Skrattande

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Fridaaaa
0

#44 Ja 14-16 cm tror jag är "medel" i Sverige :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Praefatio
0

#46 Hade för mig det :) Rent evolutionärt så borde ju svenska Kvinnor som folkgrupp "möta" den medellängden genom att vara ungefär så djupa också… så det är förmodligen inte så konstigt att många tycker att det är en lagom längd.

Fiana
0

#38 Har man det har man även ett medicinskt tillstånd kallat micropenis. Upptäcks normalt under uppväxten och kan i viss mån behandlas. Det är alltså medicinskt abnormalt med så liten, så inte så konstigt det kan innebära problem i de fallen. Är den så pass liten som i alla fall mitt lillfinger är är det risk det kan vara problem även att befrukta en kvinna utan mekanisk hjälp (inte omöjligt men kan vara svårt att ens få sperman tillräckligt långt in). Vi talar alltså då inte om något normaltillstånd om den är så liten.

(det är även därför medianvärdet ligger lägre än medelvärdet - medelvärdet är ca 15 cm - men även t ex 25 cm kan existera utan medicinskt problem, men 5 cm kan det inte. 30 cm kan även i fåtal fall existera, medans 0 cm är omöjligt, alltså kommer medelvärdet att dras upp en hel del av de som ligger över normalintervallet. I korthet: de flesta män har mindre än 15 cm vid erektion. Har man dock ner mot 7 cm är det ett tecken på hormonellt problem.)

Hör till de som definitivt tycker storleken spelar roll, till och med stor roll men så till vida att hellre lite mindre än för stor. Hör alltså till de trängre, men ett lillfinger eller pekfinger kommer inte ge särskilt mycket i det avseendet. Betyder ju dock inte att det är meningslöst att ha sex eller anledning att dumpa någon man tycker om i övrigt, finns ju hur mycket hjälpmedel som helst att ta till för att båda ska bli nöjda. Men absolut hellre att det inte känns så mycket än att det gör ont.

[Wera]
0

Det har väl betydelse, varken för liten eller för stor (känns för lite, eller känns "för mkt" - form av smärta haha) men oftast är det hur han använder den - ibland är det den "minsta" som är skönast…

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
2

#50 Ganska olämpligt inlägg.Obestämd Har väl ingenting med trådens ämne att göra alls.

Jag förstår inte vad du menar?

/Maria

Namiko
2

Jag förstår inte varför storleken ska ha betydelse, fungerar man inte ihop med vanlig penetrering så finns det fortfarande mängder med olika sätt att tillfredställa varandra.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

MatVeronica
2

#50 Men var kom pedofiler in i sammanhanget?Förvånad

littlemetoday
0

Det står ju inget om pedofiler Veronica?

Karmatarerskanise
0

#54 Som du kanske ser svarar dom till inlägg #50, och som du ser finns inte det inlägget. Det beror på att det blivit bortröstat då folk ansåg att det bryter mot våra Skrivregler, och jag kan hålla med då det var ovårdat språk och synnerligen konstigt.

Maria
0

#54 Inlägg 50 är borttaget.

/Maria

littlemetoday
0

oj sorry, såg inte att ett var borta!

Fridaybrew
1

Oavsett vart man står i frågan stor/liten så står de sig rätt slätt gentemot det största sexuella organet nämligen hjärnan som har naturligtvis störst betydelse.

Kvinnlig hjärna vid orgasm (video):

http://www.thevisualmd.com/videos/result/female_orgasm_in_brodmann_brain_regions

/Fridaybrew