Ledsen och förvirrad
Vet inte om ni minns mitt förra inlägg här (Orkar inte med något förhållande), men detta inlägg handlar om samma kille!
Jag och X tappade aldrig kontakten efter jag gjort slut med honom, tvärt om, vi lärde känna varandra bättre och blev kära på nytt. Därför kom det som en chock när han ändrade på facebook till ett förhållande. Han hade snackat med mig hela tiden om Hur mycket han älskar mig ännu och jag erkände tillslut att känslorna finns kvar för honom, dom är så mycket starkare nu när han och jag känner varandra ända in i själen. Men han kan inte bestämma sig över vem han vill ha. Han har aldrig slutat älska mig säger han och jag får honom att må så bra på alla sätt.. Men han har också fallit för henne. Eftersom han har gett mig två chanser (gjorde slut med honom och tog tillbaka honom två ggr..) så tycker han att det är inte mer än rätt att ge henne en chans. Så på Höstlovet ska dom två träffas och han ska nog vara där hela veckan med. Jag har fått veta från honom att hon säger till honom att när dom träffas så vill hon.. Ja bli intim med honom. Han säger att han inte tänker göra något om det inte känns rätt. Vilket han säger att det inte gör riktigt. Jag vill verkligen Inte att han ska göra så mycket som att lägga ett Finger på henne. Men jag kan inte göra så mycket mer än att sitta varje dag på höstlovet och undra vad dom gör nu….
För några dagar sedan efter han och jag snackat i telefon (vi kan snacka i tolv timmar i sträck utan problem) så sa han att han är säker nu på att det är Mig han vill ha, han skulle snacka med henne och göra slut. Jag var så Lycklig! Vi la på för jag skulle fråga mamma om han fick komma till Mig på höstlovet (bor ju hemma..^^), hon sa ja och vart glad för min skull, ca 45 min senare ringde jag upp honom för att berätta de underbara nyheterna men jag blev helt kall i kroppen när han sa "Hej…" Jag märkte Direkt att det var något fel. Och det var det, han blev tveksam efter vi lagt på och sa att han vill nog fundera ett tag till så han inte tar fel beslut och sårar mig. Åh gud så ont det gjorde :(
Nu så är han jättekonstig mot mig, svarar sällan på sms, verkar knappt vilja snacka med mig längre, jag ska vara glad om jag lyckas hålla honom kvar i en halvtimma max… Men jag vågar inte säga något om det för sist jag gjorde det så verkade det bara göra saken värre då han blev sur och gav mig dåligt samvete. Jag vill vänta kvar för han har Lovat att om jag väntar så kommer det bli han och jag, För Alltid. Men jag blir så galen på att vänta! Och att se hans kärleksförklaringar till henne på fb, han skriver till henne "Tretton dagar kvar Älskling, jag längtar! :*:* <333" Och till mig så skriver han i sms " Önskar verkligen att det var Jullov Nu, längtar efter att få krama dig, kyssa dig :*:* :) <3333 <33" (Vi ska träffas på jullovet har vi bestämt)
Jag blir så Galen på att det Alltid slutar såhär i Alla mina förhållanden, jag har alltid fått Vänta hela tiden! Men nu så vet jag inte hur jag ska göra. Jag vill ha kvar honom i mitt liv för alltid. Men jag mår dåligt som det är ändå, jag behöver inte detta att tänka på också. Jag har inte sovit alls nu på flera dagar för det går bara inte att sluta tänka :( Så hjälp mig snälla! Ingen får mig att må så bra som han.. Jag behöver honom :(
Anledningen till att jag gjorde slut var att jag var inte redo för förhållande just då och det skrämde mig att han kände mig så väl, jag bara väntade på att allt skulle rasa, och så blev det för mycket, så jag förstörde det….
Förlåt för röran, men hoppas att ni kan ge något svar iaf :)
//Dimba
"Jag blir så Galen på att det Alltid slutar såhär i Alla mina förhållanden, jag har alltid fått Vänta hela tiden!"
Verkar mest som att du behöver lära dig att inte starta förhållanden om du inte är redo för det. För tyvärr blir det ju aldrig bra om man håller på och gär slut och tar tillbaka någon på det viset. Jag förstår att han blev osäker på dig efter det.
Med tanke på att han har en ny och har sagt till dig att han inte vet så tror jag det bästa är att du släpper förhoppningarna om honom och att du försöker gå vidare.
