överreagerar jag?
Min killr har hyrt ut sin lgh till hans ex syster i sex år nu o hon lämnade besked häromdagen att hon vill sägs upp den ftom.nov o han sa det till mig idag. jsg frågade då honom om inte jag kan hyra ut mi. lgh o hyra hans istället då jag älskar den lgh o området samt att hyran är billigare o det är eb tvåa min är en etta. Han svarar då att han redan har en på g ? Jag sa men säg bara att din tjej vill ha den,han svatsde ej åå det. Borde inte jag gå före en tjej han intr ens kännrt ? Plus hon har inte varit å kollat på lgj eller,så ännu. Hade,dw varit tvärtom hade jag hyrt ut till honom dåhan är min kille
Jag tycker att om han redan har en på g så går den före. Han visste ju inte att du var intresserad innan han lovade den andra
Jo men så skulle aldrig jag göra,därför jag blir besviken. Vill han inte att jag ska få det bättre med större lgh o billigare hyra för han har en annan på g…känner mig ändå besviken då han sa de till mig först idag så jag visste inte ens de innan
Jag tycker inte det spelar någon roll vem som var först, det är ju ändå han som beslutar vem han vill hyra ut till och i mina öron låter det mycket märkligt om han inte vill hyra ut till dig, om ni har ett seriöst förhållande och så.

Har han redan någon som tittar på lägenheten så går den personen före, du har en lägenhet och det är inte så att du är i behov av en akut.
Qui dormit, non peccat

Håller med om att den som redan var "på tur" går före. Sen kan jag tycka att det skulle kännas konstigt att hyra ut en lägenhet till min kille… kan inte specifiera varför, mest en konstig känsla.
Fast nu när jag pratade med honom sa han ; va många som vill hyra lägenheten blir inga problem att hyra ut den …så låter inte som han hittat någon direkt. Är.man ihop ställer man.upp för varann anser jag o min hyra jag har nu är jätte hög o hade behövt billigare…
Ja, jag tycker att du överreagerar. Det är ju ändå bara en lägenhet och om han redan har någon som ska kolla den så tycker jag att det ska gå före av principskäl.
Om du däremot har sagt åt honom att du aktivt letar efter en större och billigare lägenhet så blir det förstås lite annorlunda. Men sen igen om det är han som ska hyra ut åt dig… Det kan bli lite knasigt så som #5 också skrev.
Frågan är ju om du sagt till honom innan detta hände att du letar billigare hyra, eller att du vill ha just den lägenheten.
Har du inte sagt det så har han inte gjort något fel egentligen, även om jag kan tycka att han kanske kunde tänkt på att du kanske skulle vilja ha billigare hyra. Sen å andra sidan kanske han inte vill hyra ut till sin flickvän, för det kan skapa problem om det tar slut.
Jag tycker att den man lovar först alltid går före.
Samtidigt tycker jag det är konstigt om ni inte redan pratat om ifall du var ute efter en annan lägenget. Var det något du sa först när du hörde att han skulle hyra ut sin?
Du kanske varit otydlig så att din pojkvän inte alls visste att du var ute efter nåt annat innan han frågade nån annan?
Jag tänker inte diskutera detta med honom mer utan accepterar hans beslut. Han sa det till mig samma dag som han även sa att någon annan ville hyra den. Så jag hade ingen chans att få den innan henne då han berättade för mih efter han lovat henne :) men skitsamms jag får leta ny of
#11 Visste han att du ville flytta?
Ja
#13 Då är det
/skit av honom
/eller så vill han kanske att ni flyttar ihop