Tips på födelsedagspresenter
Hejsan!
Det är så att min sambo fyller 25 den 31 oktober och jag skulle vilja ge honom något annat än kläder och pengar… Kläder har jag gett förut och pengar känns väldigt, opersonligt? och vi har ändå vart tillsammans i 1 år och 4 månader.
Han är en social kille med intresse för fiske (kan INGET om det själv), bilar/motorer (som jag själv fattat det, han har väll nämnt något om det..), resa, tatuering..
Ja alltså, jag känner mig smått, fantasilös…
Tanken har väll vart att sponsra 3000:- till en tatuering men vill fortfarande ha lite andra alternativ…
Äta ute, bio osv går nästan bort i mina ögon då jag själv inte tycker det är särskilt, kul.. haha 
Alla tips och förslag är hjärtligt välkomna!!
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Fixa god mat hemma, ordna en myskväll, det är ju lite av en present i sig. Men att ge tips på en present rent av vet jag inte riktigt:p Svårt, jag känner ju inte riktigt personen själv:p
Men, kanske ordna med en resa eller så?(det kräver ju då plannering med sambon din, men det är fortfarande en bra present:) )
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
En upplevelse som ni båda tycker om kanske.
Eller ett graverat smycke, graverade glas eller annat.
#1 God mat och myskväll blir det också, utöver det jag vill ge i present
Nej de är svårt, därför jag skrev lite intressen osv…
Tyvärr kan vi inte komma iväg på någon resa (förutom weekend) då vi har 2 kattungar hemma och inte kan lämna dom ensamma/hos någon i närheten… Sen har jag ingen inkomst utan bara lite sparpengar att röra mig på, så 3000 är väll typ, maxkostnad 
#2 Då är frågan vad de skulle vara för upplevelse, ska kolla upp hemsidorna som har sånt 
Han använder sällan smycken och platsbrist gör det svårt med mer porslin 
#3 En weekend i någon stad i europa är ju inte sådär dyrt:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Pengar slår allt! För då kan man som har ett intresse för något speciellt köpa det man vill och då vet man vad som är bra pris också, istället för att du försöker köpa något och typ köper till överpris bara för att du inte vet vart du ska vända dig för bästa pris.
Jag har en present-fond/konto helt enkelt, som har räckt i flera år iom att jag inte köper presenterna till överpris. Jag får garanterat jämt det jag vill ha också, iom att det är jag som beställer.
Fick tex pengar till ny mobil köpte först en ny mobil när jag behövde en ny först 2 år senare med samma pengar. Tickade in ett par 100-lappar i ränta dessutom =)
Middag ute och cash duger fullgott. Cash is king! Absolut INTE presentkort bara titta på OnOff och Expert alla med presentkort fick se sina presentkort vips bli värdelösa. Det händer inte med pengar på banken (iaf inte lika lätt iom bankgarantin täcker upp till 500 000 kr)
/Fridaybrew
#4 Vi planerar en längre resa framöver då jag fått en inkomst, även fast jag är bra sugen så har jag kommit på att vi inte riktigt har tiden för weekendresa med alla kattutställningar, vänner osv
Tusen tack för tipset iaf!
#5 Jag personligen tycker cash is boring… Visst kan man få köpa det man själv absolut önskar, men jag tycker det är roligare att ge något som visar att man tänkt till 
Jag gjorde som så att jag kollade upp olika upplevelse sidor med diverse "dinner in the dark", övernattningar, köra sportbil för en dag, heldags flugfiske, snöskoter safari osv… Lät pojkvännen kolla igenom vad han hade att välja mellan och sa även att han fick tatuering om han hellre ville det… Han valde att få en tatuering pröjsat då han länge velat ha en men inte haft råd då han själv står för hyra osv när jag inte tjänar något…
Visst kanske många tycker man "förstör" presenten genom att berätta vad man köper eller låta pojkvännen själv bestämma, men nu vet jag att han kommer bli nöjd och han får även tid på sig att börja tänka ut motiv så han kan tatuera redan i vinter och slippa det där med att "undvika bad" i sommar 
#5 Åh, jag tycker det är så tråkigt och opersonligt med pengar. En släkting till mig ger alltid pengar och det är ju för trist, även om jag självklart är jättetacksam. Pengar behövs givetvis alltid, men det känns bättre när någon lagt ner lite tid på att hitta något fint som den tror passar en. :)
#6 Vad kul, det blev ju bra :) Är väl ingen fara att han vet, när han verkligen får det han vill ha.