Jag tycker också att du borde försöka gå vidare. Det är väl, med tanke på historien, inte konstigt att han känner sig osäker, men jag anser att det är orimligt att du ska gå och vänta på att han ska "bestämma sig". Det känns oärligt att han skriver kärleksmeddelanden till den andra tjejen, samtidigt som han i någon mån håller kvar dig "på kroken". Jag kan inte låta bli att undra om den andra tjejen känner till det som pågår mellan dig och honom, och hur hon isf upplever det.
Fokusera på dig själv istället. Det här hjälper ju inte ditt mående direkt.
Det är väl alldeles strålande för den här killen att ha sällskap både på höstlovet och julen.
Hoppas att både du och den andra tjejen dumpar honom.
/Maria
Just nu håller jag med #3. Han velar åt och fram och istället för att bara välja en så håller han på med båda.
Han äter kakan och har den kvar.
Du vet om den andra tjejen, frågan är om den andra tjejen vet att du finns? Skulle gissa att hon inte skulle bli glad av vad han skriver till dig.
Tack för era svar!
Den andra tjejen vet jag inte om hon vet om mig, tror iaf inte hon gör det. Jag vet inte om jag skulle våga säga något heller till henne, vem vet hon kanske inte ens tror mig, eller så blir X galen på mig om jag säger något.
Han säger att han var osäker i början på mig i och med det som hänt men att han nu börjar lita på mig igen och han vill verkligen vara med mig. "Det Kommer bli du och jag, om du bara väntar så Lovar jag det!" Jag önskar att det inte krävdes att han ska träffa någon annan tjej, och dessutom bli intim med henne, för att han ska kunna bestämma sig. Det känns bara så fel. Och det är det med. Men jag vill inte lämna honom och svika honom ännu en gång, han och jag kan ju vara vänner om det är henne han väljer men om jag sticker ifrån honom nu så lär det inte ens blir någon vänskap mellan oss.
Jag har inte varit så bra på förhållanden, jag brukar oftast förstöra dom på ett eller annat sätt, men med X så har jag fått lära mig att fortsätta kämpa, han stack inte som alla andra gjort, han ville hjälpa mig att bli starkare och han ville gå igenom allt det jobbiga med mig. Och jag känner samma för honom. Alla osäkerheter var som bortblåsta när han sa att han vill vara med mig och att han skulle göra slut med den andra tjejen. Men om han låter mig vänta alltför länge och jag ser för många kärleksförklaringar till henne på fb så vet jag inte hur jag kommer känna när han väl bestämmer sig för mig (om han nu gör det). Jag vet inte om han förväntar sig att jag ska vara världens lyckligaste tjej då? För det vet jag inte om jag kan vara, jag menar om man älskar någon så skulle man väl inte vilja låta den personen lida?
Jag vet inte hur jag ska göra, jag är iaf trött och vill bara få lugn och ro nu… :(
"Han säger att han var osäker i början på mig i och med det som hänt men att han nu börjar lita på mig igen och han vill verkligen vara med mig. "Det Kommer bli du och jag, om du bara väntar så Lovar jag det!" Jag önskar att det inte krävdes att han ska träffa någon annan tjej, och dessutom bli intim med henne, för att han ska kunna bestämma sig."'
Ser du inte själv hur sjukt det är? Du väntar på honom medans han mycket möjligt har SEX med någon annan. Det är ju i och för sig upp till dig, men i min värld kallas det att bli blåst, rejält blåst! Han skriver öppet på facebook hur mycket han tycker om DEN ANDRA tjejen, och du tror fortfarande att det kommer bli ni?
Hade han verkligen velat vara med DIG hade han inte träffat någon annan. Så enkelt är det. Nu är det upp till dig att visa dig själv respekt, eller att inte göra det, genom att antingen lämna eller stanna.
Du skriver okså att du inte vill lämna honom igen. Men du är ju inte med honom! Han är med en annan!
Han snackar om hur mycket han bryr sig om mig och tänker på mig hela tiden. Men det brukar oftast vara jag som hör av mig först, så var det inte innan, det har hänt bara sådär.. Innan så snackade han och jag hela tiden, han ville inte lägga på för han ville höra min och sa en massa sånt gull. Nu får jag ingenting från honom. Jag ska testa nu att ignorera honom helt och se om han hör av sig alls till mig. Då vet jag hur det egentligen ligger till. Idag har jag inte fått Något sms och han har inte ringt heller.
Jag vet att ni tycker jag är dum i huvudet som stannar kvar men det är svårt att släppa taget om honom. :( Jag får helt enkelt se vad som händer men jag tänker inte fega ur och låtsas som ingenting om han ringer mig. Då tänker jag verkligen ta ett snack med honom!
//Dimba
Förstår verkligen inte vad det är du ska testa. Han är tillsammans med en annan tjej, det om något borde ju visa dig vem han prioriterar.
Du borde se till ditt eget bästa nu.
Ta hand om dig bara. Det är inte schysst det han håller på med. Inte mot dig, och inte mot den andra tjejen.
Han utnyttjar dig för att du låter honom, du är hans reserv om det skulle skita sig med tjejen han är tillsammans med och troligen har sex med.
Gör dig själv en tjänst och gå vidare, det finns andra som inte skulle lämna dig när det är svårt - någon som sätter Dig först!
Ge mer än du förväntar dig att få.
Sluta ursäkta honom pga att du gjort misstag tidigare.
Ge mer än du förväntar dig att få.

jag kan säga att jag känner igen mig otroligt mycket i det du skriver. jag var tillsammans med en kille i 8-9:an, men det tog slut lagom till gymnasiet. jag kan nu i efterhand erkänna att jag inte alltid var snäll mot honom, och han lämnade mig. vi hördes knappt alls under sommaren, och jag saknade honom så jag trodde jag skulle gå sönder. när skolan började, började vi prata igen på sms och telefon. det var långa samtal och han sa att han fortfarande hade känslor för mig och ville vara med mig. jag var överlycklig. åkte hem till honom och myste och han sa att han älskade mig. två dagar senare hade han en annan tjej. jag var helt förkrossad. men så hörde han ändå av sig efter att dom varit tillsammans nån vecka, sa att han saknade mig och att det inte var detsamma med henne som med mig. så höll det på… i närmare 3 år… så fort jag höll på att dra mig loss och hitta någon annan var han där och ville ha mig tillbaks, och när jag gav efter och trodde att det skulle bli vi igen ångrade han sig. det var ren terror. efter tre år hittade jag ändå någon som slog ut den här killen ut mitt liv totalt och jag blev störtkär igen. killen försökte även den här gången sabba det, men då hade jag kommit över honom, äntligen. den nya killen är min nuvarande sambo, och han fick mig att inse att körleken gjorde mig till ett lätt offer att utnyttja. liksom lite en "bra att ha"-person. han älskade inte mig, men han kunde hålla mig kvar, och då gjorde han det. lite maktspel. idag har vi ingen som helst kontakt, och jag vill inte veta av honom.
jag vet att det inte är lätt, för det gör så jäkla ont, och man är så kär och vill så mycket, och undrar vad man gör för fel och varför man inte duger. och det värsta är att självförtroendet bara krymper mer och mer för varje gång han vänder en ryggen. problemet är att han inte kommer att bli din drömprins, för just nu utnyttjar han bara dig som en reserv. sätt dig ner och försök tänka klart. jag skrev väldigt mycket dagbok under de perioder där jag bröt med min. då var jag liksom tvungen att tänka långsamt och hinna inse hur illa jag blev behandlad, och då blev jag förbannad och hittade orken i ilskan att ge fan i att höra av mig.
och tillsist, och det låter verkligen klyschigt, men det finns kärlek där ute för dig också. riktig kärlek utan en massa frågetecken och vidrig väntan på något som inte kommer. försök landa i att den här killen har en ny tjej och försök släppa honom. du missar så många möjligheter och du mår så dåligt av det här. det är nästan som ett beroende, så behandla det som precis det. sätt upp kortsiktiga mål, börja med att inte höra av dig på två dagar. när du klarat det, ta två dagar till. utmana dig själv och hitta på något som kan skingra tanken lite. försök träffa kompisar eller börja träna eller nått som tar lite energi på ett positivt sätt, inte på det negativa sätt som den här killen gör. han är en energitjuv, och han stjäl din energi.
Han och jag snackade tillslut, han erkände att han inte vet om han fortfarande vill träffa mig på jullovet. Jag är helt förkrossad, och han vill ha tid att tänka ännu mer. Han har det så jobbigt med en massa också, så han är rätt off mot mig. Han sa att han kanske ringer mig ikväll men att han är rätt trött så han vet inte om han orkar.
Jag blir så ledsen… Jag trodde verkligen inte detta om Victor. Alla löften han gav mig som han brukade påminna mig om att han Aldrig kommer svika. Vad har hänt med det? Allt verkar som bortblåst nu.. Han är på ett sätt inte den Victor som jag föll så mycket för. Men det är väl för att han mår dåligt just nu och har en massa att tänka på. Jag vill kunna släppa taget om honom och bli lycklig utan honom, kanske ha kvar honom som vän. Men det bara går inte. Jag känner mig så patetisk som bara vill ha honom tillbaka…
#12 Tack för att du berättade din story för mig, jag hoppas att jag kan bli lika stark som du. Hoppas inte Victor förstör tre år av mitt liv och fortsätter vara ett svin mot mig. Jag hoppas på att han ska bli sig själv igen snart. Annars så får jag försöka att glömma honom, hoppas att jag lyckas lika bra som du :) Just nu känns det omöjligt att bli kär i någon annan, ännu mer att glömma Victor, men man ska väl aldrig säga aldrig ;)
//Dimba
Ibland är det jobbigt att släppa taget och ibland är det helt omöjligt att se sin egen situation på ett objektivt sätt. Men tänk så här. Om du hade en bästa vän, en tjejkompis som du älskade och hon en dag ringde till dig och berättade att killen som hon var kär i hade blivit ihop med en annan tjej och spenderade all sin fritid med den andra tjejen och helt stuntade i alla löften han hade gett din kompis. Vad hde du sagt till henne? Hade du sagt att hon skulle hålla kvar vid killen och att den "nog skulle lösa sig"?
Hade det varit min bästa kompis hade jag sagt åt henne att ta bort honom från mobilen och facebook och be honom dra dit pepparn växer om han hörde av sig igen. Sedan hade jag åkt över till henne med en hög med snyftfilmer, en icakasse med choklad och ett par våldsamma tvspel.
Jag hade sagt åt henne att glömma allt som kunde ha blivit, det är inte verkligheten. Det enda som är verkligt är det han gör, inte det han säger. Om han menar det han säger så kommer han göra det, inte bara säga det. Älskar han dig skulle han vara med dig, skriva hur mycket han saknar dig på facebook, inte henne. Ord är bara viktiga om de efterföljs av handling.
Säger han att han behöver tid att tänka över saker. Visst han kan få tid men han ska inte förvänta sig att du väntar på honom och sitter och trånar, han gör ju inte det. Det hade varit en sak om ni hade kommit överens om gemensamt att vi ska tänka igenom det här var för sig, utan att blanda in andra. Men han har ju en flickvän.
#14 borde finnas flera vänner som dig, 
till Dimba: lider med dig, vet hur svårt det ´är att släppa taget om någon, dte krävs många månader efter för att inse att man gjorde rätt val att lämna.

Ledsen, men fattar inte hur du tänker. Han älskar inte dig, om han hade älskat dig hade han dumpat den andra tjejen och varit med dig för länge sen. Han hade inte skickat gullgullsms till henne och varit med henne så länge.
Visst det är svårt att släppa taget. men att plåga sig själv om saker som kanske skulle kunna vara är inte hållbart det heller. Han kommer inte bli sig själv och du låter honom behandla dig som en dörrmatta, någon han kan ringa och leka med när han känner för det.
Qui dormit, non peccat
#14 Vilken underbar vän du verkar vara ;) Borde finnas fler som du :)
Han har gjort slut med sin tjej och han och jag ska endast vara vänner nu. Han är inte redo för något förhållande och inte jag heller, han har sagt förlåt för allt och han vill ha kvar mig som vän, vi ska nog fortfarande träffas på jullovet, men vet inte hur det blir med det ännu.
Huvudsaken är väl att jag ska försöka släppa taget om honom och sluta vänta, hoppas osv på att det kommer bli något. För han klarar inte av något med någon nu och jag har en del att reda ut först innan jag kan ge mig in i något ändå. Jag uppskattar att ni är ärliga, behövde lite hårda ord för att kunna vakna till. Men det kommer verkligen inte vara lätt nu… Komma över någon sker verkligen inte i första taget :(
#17 Nej tyvärr är det inte lätt att gå vidare när känslor är inblandade. Men det går.
Det hoppas jag verkligen, vill inte gråta mig till söms varje natt och tänka på honom hela tiden… Det är så det är nu.. Även fast jag vet att ett förhållande nu inte hade funkat så är jag för dum för att gå vidare tydligen…
#19 Du är inte dum. När det gäller känslor är vi väl alla mer eller mindre blåsta ;)
Härda ut bara, det kommer bli bättre. Man tror ju aldrig det när man väl är där, men tid är det enda som kan läka ett brustet hjärta